Franciaországban a TGV vasúthálózatának kiépítése 1981-ben kezdődött az LGV Sud-Est megnyitásával, mely a fővárost, Párizst kapcsolta össze az ország második legnagyobb városával Lyonnal. Az 1989-1990 között megépített délnyugatra tartó LGV Atlantique pedig a második nagysebességű vonal volt. Habár…
2016.09.13. 22:41 Balogh Zsolt
A befejezéséhez közelít a TGV Sud Atlantiqueu Europe vasútvonal építése
2 komment
Címkék: franciaország tgv
2016.09.12. 20:22 Balogh Zsolt
A Peking-Sanghaj nagysebességű vasútvonal
Kína az elmúlt tíz évben szédületes vasúti fejlesztéseket valósított meg, az ország korábban elmaradott vasúthálózata mára már több rekordot is magának mondhat.
Kína nagysebességű vasúthálózata az egyik legfiatalabb a világon, mégis a működő vonalak össz hosszúsága mára már meghaladja a 19 ezer…
4 komment
Címkék: kína index2 nagysebességű vasút
2016.08.01. 19:31 Balogh Zsolt
Lent a tónál
Bár Ausztriának nincsenek tengerpartjai, se olyan nagy tavai, mint mondjuk a Balaton, mégsem maradnak strandolási lehetőség nélkül. A hegyek között megbújva kisebb-nagyobb, sekélyebb és mélyebb tavak várják a fürdőzőket.
Az Elisabethsee
Olyan jól kiépített üdülőövezet ezeknél nincs, mint a magyar…
Szólj hozzá!
Címkék: ausztria érdekességek
2016.07.06. 20:36 Balogh Zsolt
Tovább bővült a TGV hálózata kelet felé
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a francia nagysebességű vasúthálózat kiépítése 2016 júniusában, a 2007-ben átadott LGV Est vasútvonalnak ugyanis elkészült a folytatása is Strassbourg felé. Így már Párizstól egészen Franciaország keleti határáig utazhatunk 300-320 km/h sebességgel.
Robog a TGV…
2 komment
Címkék: franciaország strassbourg tgv
2016.07.04. 19:44 Balogh Zsolt
Sok kicsi sokra megy?
Sok kicsi sokra megy? - tehetnénk fel a kérdést a következő videó alapján. A Hamburgban található Miniatur Wunderland a világ legnagyobb terepasztala, így bizonyára minden olyan területen jártasak, ami a vasútmodellezéssel kapcsolatos.
A kísérletben részt vett DB 101 006-5 sorozatszámú mozdony…
Utolsó kommentek