HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 9euroticket (2) afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (15) alpok (1) alstom (2) amerika (2) amszterdam (1) anglia (18) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (93) autó (2) autómúzeum (4) ave (18) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (10) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (2) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (21) egyiptom (4) éjszakai vonat (2) elon musk (2) érdekességek (62) euronight (3) európa (7) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (76) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (70) index2 (277) india (4) innsbruck (4) interrail (14) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (43) kindertojás (2) kisvasút (11) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (8) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (1) mercedes (1) metró (10) milánó (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) mozdony (3) münchen (79) múzeum (40) nagysebességű vasút (158) nápoly (3) németország (81) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (12) olaszország (52) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (10) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (4) skoda (1) söll (1) spanyolország (66) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (22) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (3) terepasztal (10) tgv (40) tibee (5) tibet (1) törökország (3) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (24) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (10) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2013.08.28. 17:20 Balogh Zsolt

Trieszt vasútállomása

Bár Triesztbe nem vonattal érkeztünk, hanem busszal, mégis kötelező program volt az állomást is megnézni. Szerencsére a távolsági buszállomás közvetlenül mellette volt, így egyáltalán nem volt nagy kitérő a megtekintése.

szlovenia/triestallomasStazione di Trieste Centrale

Az állomás épülete az Adriai-tenger partján található, rövid sétára a városközponttól. De a trieszti helyi buszok közül is több járat érinti, így nem csak a távolsági utasoknak fontos csomópont.

szlovenia/triestallomasAz állomás váróterme

Stazione di Trieste Centrale egy fejpályaudvar, mely 1857 június 27-én nyílt meg, a k.k. Südliche Staatsbahn építette, a Bécs-Trieszt-vasútvonal befejezéseként. A vonatok a városba a híres Semmeringbahn érintésével jutottak el a tengerpartra.

1906-ban megnyílt a Jesenice-Trieszt vonal is, így az állomást is bővíteni kellett.

A forgalmas állomás újabb felújítását az FS végezte el, a munkálatok 2007-ben készültek el. Napjainkban Trieszt sok műemlék épülete mellett a vasútnak sem kell szégyenkeznie, a város főpályaudvara illik a városhoz, mind szépségében, mind állagában.

szlovenia/triestallomasVelencébe tartó regionális vonat, korábban már jártam Velencében vonattal, igaz más irányból érkeztem

szlovenia/triestallomasA velencei vonat másik oldala, az emeletes kivitel komoly utasforgalmat feltételez

Korábban tervben volt, hogy vonattal átmegyünk Velencébe is, ám a Portoroz-Trieszt buszút után még egy kb. 2 órás vonatút már túl sok lett volna, így erről a programról lemondtunk.

Nápoly és Róma után fel voltam készülve a legrosszabbra, de kellemeset csalódtam. A vágányokat itt is egy mészréteg fedte, de az egész sokkal-sokkal tisztább volt. És a vonatokat sem borította el a graffiti, mint Velencében. Vagy észhez tértek az olaszok és leszoktak a rongálásról és szemetelésről, vagy pedig Trieszt és környéke sokkal tisztább, mint az átlag.

A következő években még további olasz állomásokat keresek fel, hogy utánajárjak ennek a kérdésnek is! :)

szlovenia/triestallomasFS E464 sorozatú villamos mozdony, kimondottan az ingaforgalomhoz kifejlesztve. A típus érdekessége, hogy csak egy vezetőállás található benne

szlovenia/triestallomasVezérlőkocsi olasz módra, nem egy szépségkirálynő a vonatok között

Az állomásra több, távolsági vonat is befut:

* EuroStarCity Frecciabianca vonatok Padovából, Veronából, Milánóból, és Torinóból;
* InterCity vonatok Bolognából, Firenzéből, Rómából és Nápolyból;
* InterCityNotte Marco Polo Bolognából, Firenzéből és Rómából;
* DB Autozug Hamburgból, Berlinből, Düsseldorfból és Frankfurtból (ezek szezonálisak)

Az Autozug vonatoknak rámpa is van építve, hogy az autósok leállhassanak az autójukkal a vonatról.

szlovenia/triestallomasRámpa az autószállító vonatoknak

szlovenia/triestallomasTovábbi FS 464 sorozatú mozdonyok várakoznak ingavonatukkal az állomáson

A Regionális vonatok Velencébe, Udinba és Tarvisióba mennek innen tovább.

szlovenia/triestallomasDízel tolatómozdony

szlovenia/triestallomasEgy FS E402 sorozatú nagysebességű villamosmozdony érkezik egy távolsági vonattal

szlovenia/triestallomasTrieszt állomás bejárata

szlovenia/triestallomasA peronok

szlovenia/triestallomasZajlik a munka az állomáson: kocsirendezés dízelmozdonnyal

szlovenia/triestallomasA korábban lefotózott FS E402 sorozatú mozdony az állomáson

A fejállomás 1878 június 19-én nyílt meg a Piazza della Libertà nevű tér közelében. Az építész a német-osztrák származású Wilhelm von Flattich volt. Napjainkban az állomáson évente kb. 6 millió utas fordul meg, ezzel Olaszország közepes forgalmú állomásai közé tartozik.


Trieszt a Google mapsban Nagyobb térképre váltás

Miután kinézelődtem magamat, továbbmentünk a belvárosba, majd onnan Trieszt másik fejpályaudvarára, mely jelenleg a Trieszti vasúti múzeumnak ad otthont.

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország vasútállomás trieszt


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr745465981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása