Még 2020-ban számoltam be arról, hogy Spanyolországban is megkezdődött a vasúti személyszállítás liberalizációja, vagyis az állami vasútvállalaton (Renfe) kívül más társaságok is hozzáférhetnek az infrastruktúrához, vagyis tetszőleges városok között indíthatnak vasúti járatokat, akár határátmenet nélkül is!
Isabel de Pardo, az ADIF elnöke 2020. május 11-én három szolgáltatóval írta alá a hálózati hozzáférésről szóló keretmegállapodásokat
Azóta eltelt öt év, megjelentek az új nagysebességű operátorok, mint például a francia SNCF és az olasz Trenitalia. Az utasok így bizonyos viszonylatokon akár három szolgáltató közül is választhatnak ár, szolgáltatás és menetidő alapján. De hogyan is néz ki ez a gyakorlatban? Lássuk ezt néhány saját készítésű, 2025-ös spanyolországi fényképpel!
Utolsó kommentek