HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2012.12.24. 17:37 Balogh Zsolt

Mi várható a közeljövőben?

Így év vége táján érdemes kicsit előre is tekinteni, mit hoz vajon a jövő, és milyen fejlesztések várhatóak Európában?

Bár a magyar vasúti hírek csak vasútbezárásokról és járatritkításokról szólnak, a világ más részein azonban hatalmas fejlesztések és építkezések vannak! A közép-európai és kelet-európai vonalbezárások (Horvátország, Magyarország, Románia...) ellenére a világ vasúthálózatának hossza folyamatosan növekszik, a vonatok sebessége pedig folyamatosan nő! Több ország is vizsgálja a jelenlegi 360 km/h maximális sebesség (LGV Rhin-Rhône TGV vonal Franciaországban) növelését 400 km/h sebességig.

01k.jpgEurópa már meglévő és építés alatt álló nagysebességű és egyéb vasúti fővonalai (kép forrása: Wikimedia Commons)

Lássunk akkor néhány közeljövőben várható megnyitást, a teljesség igénye nélkül Európából és a világ többi részéről!

01k.jpgFigures Villafant, átszállás normál nyomtávolságú vonatról széles nyomtávolságú vonatra. Néhány év és nem lesz szükség átszállásra! (a felvétel a spanyolországi nyaralásom során készült)

  • * Magyarországon a következő évek legnagyobb csodája lesz, ha végre tényleg elkészül a 4-es metró Budapesten! Most már tényleg karnyújtásnyira vagyunk az átadástól, hiszen elkészült az alagút, lefektették a síneket és a szerelvények gyártásáról is sikerült megegyezni az Alstommal! A magyarországi vasútfejlesztésekhez a jelenlegi rendszer miatt teljesen felesleges évszámokat írni, majd egyszer elkészülnek...
  • * Folytatódik a fővonalak felújítása és a sebesség növelése 160 km/h-ra. Ehhez azonban a biztosítóberendezések átalakítása és új járművek beszerzése is szükséges volna. Emiatt teljesen bizonytalan, mikortól utazhatunk Magyarországon 160 km/h sebességgel, hiszen az egyetlen 160 km/h sebességű vonalunk, a Budapest-Hegyeshalom vonal szinten tartása is lehetetlen kihívás az országnak (erről olvashatunk itt, itt és itt).
  • * A közeljövőben várható a Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítása is
  • * Újra elővették a V0 terveit is, mely egy vasúti körgyűrű lenne az országon belül, Budapest elkerülésével. A vonal kb. Szolnok-Cegléd-Dunaújváros-Székesfehérvár-Komárom nyomvonalon haladna, de számos más tervezett nyomvonal is felmerült. Átadása 2020-ra várható, addig azonban még lesz két választás is, jelenleg az ország a szakadék szélén táncol, és igazából fuvarozni is alig maradt mit... 7 év múlva meglátjuk mi lesz belőle...

És akkor most lássuk Európát és a világ többi részét is, hogy mi várható a következő években (a lista nem teljes)!

Az UIC (Nemzetközi vasútegylet) 2012 júniusi jelentése alapján a világon 17 547 km nagysebességű vasútvonal üzemelt, 9 289 km állt építés alatt és 15 476 tervezés alatt. Ha minden a terverk szerint halad, 2025-ben már 42 312 km hosszú vasútvonalon utazhatunk 200 km/h sebességnél gyorsabban!

komment

Címkék: magyarország spanyolország franciaország németország


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr654980185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása