Spital am Pyhrn-ben nem csak a Dr.-Vogelgesang-Klamm szurdokot, hanem a helyi vasútmodellező kör még építés alatt álló terepasztalát is érdemes megnézni.
A terepasztal legnagyobb vasútállomása
A 10-15 lelkes modellező közös H0-s méretarányú, osztrák témájú terepasztala már több, mint egy éve épül. Ha továbbra is ilyen ütemben haladnak, jövő ilyenkorra már bizonyára teljesen el is készül majd a remekmű.
A modellvasúti pályát a Pyhrnbahn vonala inspirálta, néhány, a valóságban is létező elem is felbukkan az asztalon, ám emellett mégis elsősorban fantáziapálya.
A Pfarrkirche "Mariä Himmelfahrt" barokk stílusú templom, melynek oldalszárnyában található a modellező kör
A 2200 lakosú Spital am Pyhrn Felső-Ausztriában található a hegyek között 640 méterre a tenger szintjétől. A környék elsősorban kiránduló övezet, a környező hegyek és a nemzeti park adja a legfontosabb programokat.
De ezek mellett néhány kisebb látványossággal is büszkélkedhet a kisváros: legszebb talán a barokk stílusú, kéttornyú temploma. A pihenni vágyó turistákat számos étterem, vendéglő és egy uszoda várja még.
A modellező klubbnak a templomhoz hozzáépült oldalszárny ad helyet, a bejárat nem túl hivalkodó, ha az ember nem tudja mit is keres, talán észre sem veszi. Csak hétvégente van nyitva délután kettőtől.
Érkezik a néhai ÖBB 4040 sorozat, mely korábban, mint Transalpin is közlekedett
A terepasztal digitális irányítópultja
A terepasztal vezérlése digitális, a mozdonyok egy részében hangdekóder is van. Jelenleg az irányítást még különböző relék és egyéb eszközök bonyolítják, de a későbbi tervek között szerepel, hogy majd egy számítógép veszi át a feladatot.
Keskeny nyomközű állomás a nagyvasút mellett, a közúton túl már a háttérposzter látható
A vonatokon kívül az utakon Faller kisautók is közlekednek, így nem csak a vasúti üzem pörög, de közúti forgalom is van.
Érdemes megnézni a kis állomást közelebbről is
A terepasztalon több, egymástól időben távol álló korszak is keveredik, jól megfér egymás mellett a gőzmozdony és a villamos mozdony is
Spital am Pyhrn vasútállomása kicsiben, az előtte lévő vágányhálózat viszont már a fantázia műve
A terepasztalon nem futó modellek egy üvegezett polcon pihennek
Még épül a terep, a Hercules egy tisztítókocsit vontat
A terepasztal központi része, itt keresztezi egymást a keskeny- és a normál nyomtávú hálózat
A hegyoldal még építés alatt, a hegytetőn pedig egy újabb állomás
A Pyhrnbahn első dízel szerelvénye modellben, azóta már az igazi vonalon Bombaider Talentek és Siemens Desirók közlekednek
Nincsen hegyvidéki terepasztal hidak és alagutak nélkül!
Szerencsére a modellezők nagyon kedvesek, minden kérdésre szívesen válaszolnak. Jó volt látni a büszkeséget az arcukon, hogy ilyen messziről is van látogatójuk!
A terepasztalon kívül láthatunk még különböző nagyvasúti tárgyakat is...
...vagy egy jóval nagyobb modellt is!
További vasútmodellek a vitrinekben
A háttérposzter és a terepasztal között tökéletes az átmenet
Hol kezdődik a poszter és hol ér véget a terepasztal?
Egy igazi ÖBB 4030 sorozatú motorvonat vezetőállása egy szimulátorba beépítve
A terepasztal a fűtőház felől fotózva
Ha elkészül a mű, akkor a kidolgozottsága mindenhol olyan szép lesz majd, mint itt!
Youtube videó a terepasztal egyik állomásáról
A vasútmodellező kör helye a Google térképén
Spital am Pyhrnben vagy a környékén eltöltött néhány napban érdemes időt szánni erre a kisebb nevezetességre is, megcsodálni a hegyvidéki tájat kicsiben is. És ki tudja, talán a látogatás után kedvet kapunk további kirándulásokhoz, esetleg egy saját terepasztal építéséhez.
Utolsó kommentek