HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.12.25. 00:59 Balogh Zsolt

A Zugspitze télen

Andrási Adrián kollégám a barátnőjével és a bátyjával december 1-én ellátogatott Bajorország legmagasabb csúcsára, a Zugspitzére. Adrián profi fotós, profi felszereléssel és felajánlotta nekem, hogy felhasználhatok párat a képei közül.

zugspitze múzeumPazar kilátás a hegycsúcsról

A képek gyönyörűek lettek, így bűn lenne nem megosztani másokkal! Ezekkel a képekkel Kívánok Boldog Karácsonyt az olvasóimnak! Minden kép kattintással nagyítható!

zugspitze múzeumA Zugspitzebahn villamos motorvonata

A Bayerische Zugspitzbahn egy 1500 V egyenárammal villamosított, 1000 mm-es nyomtávolságú fogaskerekű vasút, ami a városból, a vasútállomás mellől vezet fel a csúcsra. A vonalat 1928 és 1930 között építették. A Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG (ami főleg a Garmisch-Partenkirchen község birtokában van) üzemelteti a vonalat. A vonatok maximális sebessége 70 km/h.

A vasút 19 km hosszú, az adhéziós részén 35 ezrelékes, a Riggenbach rendszerű fogaskerekű részén 250 ezrelékes emelkedők vannak rajta. A vonal egy rövid szakaszon párhuzamosan halad az Außerfernbahnnal, majd egy kis híddal keresztezi azt. Kettő 70 méter hosszú és egy 4466 méter hosszú alagút található még rajta.

Érdekesség, hogy a Müncheni Miniland terepasztalon is szerepel a vonal részlete kicsiben.

zugspitze múzeumFent a csúcson!

Ők autóval mentek Garmisch-Partenkirchenig, onnan pedig vonattal fel a csúcsig. De akinek nincs autója, az se szomorkodjon, vonattal is nagyon egyszerű az eljutás. Már én is régóta tervezem ezt az utat, de mindeddig elmaradt.

zugspitze múzeumA legmagasabb csúcs 2962 méter magas!

zugspitze múzeumHófödte hegycsúcsok ameddig a szem ellát!

München Hauptbahnhofról óránként indulnak Garmisch-Partenkirchen felé a regionális vonatok, melyek közül 2013 december 15-től egyre több Talent2-es motorvonat. Garmisch-Partenkirchen vasútállomásától pár perc sétára található a Zugspitzebahn végállomása, ahonnan télen-nyáron indulnak kirándulóvonatok fel a csúcsra.

zugspitze múzeumFent a hegy tetején egy étterem várja a látogatókat

zugspitze múzeumSzikrázó hó a napsütésben

A Zugspitze (ˈʦuːkʃpɪʦə) (bajor nyelvjárásban: Zugspitz), 2962 méter tengerszint feletti magasságával Németország legmagasabb hegycsúcsa. A Keleti-Alpokon belül az Északi-Mészkő Alpokhoz tartozó Wetterstein-hegységnek egy része. A Zugspitze határhegy Németország és Ausztria között.

zugspitze múzeumAz Alpok

zugspitze múzeumLetekintés az Eibsee nevű tóra

A Zugspitze a Zugspitze-hegymasszívum fő- és legmagasabb csúcsa. A Schneefernerkopffal (2875 m), a három oromból álló Wetterspitzennel (északi (2746 m), déli (2750 m) és keleti Wetterspitze (2668 m), valamint a Gatterlel (2023 m) alkotja, illetve veszi körbe a Zugspitzplatt nevű fennsíkot. A masszívumnál összefut három hegygerinc: a Wetterstein-Hauptkamm, ami a határvonal a két ország között, a Blassenkamm, valamint a Waxensteinkamm. Azon kívül található még ott két gleccser, a Schneeferner és a Höllentalferner. (Forrás: a magyar Wikipédia Zugspitze szócikke)

zugspitze múzeumA Zugspitze kedvelt a síelők körében is

zugspitze múzeumCsipkés hegygerinc

zugspitze múzeumTovábbfordítva a fejünket a táj szinte változatlan marad

A visszaútra több lehetőség is van: lehet egyszerűen síléccel lejutni a völgybe az egyik sípályán, vagy a két kötélvasút közül az egyikkel.

zugspitze múzeumKözös fotózás egy fából készült zergével

Az Eibseeseilbahn 4450 méter hosszú drótkötél pályával rendelkezik, maximális emelkedése (esése) 46,5 fok. A menetidő 10 perc, a kabin legnagyobb sebessége 36 km/h. Teljes útja során 1950 méter szintkülönbséget győz le. 1963 május 15-én nyílt meg.

zugspitze múzeumA kötélvasút drótkötélpályája

A másik lehetőség a Tiroler Zugspitzbahn, mely már Ausztriához tartozik. Ne feledjük, a Zugspitze csúcsa a német-osztrák határon található! Ez a kötélvasút 3600 méter hosszú, miközben 1725 méter magasságot hidal át. A menetidő szintén 10 perc, a kabin legnagyobb sebessége 36 km/h. 1926 júniusában nyílt meg, és 1991-ben építették újjá. Végállomása az ausztriai 2570 lakosú település, Ehrwald.

zugspitze múzeumPihenő félúton, a jó idő sok embert kicsalt a szabadba

zugspitze múzeumSzánkóval lefelé

zugspitze múzeumA sípályák karbantartásáról ezek a különleges lánctalpas hókotrók gondoskodnak.

zugspitze múzeumPanorámafotó (Extra nagy felbontás a Wikimedia Commons weboldalon)

zugspitze múzeumPanorámafotó (Extra nagy felbontás a Wikimedia Commons weboldalon)

Szólj hozzá!

Címkék: bajorország


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr985707685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása