Mielőtt még a fapados-légitársaságok keresztül-kasul átszőtték volna Európa egét és még mielőtt kiépült volna a szárazföldön a kontinensnyi autópálya-hálózat, addig a távolsági forgalom lebonyolítása elsősorban a vonatok feladata volt. Számos, igen hosszú távot befutó járat létezett, akár napokig…
2021.07.07. 15:58 Balogh Zsolt
Az Akropolis
1 komment
Címkék: ausztria görögország németország index2
2021.06.14. 22:05 Balogh Zsolt
AVE - a spanyol madár 2. rész
Az Alta Velocidad Española, vagy röviden az AVE, nagysebességű vasúti szolgáltatás Spanyolországban, amelyet a Renfe Operadora, a spanyol nemzeti vasúttársaság üzemeltet. A hálózaton a vonatok legnagyobb sebessége elérheti a 310 km/h sebességet is. 2017 augusztusától a spanyol AVE nagysebességű…
2 komment
Címkék: spanyolország ave index2 nagysebességű vasút
2021.06.07. 00:39 Balogh Zsolt
Biztonság a metrón
A vasút veszélyes üzem, tartja a mondás. És ez ugyanúgy, vagy még fokozottabban igaz a metróhálózatokra is. Egy-egy metróvonal forgalma többszöröse is lehet akár egy nagyvasúti vonalnak, mind az utasok, mind a szerelvények tekintetében.
A sok metróhasználóra sok-sok veszély leselkedik, fontos a…
3 komment
Címkék: metró münchen index2
2021.05.31. 19:00 Balogh Zsolt
Bemutatkozott az új TGV
2021. május 26-án a francia Alstom bemutatta az új generációs TGV szerelvények hajtófejét. Immár nem csak számítógépes grafikát láthatunk a megújult járműről, hanem az Alstom hivatalos fotóit is.
Az új vonófej szemből. a kapcsolókészülékeket hatalmas ívelt ajtók rejtik el menet közben (kép forrása:…
21 komment
Címkék: index franciaország tgv
2021.05.30. 01:06 Balogh Zsolt
Deutschlandtakt - a jövő menetrendje
A Deutschlandtakt, más néven Deutschland-Takt vagy röviden D-Takt, a Németország egészére kiterjedő összehangolt intervallum-menetrend koncepciójára utal, amellyel a helyi- és távolsági vasúti személyszállításra vonatkozóan célmenetrendet állítanak össze, és amely alapján új vonalakat és egyéb…
Utolsó kommentek