HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.08.30. 17:24 Balogh Zsolt

A Trieszti vasúti múzeumban

Trieszt régi, bezárt vasútállomását múzeummá alakították át. Számomra Trieszt látnivalói közül ez volt a legfontosabb, sajnos lelkesedésemet a barátnőm nem osztotta, de azért rá bírtam venni, hogy keressük fel.

Triesztbe érkezés után sétáltunk egyet a városban, megnéztük a főteret, elsétáltunk a kikötő mellett, majd megkóstoltuk az olasz pizzát is. Mire odaértünk a múzeumhoz, az már sajnos bezárt.

szlovenia/triestmuzeumA régi Trieszti főpályaudvar, mely napjainkban múzeum

Ejj, ezek az olaszok, Nápolyban is épp zárásra értem oda a legnagyobb olasz vasúti múzeumhoz, így úgy tűnt, itt sem járok szerencsével.

Az épület egy nem épp barátságos környéken feküdt, emiatt Rita szeretett volna minél hamarább visszaindulni, de én nem hagytam magam. Legalább pár fotót szerettem volna a kerítésen át. Kérleltem, hogy legalább kerüljük meg, hátha a másik oldalánál többet láthatunk, de ő hajthatatlan volt.

Szégyen nem szégyen, én bizony magára hagytam és egyedül vágtam neki az útnak. És milyen jól is tettem, a kikötő felöli oldalon a kerítésen volt egy kapu, melyen kényelmesen át lehetett haladni. A kapu túloldalán pedig egy kis lépcső, majd egy kis ösvény vezetett tovább a múzeum területén. Sajnos a barátnőmet nem sikerült rábeszélnem, hogy tartson velem.

szlovenia/triestmuzeumA kerítésen túl

Bár nem épp szabályos múzeumi bejárat, mivel az olaszok ennyire hanyagok voltak, nem aggódtam se kutyák, se vad vasútőrök miatt. A kis út a kikötőhöz tartozó teherpályaudvarának vágányain át vezetett, egészen a régi vasútállomás csarnoka felé. A rövid séta során egy árva lélekkel sem találkoztam, aki megszólított volna, hogy mit is keresek ott. Ebben talán szerencsém is volt, hiszen délután két óra lehetett, a hőmérséklet meg a 40 fokhoz közelített.

szlovenia/triestmuzeumA csarnok omladozó falai

A kiállított járműveket gyorsan megtekintettem, de az állomás váróterméhez, ahol egy állandó kiállítás is volt, terepasztallal együtt, már nem mentem. Ennyire azért nem akartam kísérteni a sorsot és a szerencsémet.

Barátnőmre való tekintettel a látogatást nem fogtam túl hosszúra, pedig látványosság lett volna bőven. Emiatt a kiállított járművekről sem tudtam meg semmit.

szlovenia/triestmuzeumA korabeli csarnok a kiállított személy- és teherkocsikkal

Az elmúlt néhány hónapban ez volt a harmadik olyan vasúti múzeum, melyet miatta voltam kénytelen egészen rövidre fogni (Első volt a Magyar Vasúttörténeti park a Múzeumok éjszakáján, majd Ljubljanában a Szlovén múzeum, és végül itt Triesztben...)

szlovenia/triestmuzeumAlkatrészek pőrekocsin

szlovenia/triestmuzeumFS motorkocsik felújításra várva

szlovenia/triestmuzeumA csarnok peronján

A vasútállomás 1875-ben nyílt meg, amikor létrejött a Trieszt-Bécs kapcsolat a Semmeringbahn-on keresztül. Később a birodalom fővárosával egy alternatív kapcsolat is létrejött Jesenice városon keresztül.

A mai Horvátországból kiindult, a mai Szlovénia területén keresztülvágó 760 mm-es keskeny nyomtávú Parenzaner vasút végállomási is itt volt. Ennek a vasútvonalnak a megmaradt emlékei megtekinthetőek Koperben, Izolában és még sok más városban is.

Az állomás személyforgalma 1959-ben szűnt meg, 1984 óta működik, mint múzeum. Helyét a Stazione di Trieste Centrale nevű új, trieszti pályaudvar vette át.

szlovenia/triestmuzeumRégi FS személykocsi

szlovenia/triestmuzeumTartálykocsi

szlovenia/triestmuzeumVasúti daru

szlovenia/triestmuzeumÖreg gőzmozdonyok

szlovenia/triestmuzeumA trieszti villamos kocsijai, egy kék...

szlovenia/triestmuzeum...egy világoszöld...

szlovenia/triestmuzeum... és egy sötétzöld

szlovenia/triestmuzeumKismozdony a meredekebb szakaszokhoz, ahol a villamos mint sikló üzemel

szlovenia/triestmuzeumA villamosok sora szemből

szlovenia/triestmuzeumA sort ez a rozsdásodó villamoskocsi zárta

A rozsdásodó, rossz állapotú vjárműveket elnézve kétségeim merültek fel, hogy a jelenleg felújítás alatt álló trieszti villamos vajon újra fog-e még üzemelni... Vagy ez is csak olyan ideinglenes üzemszünet, mint ami Magyarországon van a bezárt mellékvonalakon?

Így hát némileg más formában, de azért csak sikerült megtalálnom a délelőtt még elveszettnek hitt villamosüzemet.

szlovenia/triestmuzeumFedett teherkocsi

szlovenia/triestmuzeumIsmeretlen pályaszámú FS gőzmozdony

szlovenia/triestmuzeumEgy jobb állapotú mögötte

szlovenia/triestmuzeumA "csarnok" belülről, tető nélkül, háborús állapotok...

szlovenia/triestmuzeumEgy komolyabb méretű, pusztuló gőzös a szabad ég alatt


A múzeum elhelyezkedése a Googel térképén Nagyobb térképre váltás

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország múzeum trieszt


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr45465947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása