HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Franciaországban mindenki Párizsba akar menni. Léteznek persze átlós járatok is, csak... (2024.03.04. 22:34) TGV - hogyan tovább?

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (19) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2012.12.17. 01:39 Balogh Zsolt

Deutsches Museum Verkehrszentrum

A Deutsches Museum Verkehrszentrum a Deutsches Museum szárazföldi közlekedéssel foglalkozó részlege. A nagy múzeumtól külön található, az Oktoberfest helyének közelében. Legegyszerűbben a Müncheni S-Bahnnal közelíthető meg, bármelyik egyszámjegyű S-bahnnal elutazunk Hackerbrücke megállóig, és némi gyaloglás után már ott is vagyunk. De mehetünk a 4-es vagy 5-ös U-Bahnnal is Schwanthalerhöhe megállóig. Pontos címe: München, Bavariapark 5.

20k.jpgA müncheni Verkehrcentrum harmadik csarnoka a személyautókkal és egy MVG A típusú metrószerelvénnyel

De lássuk pontosabban is, miért érdemes ide ellátogatni!

A múzeum három csarnokból áll, teljes területe 12 ezer m2. Található itt több mozdony, személyvagon, személyautó, teherautó, modellvasúti terepasztal, motorkerékpár, bicikli, helikopter és számos egyéb, a közlekedéssel kapcsolatos látnivaló.

A múzeum minden nap reggel 9-től délután 5-ig van nyitva.

01k.jpgA világ legelső villamosmozdonya a Siemenstől!

Ernst Werner von Siemens az 1876-os Berlini világkiállításon mutatta be a világnak a Siemens & Halske által gyártott kis villamosmozdonyt. Ez volt az első villamos mozdony a világon. A kiállításon kettő kocsival embereket szállított egy 300 m hosszú pályán. A kis mozdonyt egy 2,2 kW-os villanymotor hajtotta, a 150 V-os áramot a sínből kapta.

02k.jpgAz angliai "Puffogó Billy" nevű gőzmozdony replikája

A Puffogó Billy nevű gőzmozdony egyike a világ legöregebb gőzmozdonyainak. Az angol William Hedley építette 1813 és 1814 között. Ezzel a világ legöregebb gőzmozdonya! A mozdony 8,38 tonna volt és 8 km/h sebességgel volt képes haladni.

A mozdonyt 1862-ben selejtezték, majd egy angliai vasúti múzeumba került. Készült róla egy replika is 1906-ban, mely jelenleg az itteni múzeumban található.

03k.jpgAlfa-Romeo 6C Gran Sport 1931-ből

04k.jpgBMW 507 1959-ből

05k.jpgPorsche 911 rozsdamentes acélból, mint a legendás De Lorean DMC–12, akár időgépnek is kiváló alapanyag!

06k.jpgKétszemélyes Mercedes sportautó

07k.jpgNSU-RO 80 személyautó, melyet Wankel-motor hajtott!

08k.jpgMercedes teherautó teljes hajtásrendszere, melyet működés közben is láthatunk

09k.jpgAz elmaradhatatlan terepasztal

10k.jpgA múzeum bejárata, előtte egy villamosmozdony, mely a Bayerische Zugspitzbahn-tól származik

11k.jpgBajorország első gőzmozdonyának, az Adlernek az 1:10-es méretarányú modellje

A múzeum modellgyűjteménye is figyelemreméltó, több híres mozdony kicsinyített mását megtalálhatjuk itt, többek között az Adler mozdonyét is, mely Bajorország első vasútvonalának első mozdonya volt. 2012-ben még a Kinder-tojásokban is rátalálhatunk, hála a Deutsche Bahnnak.

12k.jpgMinden gőzmozdony őse: Stephenson angol vasúti feltaláló Rocket nevű gőzmozdonyának 1:10-es méretarányú modellje

A Rocket mozdonyt George Stephenson, és fia, Robert Stephenson 1829-ben készítette a Lancashire-ben rendezendő ranhilli mozdonyverseny számára. Mivel a gép a próbát kifogástalanul teljesítette, a zsűri úgy vélte, hogy ez lesz az a lokomotív, amely képes lesz nagy távolságon is megbízhatóan közlekedni, így Stephensonéknak ítélték a győztesnek járó 500 fontos díjat. Később, az LMR vonalának 1830-ban történő megnyitásakor a bírálók döntése értelmében ez a mozdony húzta az első vonatot, így lett a Rocket a világ legelső, nagy sikerű személyszállító vonatának mozdonya. A Rocket a többi, Nagy-Britanniában üzemelő, ormótlan, lassú járású mozdonyhoz képest sokkal fejlettebb volt. Az alkalmazott újszerű megoldások és elvek többségét az 1830 után készült gőzmozdonyok tervezésénél figyelembe vették és fel is használták.

13k.jpg Mercedes-Benz Supersport W06 túraautó 1932-ből

14k.jpgAmerikai Jeep, a háttérben pedig egy fagázhajtású Adler Diplomat 3 GS személyautó

15k.jpgCitroën DS ID19 Break Bj. 1960-ból

16k.jpg Cadillac Series 62 Sedan 1959-ből

17k.jpgA második csarnok belülről a vonatokkal

A második csarnokban található egy Mitropa étkezőkocsi, a svájci Rhätischen Bahn 1000 mm-es nyomtávolságú Ge 6 6 sorozatú "krokodil" villamosmozdonya, egy DR V140 sorozatú dízelmozdony (egy másik a Lokwelt Freilassingban van kiállítva) és egy Bajor S 3 6 sorozatú gőzmozdony is.

18k.jpg800 mm-es nyomtávolságú fogaskerekű vasúti jármű a svájci Pilatusbahnról

19k.jpgAz ICE-V vonófeje 1985-ből

A végére maradt az ICE-V vonófej, mely a Deutsche Bahn kísérleti villamos nagysebességű motorvonata. A Siemens, a Krauss-Maffei, a Krupp, a Thyssen-Henschel, az AEG és a BBC fejlesztette ki 1985-ben. Ez a vonat az elődje az összes német ICE vonatnak. Továbbfejlesztett változata az ICE S.

Az ICE-V egyik vonófeje és egy kocsija a Minden-i Technológiai és Fejlesztési Múzeumban került kiállításra (Denkmal im Forschungs- und Technologiezentrum Minden), másik vonófeje jelenleg Münchenben, a Technológiai és Fejlesztési Központban (Forschungs- und Technologiezentrum in München im Verkehrszentrum an der Theresienhöhe – alte Messe) látható. A két maradék kocsi roncstelepre került. (forrás: ob121.blog.hu)


A múzeum elhelyezkedése Münchenben Nagyobb térképre váltás

Szólj hozzá!

Címkék: múzeum münchen


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr954969136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása