Az első földalatti vasúti rendszert Londonban építették ki, hogy összekössék a városi vasúti fejpályaudvarokat a föld alatt, megkönnyítve ezzel az átszállást a különböző társaságok vonatai között. A Metropolitan Railway nevet kapó rendszert később mások is másolni kezdték, az európai kontinensen legelőször Budapesten, az államalapítás 1000 éves évfordulóján, 1896-ban indult el az első metró, melyet napjainkban mint M1-es metró vagy népnyelven mint Kisföldalatti ismerünk.
A Nantongi metró Kínában 2022-ben nyílt meg, napjaink egyik legfiatalabb metróüzeme, hossza azonban mára már több, mint 60 km-esre bővült! (kép forrása: Wikimedia Commons)
Miután London 1863-ban úttörő szerepet játszott az első földalatti vasút megépítésében, a metróhálózat fejlesztése az 1960-as évekig viszonylag lassú maradt. Azonban az elmúlt években soha nem látott növekedés volt tapasztalható, 2019-ben rekordszámú, 15 új rendszer nyílt meg. A legdinamikusabban Kína metróhálózatai bővültek, de a jövőben India, Törökország és Irán fogja vezeti a következő építési hullámot.
Utolsó kommentek