HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.05.28. 22:50 Balogh Zsolt

Elveszett sínek nyomában: a régi müncheni teherpályaudvar

Hetek óta tartó esőzések után végre 2013 május 28-án a nap is kisütött, így az aznapra tervezett városnézős programomat egy egészen másra cseréltem. Már többször elhaladtam a München Ost pályaudvar mellett található, egykori, felhagyott rendezőpályaudvar mellett. Régi tervem, hogy egy fényképezőgéppel utánajárok, mi maradt az állomásból és a vágányokból.

München OstbahnhofA volt pályaudvar területe, már felszedett sínekkel

Az eredmény igen csak izgalmas volt, hiszen a természet már jelentősen visszafoglalta a területet az elmúlt több mint 20 év során.

Használaton kívüli, régi talpfák

Ez az egykori rendezőpályaudvar München Ostbahnhof közelében található. Az Ostbahnhof személypályaudvara még napjainkban is üzemel, München harmadik legforgalmasabb állomása. Több S-Bahn végállomása, de az átmenő viszonylatok is itt ágaznak el több más irányba. A vágányok innen a müncheni reptér, Salzburg (majd tovább Róma, Innsbruck vagy akár Budapest), Deisenhofen és Mühldorf felé folytatódnak.

Az állomás a Neuöttingbe vezető vasútvonal megnyitásakor épült, 1871 május 1-én nyílt meg. 1871 október 15-én a vasút továbbépült Rosenheim felé. 1876 október 15-én kapta meg a jelenlegi nevét, majd 1927-ben villamosították. 1944-ben bombatámadás érte. Az S-Bahn 1972-ben, a metró 1988-ban érte el.

Napjainkban a tehervonatok csak keresztülhaladnak itt, ugyanis teljesen új rendezőpályaudvar épült München északi felén: a München Nord Rangierbahnhof.

Így a korábbi állomást teljesen felhagyták, de nem bontották el. Az itteni lakosok pedig nem gyűjtöttek be innen minden mozdítható fémtárgyat, így csak a természet pusztítja azóta.

München OstbahnhofAz egykori pályaudvar kezdete

Az állomás közelébe S-Bahnnal mentem, majd az Ostbahnhof utáni első S-Bahn állomáson, Leuchtenbergring megállónál szálltam le. Próbáltam az állomáshoz közelebb jutni, de az oldalához már teljesen hozzáépült a város, így elgyalogoltam egészen Berg am Laim-ig, ahol végre megtaláltam a pályaudvar szélét. Sajnos be volt kerítve szövött dróttal, de az egyik helyen a kerítés már igen rossz állapotban volt. Tudom, nem szép, de vállalva a kockázatot, keresztülvágtam rajta és már bent is voltam.

München OstbahnhofA megmaradt vágányok közül az első

A terület hatalmas, nagy részén halmokban betontörmeléket és egyéb építési hulladékot tárolnak. Láttam néhány parkoló kocsit is, így tehát annyira mégse elhagyatott, de a bejáratnál emberekkel nem találkoztam.

München OstbahnhofEgykori mozdonyfordító

Ám később, már a sűrűjében egy parkoló kisbuszt találtam, tárva-nyitva... Reméltem hogy nem valami lopott autó, esetleg valami gyilkosság helyszíne vagy egy titkos szerelmi légyott...

Hamarosan megtaláltam az árnyékban heverő kocsi gazdáit láncfűrésszel felszerelkezve. Ketten soha nem végeznének itt, így lehet neki se fogtak inkább :) Bejelentkeztem náluk, biztos ami biztos, ezután én se zavartam őket és őket se érdekelte, mit bóklászok bent.

München OstbahnhofÚj vasbeton-aljak a síneken, talán egy része újjáépül?

München OstbahnhofAz állomás régi irányító tornya

Sétálva a területen többször is a "tiltott zóna" jutott eszembe Ukrajnából, de szerencsére medvével és farkasokkal nem találkoztam.

München OstbahnhofEgy TRAXX villamosmozdony közeledik tehervonatával München felől

Az erdőben és a síneken haladva visszajutottam egészen a még üzemelő Ostbahnhof széléig, ahol összetalálkoztam egy tehervonattal is. Az S-Bahn vágányokkal párhuzamosan haladt a síneken, majd eltűnt egy alagútban a vágányok alatt és többet nem is hallottam róla...

München OstbahnhofSalzburg felé tartó ÖBB EC

Az alagút felett nemsokkal később pedig egy ÖBB 1016-os vagy 1116-os húzott el egy EC vonattal Salzburg felé. A pályaudvar melletti átmenő forgalom nagy, de a fáktól csak itt lehetett látni bármit is.

München OstbahnhofAz irányítótorony maradványa

Megtaláltam az egykori irányítótornyot is, meglepően jó állapotban, bár a graffitisek már megtalálták maguknak. Sokat nem nézelődtem a közelében, nehogy elnyeljen egy szervízakna vagy csatorna. 

München OstbahnhofA természet fokozatosan foglalja vissza a síneket

Magyarországhoz képest meglepő volt, hogy a terület mennyire érintetlen: se hajléktalanok sátrai, házai, se sunyiban lerakott szemét és építési törmelék nem volt. Rejtélyes módon viszont találtam egy egész jó állapotban lévő autókereket, a gumi még kemény volt, még leereszteni se volt ideje.

München OstbahnhofAz évek során egész erdő nőtt ki a vágányok között

A sínek között pedig kilószámra lehetett volna emlékeket gyűjteni, volt itt minden: síncsavar, alátétlemez, talpfaszög, sőt még a mechanikus váltókhoz való csigák is minden méretben.

München OstbahnhofFák között megbújó ütközőbak

Az állomás korábban valószínűleg nem volt villamosítva, mert felsővezetéket vagy bármit, ami rá utalna, nem találtam.

München OstbahnhofA jobb állapotú vágányok egyike

Némelyik vágány meglepően jó állapotban maradt meg, szinte azonnal üzembe is helyezhető lett volna. Sok magyarországi mellékvonal megirigyelné, a sínek 54 kilogrammosak és 1950-ben gyártották őket (Lakiteleken láttam még 1884-ben gyártott sínszálat is, és km-szám vannak beépítve 48 kg-os sínek, még fővonalakba is).

München OstbahnhofA fa vagy az acél lesz az erősebb?

Az elvadult területen a nyárfák és fenyőfák már 2-3 méteresre nőttek, a törzsük pedig karvastagságú vagy még vastagabb.

München OstbahnhofA környék legszebb természetes erdeje alakul ki a szemünk előtt

München OstbahnhofRégi vasból készült keresztaljak...

München Ostbahnhof... és rengeteg itt felejtett szén

München OstbahnhofElveszett sínek...

München OstbahnhofAkár egy magyar mellékvonal is lehetne...

München OstbahnhofAz egykori rendező

München Ostbahnhof20 éve itt még vonatok várakoztak

München OstbahnhofA sínanyagnak sok magyar vasútvonal örülne...

München Ostbahnhof...de a talpfák már legtöbbször menthetetlenek

És hogy mi lesz a terület jövője? A sínek egy része már felszámolásra került, kb az egykori terület felén. Ide lakóparkot 560 lakással, irodaházat 18 500 m2 irodaterülettel, bevásárlóközpontot terveznek építeni. A beruházásról a bejáratnál óriástábla tájékoztatja az érdeklődőket.

A többi része azonban érintetlen marad! Az évek során számos ritka és veszélyeztetett faj jelent meg a München területén található egykori pályaudvar helyén. A fás-füves területen gyíkok, szöcskék, sáskák és más apró állatok jelentek meg, például a Kékszárnyú sáska (Oedipoda caerulescens). Egy egyedülálló koncepció alapján a fák között gyalogjárdák lesznek, melyeket oszlopok tartanak majd a föld felett. Így a látogatók az élővilág zavarása nélkül csodálhatják meg az itt élő állatokat és növényeket!

A város érdeke, hogy megőrizze ezt a páratlan természeti szépséget az emberek számára!

München OstbahnhofEz pedig a jövő: a pályaudvar helyén felépülő lakópark, irodaház és bevásárlóközpont, mögötte pedig az érintetlenül hagyott egykori pályaudvar maradványa (kép forrása: http://www.baumkirchen-mitte.de/)


Nagyobb térképre váltás

Az állomás és környéke a Google térképpel is megtekinthető!

Ezután, mivel még maradt időm, ellátogattam az új rendezőpályaudvarra is, melyet legutóbb ősszel láttam!

komment

Címkék: index münchen deutsche bahn rendezőpályaudvar


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr385331301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

genghini 2013.05.30. 08:08:39

Jó az anyag! Hozzátéve, hogy pont ilyet látni itthon pl. Rákosrendezőn is(akár a vonatablakból is):). Bár tény, hogy én sem gondoltam volna, hogy a németeknél van ilyen...
süti beállítások módosítása