Ismét eltelt egy téli szezon és ismét elérkezett a várva várt szabadság! Egy újabb hosszú út várt rám az ausztriai Tirolból Bécsen és Budapesten át haza, ám én ismét egy kicsit bonyolítottam rajta: a hazaút során egy nagyobb északi kerülőt is beiktattam. Az utam így Tirolból Münchenen, Nürnbergen, Hannoveren át Hamburgba vezetett, majd onnan egy egynapos koppenhágai kitérő következett, végül Berlin, majd a német fővárosból a Hungária EC-vel Drezdán, Prágán, Pozsonyon és Budapesten át haza.
Megérkezés München Hauptbahnhofra egy Innsbruckból jövő ICE4-es motorvonattal. Az elmúlt években már többször megfordultam ezen az állomáson
Az utazáshoz Interrail jegyet vetem igénybe, ezzel a jeggyel körülbelül 3300 km-et utaztam négy nap alatt. A hamburgi utam során több nagy nevezetességet is megtudtam nézni, többek között olyanokat is, melyek már évek óta szerepeltek a saját kívánságlistámon. A következő napokban ezekről a látványosságokról szeretnék beszámolni, de addig is egy kis kedvcsináló előzetest állítottam össze.
1. nap, kedd, indulás Hamburg felé
Az első nap nagy része a Zell am Zillerből Hamburgba történő utazással telt el. Először Jenbachba utaztam a zillertali kisvonattal, majd onnan egy Berlinbe tartó ICE4-es motorvonattal Münchenbe. Ott ismét átszálltam, de már egy csak egy régebbi ICE2-es motorvonat jutott, de legalább mindjárt kettő is, csatolva.
A Hamburgba tartó ICE2-es motorvonatom együttállása a Skoda mozdony által továbbított München-Nürnberg Expressel
Megérkezés Hamburg Főpályaudvarára, a Münchenből megjött ICE2 még várakozik egy kicsit, mielőtt elhagyja a csarnokot
Az érkezés után megkerestem a közeli hotelomat, majd a bejelentkezés után elindultam megkeresni a Hafen Cityben található Miniatur Wunderlandot, Hamburg leglátogatottabb nevezetességét!
Miniatur Wunderland, az egyszerű kapuról nem is gondolnánk, hogy mögötte található Hamburg legismertebb és leglátogatottabb nevezetessége
2. nap, szerda, Miniatur Wunderland és egyéb látványosságok
A reggelt egy hajókirándulással kezdtem, mely körbevitt minket a Hamburgi kikötő egy kisebb részén, a konténerterminál és az ércrakodók mellett.
Sétahajóval a Hamburgi kikötőben. Utunk során ellátogattunk a konténerterminálhoz is, ahol hatalmas hajókat nézhettünk meg egészen közelről
A Hamburgi tengerészeti múzeum kilenc emelet magas épülete több mint 50 000 kiállított tárggyal büszkélkedik, a képen egy konténerszállító hajó makettje látható
A múzeum után ismét Wunderland következett, most alaposabban megtekintettem és fotókat is készítettem. A világ legnagyobb terepasztala több rekorddal is büszkélkedhet.
Miniatur Wunderland svájci témájú terme. A hatalmas hegy akkora, hogy még a mennyezetet is ki kellett vágni, hogy elférhessen
Miniatur Wunderland legnagyobb és legismertebb látványosságai a különböző országokat bemutató terepasztalok, de ezen felül több dioráma is található itt, melyek lépésről-lépésre szemléltetik egy utcarészlet segítségével, hogy a háború után hogyan történt Berlin kettéosztása a fallal és hogyan változott a fal és környéke 1990-ig
A háború sújtotta Berlin egy részlete az S-Bahn vágányaival és a szétbombázott házaival, a többi dioráma bemutatja ennek a részletnek a történetét az 1990-es évekig
3. nap, csütörtök, Hamburg és Rostock
A csütörtöki napra egy koppenhágai utat terveztem, azonban a vonatot baleset miatt törölték. Helyette Hamburg bejárása maradt, a dániai út pedig átcsúszott a következő napra.
A hamburgi városháza
A derült időjárás egyre borultabb lett, így a szabadtéri programok helyett inkább a múzeumokat választottam.
Hafen City egykori raktárai
Hafen Cityben rengeteg múzeum található, többek között a Városi raktármúzeum, a Vámmúzeum, a Hajózási múzeum, a Fűszermúzeum és még sok egyéb kisebb-nagyobb látványosság. Én ezek közül csak a Raktármúzeumot és a Prototípus múzeumot kerestem fel.
A hamburgi Prototípus múzeum Porschékkel, Volkswagenekkel és egyéb autókkal. Legtöbbjük egyedi, egyetlen darabból álló "sorozat"
Múzeumból is megárt a sok, és az eső is elkezdett esni, ezért egy kevésbé fárasztó "beltéri" programot választottam a nap hátralévő részére: elutaztam vonattal Rostockig és vissza
4. nap, péntek, Koppenhágai kiruccanás
A pénteki napra tolódott át a csütörtökre tervezett koppenhágai kirándulás. A tervem az volt, hogy kipróbálom a vasúti kompot Németország és Dánia között, ám nem jártam utána alaposan a dolognak és az út során döbbentem rá, hogy a kompozás megszűnt a Fehmarnbelt-kapcsolat építése miatt. Helyette egy fél Dániát megkerülő vonatút várt rám, de mint utólag kiderült, ezzel nem jártam rosszabbul, sőt!
Vasúti híd látványa a vonatablakból Németország belföldi, de mégis tengeri hajók számára épült hajózási csatornája felett. a vonatok 40 méter magasra kapaszkodnak fel, hogy a híd alatt kényelmesen elférjenek a tengeri hajók is
Megérkezés Dánia főpályaudvarára egy dízel "gumiorrú" vonattal
Megérkezés Hamburgba az esti órákban egy két Vectron által közrefogott német IC vonattal
5. nap, szombat, berlini élmények
Hogy a hazaút ne legyen olyan elviselhetetlenül hosszú, elutaztam szombat reggel Berlinbe, majd onnan vasárnap reggel tovább Magyarország felé. Így Berlint is meg tudtam futólag nézni, a Berlini főpályaudvar meglátogatása is régóta szerepelt a terveim között. Meg a berlini S-Bahn, az Alexanderplatz, a berlini fal maradéka és a berlini Technikatörténeti múzeum, mely az egykori Lehrter Bahnof helyén épült fel.
Megérkezés Berlinbe, Berlin Hauptbahnhof alaksorába, egy újabb álom teljesült itt
Az egykori berlini fal egy darabkája, mellette a fal történetét bemutató múzeum
A Deutsch Technik múzeum hatalmas terepasztala, mely az egykori Lehrter Bahnhof nevű fejpályaudvart modellezi le
6. nap, vasárnap, a hazaút
a vasárnapi nap szinte teljes egészében a hazaúttal telt el. A Hamburgból érkező EC vonatra én Berlinben szálltam fel, majd aznap négy fővárost is érintve, Berlinen, Prágán, Pozsonyon és Budapesten át jutottam haza. A nyugatról keletre történő utazás felért egy időutazással, ugyanis a kezdeti 250 km/h sebességet először a 200 km/h váltotta fel, majd Prágán túl már csak a 160 km/h jutott, de az is egyre csak olvadt egészen a 70 km/h sebességig Pozsony közelében. A vonaton az utasok is folyamatosan cserélődtek, a legproblémásabb emberekkel Pozsony után találkoztam.
Megérkezik a Hungária EC a Berlini főpályaudvarra egy cseh Vectronnal és a magyar ipar büszkeségeivel, az IC+ kocsikkal. A hat napos európai vonatozásom során ettől rosszabb minőséget csak az osztrák Zillertalbahn nyújtott, de neki elnézem, mégis csak egy kisvasútról beszélünk.
Vonatozás az Elba völgyében Csehországban
Megérkezés a Budapest-Nyugati pályaudvarra a 11 órás vonatút után. A peron túloldalán már látható a Kecskeméten át Szegedre tartó Napfény IC, mely aznap mozdonyhiány miatt 6 perccel később indult
Budapestre való érkezésem után következett csak az igazi időutazás a Napfény IC-vel, mely a peron túloldalán várt rám. Közel 4 hónap telt el azóta, hogy ilyen vonattal utaztam utoljára, nem ért felkészületlenül a különbség, de még így is ez a visszalépés azonban ismét gyomron vágott (jó-jó, miért nem vettem jegyet az IC+ csodakocsiba, nem igaz?)
Remélem sikerült kedvet csinálni a blogom követésére, az elkövetkező napokban-hetekben ezekről a témákról szeretnék kicsit részletesebben írni. Tartsatok velem a jövőben is!
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek