Japán lakossága évek óta csökken, napjainkra az egyik leginkább elöregedett társadalma a világon. A lakosság korösszetételének változása az utazási szokásokban is meglátszik, ami felveti a kérdést a hosszútávú vasúti beruházások kapcsán: kinek is épülnek az új vasútvonalak? Lesz rajtuk elegendő utas vagy veszteségesen fognak közlekedni a szerelvények? A probléma különösen aggasztó a szigetország vidéki területein.
A Hokkaidó Sinkanszen vonala, mely a névadó Hokkaidó szigetére vezet (kép forrása: Wikimedia Commons)
Japánban a geológiai nehézségek miatt a Hokkaidó Sinkanszen Sapporóig tartó meghosszabbításának befejezése 2030 utánra tolódik, miközben a JR Hokkaido 160-200 km/h sebességű villamos motorvonatok beszerzését fontolgatja az 1067 mm-es hálózatán, valamint buszokkal való helyettesítést a veszteséges vidéki útvonalakon. A Nemzeti Sinkanszen Vasútfejlesztési Törvény öröksége továbbra is befolyásolja a helyi vasúti javaslatokat Hokkaido északi szigetén, az elmúlt fél évszázad gazdasági és demográfiai változásai ellenére.

Tirolban mindig jó fotózni, főleg az Alföld után! A várost körülölelő havas csúcsok minden évszakban szép hátteret adnak
A miniatur Ausztria/Németország a szobámban
Utolsó kommentek