HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (16) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (18) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (3) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (57) index2 (248) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (40) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (11) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (149) nápoly (3) németország (74) nürnberg (11) nyomtáv (1) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (6) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (62) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (1) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.06.23. 19:16 Balogh Zsolt

A milánói Leonardo da Vinci múzeum

Olaszországi nyaralásom során kihagyhatatlan program volt számomra a milánói Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci, magyarul a "Leonardo da Vinci" Nemzeti Tudományos és Technológiai Múzeum".  50 000 m²-es alapterületével Olaszország legnagyobb műszaki-tudományos múzeuma és Európa egyik legnagyobb múzeuma. Itt található a világ legnagyobb gyűjteménye a névadó reneszánsz festő, szobrász, mérnök és tudós, Leonardo da Vinci rajzai alapján készült modellekből. Évente több mint 500 000 ember látogatja meg.

panoramica_chiostro_museoscienzatecnologiadavinci_milano.jpgA múzeum épülete (kép forrása: Wikimedia Commons)

A gyűjtemény több mint 16 000 történelmi tárgyat tartalmaz, és reprezentatív tanúságtételeket tartalmaz az olasz tudomány, technológia és ipar történetéről a 19. századtól napjainkig. A múzeum 14 interaktív laboratóriumában a látogatók megismerhetik az informális oktatás módszerét. A múzeum együttműködik Európa és a világ vezető tudományos múzeumaival, és 2003 óta tagja az ECSITE-nek (European Collaborative for Science, Industry and Technology Exhibitions).

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország múzeum milánó


2022.06.14. 14:43 Balogh Zsolt

9-Euro-Ticket a Német Vasútnál

A klíma-katasztrófa lassítása végett az európai országok sorra jelentik meg azon intézkedéseiket, amelyekkel a káros anyagok, elsősorban a szén-dioxid kibocsátását szeretnék mérsékelni. Szinte naponta jelennek meg hírek elektromos járművekről, alternatív energiákról, szigorodó szabályozásokról.

Egy DB Regi járat Németországban (kép forrása: Wikimedia Commons)

A környezetvédelem egyik eleme a közúti közlekedés csökkentése is. Ám mivel az emberek a szabadságuk korlátozását kedvelik a legkevésbé, ezért a tiltásokkal itt óvatosabban bánnak, helyette inkább kedvezőbb alternatívát mutatnak az embereknek. Mindezen felül még ott van a már több mint 2 hónapja tartó orosz-ukrán háború is, mely sok mindenen kívül még az energiahordozók ellátásban is zavarokat okozott.

Ezek az események arra ösztönzik a kormányokat, hogy növeljék a vasút szerepét a közlekedésben.

1 komment

Címkék: vonatjegy öbb deutsche bahn


2022.06.09. 14:32 Balogh Zsolt

Nők a vonaton! Az első "női ICE" keresztülhaladt Németországon

A mozdonyvezetőtől a vonatvezetőig - kizárólag női személyzet dolgozott a 2022. május 11-én München és Berlin között közlekedő ICE-n - a DB munkatársai több nőt támogatnak a műszaki szakmákban és a vezetői pozíciókban. Martin Seiler, a DB humánerőforrás-vezérigazgatója kijelentette: "A nők több felvételi kötelezettségvállalása nagy siker".

female-ice_1.jpgA Deutsche Bahn nagysebességű járata és női mozdonyvezetője

A Deutsche Bahn szeretne nőiesebbé válni, és tovább növelni a nők arányát a vállalatcsoporton belül. Számos intézkedés máris érezteti hatását: az első negyedévben több mint 3000 nőnek ígértek munkát, ami közel három százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nők aránya az álláspályázatokon belül is magasabb, mint egy évvel ezelőtt.

A munkaerőpiac jelentősen élénkül, ugyanakkor a Deutsche Bahn a Strong Rail stratégia részeként továbbra is nagyon magas szinten toborozza az új munkavállalókat. Csak ebben az évben a DB ismét 21 000 új munkavállaló felvételét tervezi. Közöttük 5200 junior alkalmazott van - ez egy újabb rekord.

3 komment

Címkék: németország


2022.06.06. 21:20 Balogh Zsolt

Nyomtávolság-problémák Európa-szerte

Az európai normál nyomtávolság 1435 mm, ez épült ki a legtöbb európai országban. A kivételek közé tartozik a már a blogon sokat emlegetett Spanyolország a maga 1668 mm-ével. A szomszédos Portugália, mivel csak Spanyolországgal határos, szintén ezt választotta. Svájcban léteznek még 1000 mm-es vasútvonalak is, Finnország pedig az egykori szovjet, ma orosz szomszédság miatt a szélesebb orosz nyomtávolságot építette ki.

Ukrán tehervonat széles nyomtávolságú pályán még a háború előtt, 2015-ben (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az Ukrajna és az EU közlekedési hálózatai közötti szorosabb integrációt célzó infrastrukturális és szabályozási intézkedéseket bejelentve Denys Shmyhal miniszterelnök kijelentette, hogy Ukrajna megkezdi az európai szabványoknak megfelelő vasúti pályák fokozatos építését.

21 komment

Címkék: index ukrajna európa nyomtáv


2022.06.02. 22:13 Balogh Zsolt

A bolognai Marconi Express

A repterek kiszolgálása valamilyen kényelmes és attraktív közlekedési eszközzel a gazdaságosságon kívül gyakran más szerepet is kap: a reptérre való eljutás és az onnan történő visszautazás egyfajta látványosság vagy helyi nevezetesség is (gondoljunk csak a Sanghaji mágnesvasútra).

people_mover.jpgA bolognai Marconi Express (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az olaszországi Bologna is egy különleges eszközt választott a főpályaudvar és a repülőtér összekötésére: a Marconi Express  monorail vonalat! Hossza 5,095 kilométer, és a Bologna Guglielmo Marconi nemzetközi repülőterét köti össze Bologna Centrale vasútállomással, Lazzaretto közbenső állomással és kocsiszínnel. A járat menetideje 7 perc 20 másodperc.

5 komment

Címkék: repülés olaszország index2


süti beállítások módosítása