HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.07.07. 16:19 Balogh Zsolt

Újabb Railjetek érkeznek az ÖBB-hez

Az Osztrák Államvasutak, az ÖBB még 2005-ben írt ki pályázatot zárt nagysebességű ingavonatok beszerzéséhez, melyeket a már időközben beszerzett "Taurus" mozdonyokkal kívánt vontatni. A több részletben megrendelt járművekből végül összesen 60 szerelvény került az ÖBB-hez, melyek közül az elsők lassan 15 éve álltak forgalomba a München-Bécs-Budapest tengelyen.

obb_railjet_doppelstock_c_obb_stadler_rail.jpgAz új emeletes Railjet látványterve (kép forrása: Stadler Rail)

A Railjet egy jól ismert márkanévvé vált, egyet jelent az ÖBB magas minőségű, távolsági járataival. A szolgáltatás bővítéséhez további szerelvények beszerzése vált szükségessé, ám az új vonatok már nem a Siemenstől, hanem a svájci Stadlertől fognak érkezni.

Az Osztrák Szövetségi Vasutak 35 új KISS emeletes motorvonatot rendelt a Stadlertől. A távolsági forgalomban közlekedő (Railjet) 14 vonat mellett 21 a helyi járatokhoz (Cityjet) érkezik. A megrendelés a 2022-ben aláírt, legfeljebb 186 emeletes motorvonatra vonatkozó keretmegállapodás részeként történik. Az első lehívással együtt így 76 járművet rendeltek meg.

Az ÖBB és a Stadler folytatja az osztrák helyi- és távolsági közlekedés közös megújítását. Tavaly az ÖBB már 41 KISS emeletes motorvonatot hívott le a 186 vonatra vonatkozó keretszerződésből. Az ÖBB és a Stadler 2023. július elején írta alá a szerződést a következő, mintegy 600 millió euró értékű opciós kiváltásról. Ez összesen 35 új emeletes motorvonatot foglal magában, amelyek közül 14 hatkocsis vonat lesz a távolsági forgalomhoz, 21 pedig négykocsis KISS motorvonat a helyi forgalomban. Az új vonatok üzembe helyezését fokozatosan, 2026 közepétől tervezik.

Peter Spuhler, Leonore Gewessler és Andreas Matthä az új Railjet fotójával a kezükben

A 2022. áprilisi első lehívás keretében megrendelt KISS emeletes motorvonatok a tervek szerint 2026-tól a keleti régióban kerülnek összeszerelésre. A Stadler számára nagyszerű bizalmi jel és a jó együttműködés bizonyítéka, hogy az ÖBB már ebben a projektfázisban ilyen nagyszámú további vonatot hív le.

Távolsági vonatok

"A Stadler és az ÖBB azt a célt tűzte ki maga elé, hogy közösen modernizálják az osztrák vasúti közlekedést. A mi KISS-ünk magas fokú innovációjával alapvető megoldás az utasbarát és egyben környezetbarát vasúti közlekedéshez - mind a helyi, mind a távolsági vonalakon. Szeretnénk megköszönni az ÖBB-nek a belénk vetett bizalmat, és örömmel várjuk, hogy közösen szállíthassuk Ausztria számára a emeletes motorvonatok következő generációját" - mondja Peter Spuhler, a Stadler igazgatótanácsának ügyvezető elnöke.

"Az ÖBB-nél folytatódik az utasforgalom fellendülése: A távolsági közlekedésben 2022-ben összesen 41,6 millió utast regisztráltunk - ezzel még a korábbi, 2019-es rekordévünket is sikerült felülmúlnunk. Nemcsak erre az eredményre vagyunk nagyon büszkék, hanem további intézkedéseket is teszünk a vonataink kapacitásának további növelése érdekében. Befektetünk távolsági közlekedésünk szívébe, a Railjetbe, és a meglévő flottát először modern Railjet emeletes vonatokkal egészítjük ki" - mondta Andreas Matthä, az ÖBB vezérigazgatója.

A Railjet vonatok jelenlegi útvonala (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az új, hat kocsiból álló Railjet emeletes motorvonatot 200 km/h maximális sebességre tervezték, és mintegy 480 ülőhelyet kínál. Ez azt jelenti, hogy a meglévő Railjet-flottához képest csaknem 19%-kal több utas számára van hely. Kialakításának köszönhetően gyorsabb utascserét tesz lehetővé, és a nagy gyorsulású vasúti kocsival ideálisan alkalmas a gyakrabban megálló, hosszú távú útvonalakon tervezett használatra.

Az új Railjet emeletes vonat a jövőben számos célcsoport számára teszi még kényelmesebbé az utazást: Az akadálymentesen vagy nehéz poggyásszal, kerékpárral vagy babakocsival utazni kívánó utasok például mindenütt élvezhetik a nagyvonalúan kialakított, alacsonypadlós kivitelű be- és kiszállóhelyeket.

Az új Railjet emeletes vonaton az utasok modern belső kialakítással, kényelmes ülésekkel, étel- és italautomatákkal ellátott vendéglátóhelyekkel, minden üléssoron USB-csatlakozóval ellátott konnektorokkal, ingyenes WLAN-csatlakozással és az ÖBB Railnet fedélzeti portállal is számolhatnak. Az új vonatokat modern utastájékoztató rendszerrel is felszerelték, a monitorokon valós idejű információkkal, automatikus légkondicionálással és videofelügyelettel. A mozgáskorlátozott utasok számára a szerelvények középső kocsijában külön kerekesszékhelyeket alakítottak ki állítható magasságú oldalfali asztalokkal.

Tények és adatok a Railjet emeletes vonatról:

* Maximális sebesség: 200 km/h
* A vonat hossza: kb. 160 m
* Max. Ülőhely-kapacitás: kb. 480 ülőhely
* Kerékpárparkolóhelyek: 8
* Felszállóajtók oldalanként: 12
* 2 kerekesszékes férőhely a középső kocsiban, állítható magasságú oldalfali asztalokkal.
* 8 WC

Az új emeletes motorvonatok némileg lasssabbak lesznek, mint a régebbi Railjetek, melyek akár 230 km/h sebességre is képesek. Ám a Railjetek által bejárt jelenlegi vonalhálózatnak csak nagyon kicsi része alkalmas a 200 km/h sebességnél nagyobb sebességre, így ez a tény nem sok helyen jelent majd hátrányt. Az engedélyeztetés bonyolultsága miatt valószínűleg az új szerelvények csak az osztrák belföldi forgalomban fognak részt venni.

Cityjet motorvonatok

A Stadlerrel kötött keretmegállapodás első lehívása során 20 hatkocsis és 21 négykocsis Cityjet emeletes szettet rendeltek 2022 áprilisában. Most, a második lehívás során további 21 négykocsis szett következik, mintegy 300 millió euró értékben, Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland tartományokba. Ez azt jelenti, hogy összesen 62 Cityjet emeletes vonat fog közlekedni a keleti régió utasai számára - az első új vonat a tervek szerint már 2026 elején útnak indul.

35213482_xxl.jpgEgy hatrészes "Cityjet" motorvonat (kép forrása: Stadler Rail)

A Stadler terjeszkedik Ausztriában

A járművek fokozott jelenlétének és a növekvő ausztriai megrendeléseknek köszönhetően a Stadler tovább bővíti bécsi telephelyét. Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy még inkább az ausztriai ügyfelekre összpontosíthasson. Az értékesítési iroda mellett egy mérnöki központot is létrehoznak Bécsben, hogy a jövőben hatékonyan és gyorsan tudjanak egyedi megoldásokat megvalósítani az ausztriai ügyfelek számára. Az új kompetenciaközpontban mintegy 50 új, szakképzett mérnöki álláshelyet hoznak létre a fejlesztés, a jóváhagyás és a szerviz területén.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

Források

* www.lok-report.de

Szólj hozzá!

Címkék: index ausztria öbb railjet


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4618162162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása