HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (14) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (68) Ausztria (1) autó (2) autómúzeum (3) ave (6) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (53) euronight (2) európa (1) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (55) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (28) index2 (184) india (2) innsbruck (4) interrail (12) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) jövő (1) kanton (1) kastély (7) kecskemét (14) kenya (1) kína (27) kindertojás (2) kisvasút (9) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (4) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (106) nápoly (3) Németország (1) németország (58) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (30) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (7) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (8) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (43) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) Svájc (1) svájc (18) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (6) terepasztal (7) tgv (31) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (10) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2019.12.16. 21:56 Balogh Zsolt

Rekord 0-s nyomtávolságon

A modellvasút szerelmesei is időnként próbára teszik a technika lehetőségeit és furcsa, izgalmas vagy meghökkentő rekordkísérletekbe kezdenek. A blogon is volt szó már korábban óriási terepasztalokról, és modellmozdonyokkal elvontatott igazi mozdonyról is.

rekord.jpgA rekordhosszúságú szerelvény (kép forrása: Youtube.com)

Svájci vasútmodellezők egy szabadtéri pályán rekordhosszúságú 0-s méretarányú szerelvényt állítottak össze, hogy ezzel  hívják fel magukra a figyelmet. A kísérlet 2012. októberében történt négy mozdonnyal egy 400 méter hosszúságú pályán. De vajon hány kocsit tudott elvontatni a négy amerikai dízelmozdony-modell?

rekord2.jpgA felépített 400 méter hosszúságú modellpálya a parkolóban (kép forrása: Youtube.com)

A klubcsapat 1981 óta foglalkozik az amerikai 0-s méretarányú vasútmodellekkel, minden évben számos programmal kedveskednek az érdeklődőknek. 2017 májusában egy 400 méter hosszúságú vasúti pályát barkácsoltak össze, melyen négy modellmozdony összesen 134 teherkocsit vontatott. A szerelvény teljes hosszúsága 44,7 méter volt.

Ehhez hasonló nagyságú igazi vonatok mindennaposak az Amerikai Egyesült Államokban, ám modellezni őket, főleg ilyen méretarányban a túlzott helyfoglalása miatt szinte lehetetlen feladat.

Ám a rendkívüli szerelvény végül csak összeállt és a videó tanulsága alapján a négy mozdony könnyedén el is vontatta a hatalmas szerelvényt, egyedül az egyik kocsi kapcsolója nem bírta a szokatlan igénybevételt.

Youtube videó a rekordkísérletről

A "Nullás" méretarány nem egy elterjedt építési nagyság, hiszen pontosan kétszer akkora, mint a H0-s (amit nyers fordításban fél nullásra fordíthatnánk), vagyis látható, nem éppen terepasztalra való. Nem összetévesztendő azonban a G méretaránnyal, ami még ettől is nagyobb.

Akinek nagy kertje van, az kint a szabadban építhet belőle kerti vasutat vagy pedig ha csak a járművek iránt érdeklődik, gyűjtheti is a modelleket a látványukért.

További információk

* A modellező klub honlapja

Szólj hozzá!

Címkék: svájc modellvasút index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7015355220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.