Az olasz nagysebességű vasúthálózat kevésbé ismert, mint a francia TGV vagy a német ICE, pedig az olaszok is folyamatosan fejlesztik a vasútjukat, hogy a 19. században kiépített vonalak megfeleljenek a 21. század igényeinek. A 973 kilométeres hálózat napjainkban is tovább épül, többek között az ausztriai Innsbruck és az olaszországi Verona között, de Nápolytól délre is dolgoznak a gépek.
A TBM vágófeje az olasz zászló színeire festve
Február 21-én a Webuild beindította európai legnagyobb alagútfúró gépét, ezzel a lépéssel a Webuild, a Pizzarotti, a Ghella és a Tunnel Pro Xenia tagokból álló konzorcium megkezdte a Salerno-Reggio Calabria nagysebességű vasútvonal Saginara alagútjának kiásását. A 130 m hosszú, 4000 tonna tömegű TBM több mint 13 m átmérőjű vágófejjel rendelkezik, és 18 motor hajtja, amelyek együttes teljesítménye 10 MW.
Utolsó kommentek