sokan gondolhatják azt, hogy a vonatok, mivel kötött pályán közlekednek, nem tudnak más vonatokat megelőzni. nos úgy nem is, ahogyan az autók teszik, de előfordul, hogy a párhuzamos vágányokon izgalmas "versenyek" alakulnak ki.
Párhuzamosan haladó ICE motorvonatok Németországban
A kétvágányú vasútvonalak mindkét vágánya alkalmas a kétirányú közlekedésre, így ha a menetrend vagy a forgalom miatt úgy adódik, könnyen összejöhet a párhuzamos közlekedés! Innen pedig már csak egy lépés az, hogy mindebben versenyt lássunk!
Vonat vonat ellen
Párhuzamosan haladó vonatok élményéhez nem is kell nagyon messzire utaznunk, Szolnokhoz közeledve, a 100-as és a 120-as vasútvonal párhuzamosan halad, összesen négy vágány egymás mellett. Itt kis szerencsével kifoghatunk egy kisebb versenyt.
Nagyobb eséllyel lehet részünk előzésben, ha átlépjük a határt és Linz felé indulunk. (Bécs)-St. Pölten-Linz között a Westbahn négy vágánya többé-kevésbé párhuzamosan halad, a távolsági járatok a gyorsabb vonalon közlekednek, így Linzig biztosan belefutunk egy-két tehervonatba vagy regionális vonatba.
ICE 1 az ICE 3 ellen
ICE 1 előz
Egy hosszabb verseny egy ICE-T-vel
Verseny Würzburg és Rotterdam között. Az ICE kicsit lemarad, de pár perc után behozza a lemaradását.
Gőzmozdonyos nosztalgiavonat előzése
Tehervonat utolérése
Vonat az autó ellen
Talán a legemlékezetesebb verseny a Taxi című film harmadik részében volt, amikor a marseille-i taxisofőr utasát olyan gyorsan vitte, hogy még a francia TGV-t is lehagyta!
Jelenet a filmből
A videót figyelmesen nézve azonban láthatjuk, hogy a TGV hátrányban volt, hiszen nem a számára épített pályán haladt, hanem egy hagyományos fővonalon. Itt a sebessége "csak" 160 km/h, amit azért, bár szabálytalan, le lehet gyorsulni egy jó autóval. A filmben az autó nyeri ezt a kis versenyt.
A másik általam ismert jelenet egy francia filmben zajlott egy TGV és egy autó között. Itt a TGV már nem hagyta magát és játszva lehagyta ellenfelét.
Jelenet a filmből
A videó szerint ez a kis verseny az autót is igencsak megviselte.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sncf 2021.05.14. 21:59:57
A spanyol poszthoz írt kommentemben éppen erről is akartam írni, de ide most jobban illik.
Franciaországban ugyanis nem csak egyedi jelleggel fordulnak elő olyan nagyvasúti fővonalak, ahol a biztosító berendezés egyirányú közlekedésre van kiépítve. A bal vágányon az egyik, a jobb vágányon a másik irányba lehet közlekedni... Nyilván sokat lehet vele spórolni, de havária esetén a vonalon a közlekedés megszűnik. Ha mondjuk egy baleset, felsővezeték szakadás vagy a vontatójármű meghibásodása miatt az egyik vágány nem járható, a másikon csak egyirányú közlekedés tartható fenn, már ameddig van minek mennie.
gigabursch 2021.05.15. 06:41:00
A legutolsó filmnek mi a címe?
@sncf:
Hoppá! Mennyire igazad van!
sncf 2021.05.15. 09:15:56
www.youtube.com/watch?v=_5eIDsBZYRc
gigabursch 2021.05.18. 10:42:46
( www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc )
Mindemellett tanulságos a sok-sok hozzászólás...