HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2024.03.04. 21:52 Balogh Zsolt

Vonat a vonaton

2024. március 4-én elhatároztuk, hogy meglátogatjuk a Schwazban található ezüstbányát. Az oda való utazás során végig autóbusszzal utaztunk, a vonat+ busz alternatíva helyett. A Strass in Zillertal állomáson való átszállás során egy igazi különlegességet sikerült lencsevégre kapni: egy vonatot szállító vonatot!

01.jpgA vonatot szállító vonat Strass in Zillertal állomáson

Ezzel a szerelvénnyel már korábban is találkoztam, így ritkaságnak nem nevezném, de csak most sikerült az, hogy ez a vonat jól fotózható helyen találkozzon velem. Ismerjük meg ezt a különleges és érdekes szállítási módot, amikor a vonat viszi a vonatot!

Háttér

A Ziller patak völgyében a helyi elöljárók réges-régen egy helyi érdekű, keskeny nyomtávolságú vasútvonalat építettek Jenbach és Mayrhofen között. A vasútvonal feladata a völgy kisebb-nagyobb településeinek a kiszolgálása volt. Mint máshol is Európában, a költségek csökkentése érdekében választották a keskenyebb nyomtávolságot, mely azóta is megmaradt. Az idők során azonban a vasút funkciót váltott, napjainkban a személyszállítás a fő profilja, és a völgy egyik nevezetessége az ide látogató turisták számára. A normál nyomtávolságra való átépítése így a közeli vagy a távoli jövőben sem reális.

06.jpgA várakozó szerelvény Strass in Zillertal állomáson

Nagyvasúti kocsi a kisvasúti hálózaton

A Ziller völgye főleg az idegenforgalomból él, ám néhány ipari üzem is található itt. Ezek közül a legjelentősebb a fügeni fatelep, melyhez rengeteg fa érkezik vasúton. Mivel azonban Fügenbe csak keskeny nyomtávolság vezet, az árut Jenbachban rakják át nagyvasútról kisvasútra. Egy másik, általam még nem ismert üzem szintén vasúton szállít rendszeresen nagyvasúti, ún. Habbiins jelű, négytengelyes, eltolható oldalfalú kocsiban. Ezeket a kocsikat azonban Jenbachban nem rakodják át, helyette magukat a vagonokat rakják keskeny nyomtávolságú kocsikra. A speciális vágánykapcsolat, ahol a nagyvasút és a kisvasút vágányai összeérnek, szintén Jenbachban található.

02.jpg

03.jpg

04.jpgA vonat kilenc kocsija három nagyvasúti kocsit szállított

08.jpgA szerelvény elején az StB mozdonya dolgozott

A teherkocsikat az ÖBB egyik tolatómozdonya egyszerűen csak feltolja az apró, keskeny nyomtávolságú teherkocsikra, a rakományt rögzítik és már indulhat is az így összeállított tehervonat a Ziller völgyi célállomására. A rendeltetési helyen pedig már maradnak a vagonok a vagonokon, így rakodják ki- vagy be a kocsikat.

10.jpgMegindul a szerelvény Jenbach felé...

13.jpgKilenc kocsi szállít három kocsit. Ez a szerelvény most akkor kilenc, három vagy tizenkettő vagonból áll?

A szerelvényt nem a Zillertalbahn saját mozdonya, hanem az StB kisvasút VL pályaszámú ide állomásított dízelmozdonya mozgatja.

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

1 komment

Címkék: kisvasút index2 zillertal


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1818345725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása