HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (13) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (132) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (6) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (69) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (88) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (115) index2 (318) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (178) nápoly (4) németország (94) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (27) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (6) terepasztal (12) texas (1) tgv (48) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2022.12.14. 14:45 Balogh Zsolt

A TGV új, szomorú szerepben

2020-ban másról sem szóltak a hírek, mint a koronavírusról és a lezárásokról, korlátozásokról. Én akkor nem álltam be a sorba, nem akartam én is negatív hírekkel bombázni az olvasókat. Most, hogy talán már túl vagyunk a nehezén, egy érdekes hírt én is megosztok itt a blogon arról, hogy hogyan segítette a francia TGV az orvosokat és a betegeket Franciaországban.

1.jpgEgy egészségügyi dolgozó nézi a TGV-n elhelyezett betegeket Paris Austerlitz állomáson

Olaszország és Spanyolország után Franciaországban regisztrálták a világon a harmadik legtöbb koronavírus okozta halálesetet 2020. áprilisában, mintegy 5400-at, és a hatodik legtöbb megerősített esetet, csaknem 60 000-et. Olaszországhoz és Spanyolországhoz hasonlóan a francia kórházak is rendkívüli terhelésnek voltak kitéve, mivel hiányoztak bizonyos gyógyszerek és a súlyos esetek kezeléséhez szükséges felszerelések.

Franciaország volt az első európai ország, ahol megerősítették a koronavírus-fertőzést, még 2020. januárjában. Ezután a vírus Olaszországot sújtotta a legsúlyosabban, de Franciaországban is elterjedt, először az Olaszországgal szomszédos keleti régióban, majd később az ország többi részén, különösen Párizs környékén.

2.jpgOrvosi személyzet szállít egy koronavírusos beteget a párizsi Austerlitz pályaudvaron.

A kelet-franciaországi és a párizsi kórházak mentőautókkal, helikopterekkel és vonatokkal szállították a betegeket más régiókba és a szomszédos országokba, köztük Németországba, Svájcba és Luxemburgba, mivel nincs megfelelő infrastruktúra a betegek befogadására. Az egészségügyi minisztérium közlése szerint 2020. március 18. óta mintegy 440 kritikusan beteg beteget kellett átszállítani.

3.jpg

Az egyik ilyen út során 38 beteget szállítottak a párizsi kórházakból az északnyugati Bretagne régióba egy kórházvonattá átalakított nagysebességű TGV-vonattal. A betegek az Austerlitz pályaudvaron szálltak fel, hordágyaikat az ülések tetejére helyezték és zsinórokkal összekötötték, az oxigénpalackokat pedig a csomagtartókhoz rögzítették.

4.jpgEgy egészségügyi dolgozó elvisz egy hordágyat, miután egy beteget a vonaton hagyott.

Mivel kocsinként négy beteg és hat egészségügyi dolgozó fért el, a vonatok egyszerre több tucat beteget tudtak szállítani, és bár nagy sebességet értek el, a gyorsítás és lassítás egyenletes, így az orvosok ugyanazt a kényes munkát végezhetik, mint egy kórházban.

5.jpg

6.jpg

Franciaország megduplázta az intenzív osztályos ágyak számát 10 000-re, és további 5000-rel akarta még növelni. Bruno Riou, aki a fővárosi kórházi válságstábot vezette, azt nyilatkozta, hogy a betegek átszállítása, még ha kis számban is, "de fontos biztonsági szelep", mivel a város közeledett a kritikus állapotú betegek befogadóképességének határához.

Március 26-án a francia hatóságok kibérelték az első nagysebességű vonatokat, hogy a Covid-19 betegeit nagyobb kórházi kapacitással rendelkező területekre szállítsák. Most visszatekintünk arra, hogy mi kellett ahhoz, hogy a Speciális TGV csapat sikerre vigye ezt a kihívást jelentő műveletet.

A kórházi vonatok üzemeltetése aprólékos szervezést igényelt, az SNCF csapata dolgozott a szerelvények előkészítésén, az állomás és a vonal biztosításán, az egészségügyi személyzet felszállásán és a vonat áramellátásának nagy igénybevételének ellenőrzésén. Összesen mintegy 200 emberre volt szükség ahhoz, hogy ezeket a súlyos betegeket biztonságosan szállítsák.

2020-ban összesen 10 járat segítette a betegek elszállítását Párizsból.

Források

* qz.com - Photos: Hospitalized coronavirus patients are being moved out of Paris by train
* sncf.com - COVID-19: BEHIND THE SCENES OF OUR HIGH-SPEED HOSPITAL TRAINS

1 komment

Címkék: index franciaország tgv covid


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr418001352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása