HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (2) alex (1) állatok (2) állomás (7) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (14) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (73) autó (2) autómúzeum (3) ave (10) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (54) euronight (3) európa (1) filmek (5) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (59) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (37) index2 (199) india (4) innsbruck (4) interrail (12) japán (7) jbss bahn (13) jövő (2) kanton (1) kastély (7) kecskemét (15) kenya (1) kína (31) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (32) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (121) nápoly (3) németország (63) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (32) oroszország (2) párizs (10) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (3) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (51) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (7) terepasztal (7) tgv (33) tibee (3) törökország (2) trieszt (2) USA (12) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (8) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2020.07.11. 14:00 Balogh Zsolt

Egymásra rakott konténerek villamosított vasútvonalakon is!

Az Amerikai Egyesült Államokban már régóta hagyománya van az egymásra pakolt konténerek vasúti fuvarozásának. Természetesen nem minden vasútvonal alkalmas erre, jellemzően a transzkontinentális vonalak azok, ahol átépítették a pályát, hogy a magasabb kocsik is gond nélkül elférjenek.

villanymozdony.jpgVillamosmozdony Indiában, a magasba emelt felsővezeték az emeletes konténerszállítók miatt szükséges (kép forrása: indiarailinfo.com)

Az emeletes konténerszállítás jól bevált és más országok is átvették a módszert, többek között Ausztrália és India is, ám eddig csak dízelüzemű vonalakon alkalmazták.

India nagyszabású infrastruktúra-fejlesztésbe fogott, melynek célja a vasúti teherszállítás volumenének növelése is. Az átépített villamosított vasútvonalakon az emeletes konténerszállítás is lehetséges. Az első villamos mozdonnyal továbbított kétszintes konténerszállító vonat 2020. június 10-én közlekedett a Nyugati-vasútvonal 272 km hosszúságú Palanpur–Botad szakaszán.

Az 1490 km hosszúságú Nyugati vasútvonal Delhi és Mumbai között húzódik, átépítése évek óta tart. Már korábban is közlekedtek a vonalon emeletes konténerszállítók, de ezeket dízelvontatással továbbították. A Nyugati vasútvonal villamosítását 2016. januárjában ítélték oda a L&T Construction és a japán Sojitz Corp által alkotott konzorciumnak. A tervezésre és a kivitelezésre 42 hónap állt rendelkezésre.

A felsővezeték-rendszer 25 kV 50 Hz-es váltakozóáramot továbbít a villamos mozdonyok felé. Az áramszedővel érintkező vezeték 7450 mm magasságban halad. Ahhoz, hogy a mozdonyok áramszedője elérje a jóval magasabbra került vezetéket, a meglévő villamos mozdonyok átalakítására volt szükség. Az átalakított mozdonyok jóval nagyobb áramszedőket kaptak, hogy elérjék a méterekkel magasabbra került vezetéket.

Ezeken az átalakított vonalakon természetesen a hagyományos vonatok is tovább közlekedhetnek, de vagy dízelvontatással vagy az átalakított, magasabbra is felnyúló áramszedőkkel.

Az első villamos mozdonnyal továbbított emeletes konténerszállító vonat Indiában

A konténerszállító tehervonatot kettő WAG-7 sorozatú villamos mozdony vontatta. A típus Indiában igen elterjedt a tehervonatok élén, hiszen összesen 1970 db készült a 3760 kW teljesítményű villamos mozdonyból.

A Nyugati-vasútvonal felett már 70%-ban elkészült a felsővezeték, az Indiai vasút még az idei évben szeretné a teljes vonalat villamosítani és a villamos vontatást felvenni.

Források

* Railwaygazette.com - Indian Railways starts double-stack electric operation

Szólj hozzá!

Címkék: india


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr2315992616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.