HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 9euroticket (2) afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (15) alpok (1) alstom (2) amerika (2) amszterdam (1) anglia (18) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (91) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (10) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (2) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (20) egyiptom (4) éjszakai vonat (2) elon musk (2) érdekességek (62) euronight (3) európa (7) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (74) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (65) index2 (271) india (4) innsbruck (4) interrail (14) izrael (1) japán (12) jbss bahn (14) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (11) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (37) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (1) mercedes (1) metró (10) milánó (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (79) múzeum (40) nagysebességű vasút (156) nápoly (3) németország (80) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (50) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (4) skoda (1) söll (1) spanyolország (65) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (21) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (1) terepasztal (9) tgv (39) tibee (5) tibet (1) törökország (3) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (21) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (10) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.09.19. 20:36 Balogh Zsolt

Újraindul az Ankara-Izmir nagysebességű vasútvonal építése

Újraindult az 503 km hosszú nagysebességű vasútvonal építése Törökországban, amely 824 km-ről 624 km-re csökkenti az Ankara és Izmir közötti vasúti távolságot. Ha elkészül, a vonatok 250 km/h maximális sebességgel közlekedhetnek majd, és a menetidő 14 óráról 3 és fél órára csökken a két város között.

Törökország köztársasági elnöke, Recep Tayyip Erdoğan egy Siemens Velaróval

A munkálatokat hivatalosan Recep Tayyip Erdoğan elnök és Adil Karaismailoğlu közlekedési és infrastrukturális miniszter augusztus 30-án ünnepélyes keretek között indította újra az Afyonkarahisartól nyugatra fekvő Sinanpaşában.

Az első szakasz építése 2012-ben kezdődött, de 2018-ban felfüggesztették, amikor egyes szakaszokon már a munkálatok közel 50%-a befejeződött.

A fővállalkozó az ERG İnşaat Ticaret ve Sanayi és a Sauerwein & Schaefer Bau konzorciuma.

A vonal befejezését a Credit Suisse és a Standard Chartered Bank finanszírozza, a brit exportfinanszírozás pedig a Buyer Credit Scheme keretében 1-8 milliárd fontot garantál.

Útvonal

Az új vonal a meglévő Ankara-Konya nagysebességű folyosóról a Polatlıtól 27 km-re délre fekvő Kocahacılınál lévő csomópontnál tér le, ahonnan új nyomvonalon nyugatra, Afyonkarahisarig halad.

Törökország vasúthálózata a meglévő-, épülő- és tervezett vonalakkal együtt

Ezután nyugat felé halad majd, nagyjából a meglévő vasúti folyosót követve, különböző elágazásokon és átirányításokon keresztül, Uşak, Esme, Salihli, Manisa és Izmir kiszolgálására.

A vonal kilenc új állomást, 48 alagutat (összesen 42,3 km hosszúságban), 11 kiásott, majd újra befedett szakaszt, 68 viaduktot (összesen 26,5 km hosszan) és 63 hidat foglal magába.

A nagysebességű vasút története

Törökország 2003-ban kezdte meg a nagysebességű vasúthálózatának kiépítését. 2022-re már 1010 km-re bővült a hálózat, mely két fővonalból áll. Mivel a török vasutak műszaki színvonala meglehetősen alacsony, a régi nyomvonalak pedig igencsak kanyargósak, ezért az új nagysebességű járatok rendkívül lerövidítik a korábbi utazási időket, mivel az új motorvonatok 250-300 km/h sebességgel haladnak a sokkal rövidebb új nyomvonalakon.

A spanyol CAF motorvonata ankarában (kép forrása: Wikimedia Commons)

A járműveket két országból szerezték be: az első hat motorvonatot a spanyol CAF szállította, a következő 19-et pedig a német Siemens.  A Siemens által gyártott motorvonatok a Németországban már bevált Velarók Törökországra adoptált változata, ezek nagyobb kapacitásúak és gyorsabbak is, mint a CAF szerelvényei.

A Siemens Velaro motorvonata Ankara közelében (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Velarók érdekessége, hogy a Törökországig tartó utat Magyarországon át tették meg, így ez volt az első alkalom az ország történetében, hogy 300 km/h sebességre alkalmas, nagysebességű modern motorvonat közlekedett hazánk sínjein.

Jövőbeli tervek

A nagysebességű vasút Törökországban még mindig fejlődik, és jelenleg is épülnek vagy tervezési szakaszban vannak új vonalak. A Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium várakozásai szerint Törökország nagysebességű vasúti rendszere 10 000 kilométerre nő majd. Ha minden tervük megvalósul (és a többi ország nem épít addig új vonalakat), akkor a nagysebességű vasúthálózat hossza szerinti 6. helyezés helyett a másodikok lesznek a világon, megelőzve olyan országokat is, mint Franciaország vagy Spanyolország.

Források

* railwaygazette.com - Construction of Ankara – Izmir high speed line restarts

Szólj hozzá!

Címkék: törökország nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6117935216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása