2020-ban másról sem szóltak a hírek, mint a koronavírusról és a lezárásokról, korlátozásokról. Én akkor nem álltam be a sorba, nem akartam én is negatív hírekkel bombázni az olvasókat. Most, hogy talán már túl vagyunk a nehezén, egy érdekes hírt én is megosztok itt a blogon arról, hogy hogyan segítette a francia TGV az orvosokat és a betegeket Franciaországban.
Egy egészségügyi dolgozó nézi a TGV-n elhelyezett betegeket Paris Austerlitz állomáson
Olaszország és Spanyolország után Franciaországban regisztrálták a világon a harmadik legtöbb koronavírus okozta halálesetet 2020. áprilisában, mintegy 5400-at, és a hatodik legtöbb megerősített esetet, csaknem 60 000-et. Olaszországhoz és Spanyolországhoz hasonlóan a francia kórházak is rendkívüli terhelésnek voltak kitéve, mivel hiányoztak bizonyos gyógyszerek és a súlyos esetek kezeléséhez szükséges felszerelések.
Franciaország volt az első európai ország, ahol megerősítették a koronavírus-fertőzést, még 2020. januárjában. Ezután a vírus Olaszországot sújtotta a legsúlyosabban, de Franciaországban is elterjedt, először az Olaszországgal szomszédos keleti régióban, majd később az ország többi részén, különösen Párizs környékén.
Orvosi személyzet szállít egy koronavírusos beteget a párizsi Austerlitz pályaudvaron.
A kelet-franciaországi és a párizsi kórházak mentőautókkal, helikopterekkel és vonatokkal szállították a betegeket más régiókba és a szomszédos országokba, köztük Németországba, Svájcba és Luxemburgba, mivel nincs megfelelő infrastruktúra a betegek befogadására. Az egészségügyi minisztérium közlése szerint 2020. március 18. óta mintegy 440 kritikusan beteg beteget kellett átszállítani.
Az egyik ilyen út során 38 beteget szállítottak a párizsi kórházakból az északnyugati Bretagne régióba egy kórházvonattá átalakított nagysebességű TGV-vonattal. A betegek az Austerlitz pályaudvaron szálltak fel, hordágyaikat az ülések tetejére helyezték és zsinórokkal összekötötték, az oxigénpalackokat pedig a csomagtartókhoz rögzítették.
Egy egészségügyi dolgozó elvisz egy hordágyat, miután egy beteget a vonaton hagyott.
Mivel kocsinként négy beteg és hat egészségügyi dolgozó fért el, a vonatok egyszerre több tucat beteget tudtak szállítani, és bár nagy sebességet értek el, a gyorsítás és lassítás egyenletes, így az orvosok ugyanazt a kényes munkát végezhetik, mint egy kórházban.
Franciaország megduplázta az intenzív osztályos ágyak számát 10 000-re, és további 5000-rel akarta még növelni. Bruno Riou, aki a fővárosi kórházi válságstábot vezette, azt nyilatkozta, hogy a betegek átszállítása, még ha kis számban is, "de fontos biztonsági szelep", mivel a város közeledett a kritikus állapotú betegek befogadóképességének határához.
Március 26-án a francia hatóságok kibérelték az első nagysebességű vonatokat, hogy a Covid-19 betegeit nagyobb kórházi kapacitással rendelkező területekre szállítsák. Most visszatekintünk arra, hogy mi kellett ahhoz, hogy a Speciális TGV csapat sikerre vigye ezt a kihívást jelentő műveletet.
A kórházi vonatok üzemeltetése aprólékos szervezést igényelt, az SNCF csapata dolgozott a szerelvények előkészítésén, az állomás és a vonal biztosításán, az egészségügyi személyzet felszállásán és a vonat áramellátásának nagy igénybevételének ellenőrzésén. Összesen mintegy 200 emberre volt szükség ahhoz, hogy ezeket a súlyos betegeket biztonságosan szállítsák.
2020-ban összesen 10 járat segítette a betegek elszállítását Párizsból.
Források
* qz.com - Photos: Hospitalized coronavirus patients are being moved out of Paris by train
* sncf.com - COVID-19: BEHIND THE SCENES OF OUR HIGH-SPEED HOSPITAL TRAINS
Utolsó kommentek