Tibi barátom már háromszor nyaralt nálam, és már kifogyott a közeli látványosságokból, így gondolt egyet és egészen Stuttgartig utazott ICE-vel, hogy a BMW Welt után a Mercedes Weltet is megnézhesse és körbefotózhassa.
Én idő hiányában nem tartottam vele, de megengedte, hogy a képeiből párat megmutassak az olvasóimnak.
Nem aprózta el, többszáz képet készített, így igazán nehéz volt kiválasztani azokat, melyek hamarosan következnek. Mivel én nem értek az autókhoz, így az autók pontos beazonosítására sem vállalkozom, ezt meghagyom az olvasóknak!
Stuttgartban nem csak a Mercedest, hanem a Porschét is gyártják, így az autórajongóknak a város kihagyhatatlan állomás. Apropó állomás: a város főpályaudvarát egy forgó Mercedes embléma díszíti, emlékeztetve mindenkit arra, Stuttgart egyben a Mercedes otthona is!
A múzeum jelenlegi épülete közvetlenül a Daimler gyár stuttgarti üzemének bejárata mellett található. Az épületet az UN Studio tervezte. Az épület alaprajza a lóhere levelén alapul, amely három egymást fedő levél segítségével hozza létre a központi átrium háromszögletű terét. Az épület 2006. május 19-ére készült el és ekkor adták át a nyilvánosságnak. Korábban a múzeum egy számára kijelölt helyen volt a gyár területén belül, amelyet a főkapuval egy őrzött járat kötött össze, amellyel a látogatókat szállították.
Az épület magassága és a kettős csigavonal belső dizájn úgy lett kialakítva, hogy a kiállítóterek nagyságát a lehető legnagyobbra tudják szabni, ezért a kiállítótér 16500 négyzetméter területű az épületben. A múzeumban több, mint 160 járművet tekinthetnek meg a látogatók, melyek némelyike az autógyártás hőskorából származik. 2007-ben a múzeum látogatóinak száma 860 000 volt. (Forrás: Magyar Wikipédia)
A múzeum a kezdetektől kezdve mutatja be az autók fejlődését. Ez az ős-autó 1886-ból származik
A Daimler korábban vasúti járműveket is gyártott, jó példa erre ez a keskeny nyomtávolságú mozdonyka
Régi teherautó a hőskorból, akkoriban nem tartották fontosnak a zárt vezetőállást
Az amerikai Ford T modell európai megvalósítása, hasonló műszaki tartalommal, bár népautó nem lett belőle
Az első modern autó, hirdeti a felirat a pódium oldalán
A múzeum modellgyűjteménye is figyelemreméltó! 1:10 méretarányú buszok mutatják a gyár fejlődését a kezdetektől a közelmúltig.
A piros busz eredetije az O 10 000 típus, még a II. világháború előtt közlekedett. Nagy mérete ellenére csak 40-50 ülőhely (kialakítástól függően) volt benne, a 12,5 literes, 150 lóerős motorja pedig maximum 65 km/h sebességre gyorsította. Ma már nem lenne gazdaságos egy ilyen típust üzemeltetni! :)
Mercedes-Benz LO 1112 autóbusz Buenos Airesből
Némi Dél-amerikai hangulat is megtalálható a gyűjteményben. Egy 1969-ben gyártott városi autóbusz képviseli a gyár buszgyártását. A Mercedes-Benz LO 1112 típusból 1968 és 1973 között 5327 db-ot gyártottak Argentínában.
A Mercedes Vito már napjaink autója
Mercedes-Benz S osztály, W108 típus. A típust 1965 és 1972 között gyártották, kisebb-nagyobb módosításokkal. Összesen 364 699 db-ot gyártottak belőle 7 év alatt. Az autót Paul Bracq tervezte 1963-ban.
A klasszikus Mercedes forma. A W123 sorozat magán hordoz mindent, ami Mercedes!
Háromtengelyes Mercedes-Benz LP 333 teherautó, a világ első teherautója két kormányzott első tengellyel!
Az 1955-ös Blaue Wunder autószállító teherautó egy Mercedes-Benz 300 SLR versenyautóval. Az eredeti jármű megsemmisült, így 5 év munkájával építették meg a múzeumban látható replikát! (a különleges autószállítóról bővebben az autopult.hu weboldalon lehet olvasni)
Mercedes-Benz W 198 járműcsalád 300 SL modellje 1955-ből! A felnyitható ajtók mind a mai napig különleges megjelenést kölcsönöznek a sportautónak
Az Unimog járműcsaládot 1945-től napjainkig folyamatosan gyártották, természetesen az évek során többszörös ráncfelvarráson is átesett. Így a közel 70 éves ős már csak nyomokban hasonlít a napjainkban kapható univerzális teherautóhoz. Vasúti vonatkozása is van: kisebb forgalmú iparvágányok kiszolgálására a drága tolatómozdonyok helyett gyakran kétéltű Unimogot használnak. 2012-ben pedig a LEGO is kihozta egy hatalmas LEGO készletként.
A pápa mobil egy Mercedes G osztályból átalakítva, a kupola golyóálló üvegből készült, a meghajtás elektromos, az energiát lítium-ion akkumulátorok biztosítják. Az autót az 1980-as években használták.
A Jurassic Park élőben: A Mercedes W163 (M osztály) terepjárók elektromos változata a lakatlan Isla Sorna szigetére is eljutottak, hogy a tudósok munkáját segítsék. Az elején található csörlőnek is fontos szerep jutott, a szakadékba lökött lakókocsit a csörlő segítségével tartotta vissza a lezuhanástól
Mercedes-Benz Vision S500 hibrid hajtással 2009-ből
A Mercedes S osztály a gyár luxus autó osztálya. 1954-ben kezdődött a gyártása és még mind a mai napig gyártásban is van, természetesen az évek alatt ez az osztály is többszörösen megújult már. Az autókat Németországban, Stuttgart közelében, Indiában és Mexikóban is gyártják.
A Mercedes-Benz 500 SLC Rally változata 1979-ből
A Mercedes a kezdetektől szerepel az autósportokban. Ez a kis versenypálya szakasz a bizonyíték rá, hogy milyen régóta jelen van kiváló eredményekkel!
És a végére maradt a jövő: A Mercedes-Benz F400 koncepció autója mutatja az utat, hogy merre tart az autóipar és a Mercedes!
Münchenből félóránként indulnak ICE és IC vonatok Stuttgartba, majd az állomásról az S1-es S-Bahnnal közelíthető meg a múzeum.
A zöld nyíl mutatja a Mercedes-Benz-múzeumot Nagyobb térképre váltás
Utolsó kommentek