HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (15) alex (1) állatok (2) állomás (25) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (5) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (139) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (13) bari (2) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (8) bloginfo (3) bob (6) bologna (1) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (72) észtország (1) etcs (1) euronight (3) európa (12) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (91) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (132) index2 (335) india (5) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (51) kindertojás (2) kisvasút (16) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (12) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) lettorszá (1) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) litvánia (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (12) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (80) múzeum (44) nagysebességű vasút (190) nápoly (5) németország (96) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (34) olaszország (75) oroszország (3) ouigo (3) palermo (2) párizs (21) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (17) rail baltica (1) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) róma (3) s-bahn (10) salzburg (6) segítség (1) semmering (5) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (76) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (7) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (50) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (6) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) trolibusz (1) ukrajna (3) USA (33) usa (5) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (12) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (8) zürich (2) Címkefelhő

2025.04.17. 00:11 Balogh Zsolt

A Sanghaj-Szucsou-Hucsou nagysebességű vasútvonal

Kínában folyamatosan épülnek az újabb és újabb nagysebességű vasútvonalak, olyan ütemben adják át az új pályákat, hogy mindről beszámolni szinte lehetetlen feladat. A Sanghaj-Hucsou nagysebességű vasútvonalat 2024 decemberében adták át, amely tovább bővíti a kelet-kínai Jangce folyó deltájának régiójában, az ország egyik legfontosabb gazdasági központjában található nagyvárosokat összekötő vasúti hálózatot.

15743563305736110813.pngEgy drón légi felvételén egy vonat halad át egy hídon Hucsou Nanxun vasútállomás közelében, Hucsou-ban, a kelet-kínai Csöcsiang tartományban, 2024. december 26-án. (fotó: Xinhua/Huang Zongzhi)

Az óránként 350 kilométeres tervezett sebességgel és nyolc állomással rendelkező, 164 kilométer hosszúságú Sanghaj-Szucsou-Hucsou nagysebességű vasútvonal Sanghaj Hongqiao pályaudvart köti össze a Csiangszu tartománybeli Szucsou városával és a Csöcsiang tartománybeli Hucsou városával.

Szólj hozzá!


2025.04.14. 23:37 Balogh Zsolt

India: A 100%-os villamosítási arány elérése a befejezéshez közeledik

Ha a hálózat legnagyobb arányú villamosítására gondolunk, akkor minden bizonnyal mindenkinek Svájc jut az eszébe. Emlékszem, én már általános iskolában is azt tanultam, hogy az energiahordozókban szegény, de vízi energiában gazdag ország hamar villamosítani kezdte a vasútvonalait.

vande_bharat_express_around_mumbai.jpgNagysebességű villamos motorvonat Indiában (kép forrása: Wikimedia Commons)

A föld legnépesebb országa, India is hasonló célokat tűzött ki magának, az elmúlt években rengeteg pénzt fektettek a vasúthálózat megújításába és bővítésébe, ennek egyik leglátványosabb eredménye a nagyfokú villamosítás és a villamos vontatás elterjedése. 

A 2022-23-as pénzügyi évben több mint 6500 kilométernyi vasútvonal villamosításával az indiai vasút széles nyomtávú hálózatának villamosított aránya 90% fölé emelkedett, a fennmaradó részen pedig a 2023-24-es pénzügyi év során tovább folytatódott a villamosítás, így 2025-re a villamosítási arány elérte a 97%-ot.

1 komment

Címkék: india


2025.04.10. 01:44 Balogh Zsolt

Kicsi, sárga, de a miénk!

Gyerekkoromban sokat ábrándoztam a LEGO-katalógusokat lapozva, hogy micsoda szuper LEGO vonatokat gyártanak Dániában. Sajnos számomra mindegyik elérhetetlen álom volt csupán... Még felnőttként is meg-megálltam a kirakatok előtt és néztem, hová fejlődnek a készletek. De számomra akkor is az 1991-1996-os korszak volt a LEGO aranykora!

img_8412.JPG1991-es és 2022-es készletek vegyesen

Egyszer aztán rádöbbentem, hogy felesleges évek-évtizedek után is ábrándozni, miért is nem vehetnék néhány LEGO készletet is magamnak? Az első néhány kisebb készlet után aztán beindult a gyűjtés, és végre megvásárolhattam az 1991-es zászlóshajót is, a Metroliner vonatot (4558-1)!

Szólj hozzá!

Címkék: érdekességek


2025.04.02. 19:07 Balogh Zsolt

Bari trolibuszvonal-hálózata

Olaszországban korábban több nagyvárosban is üzemelt trolibusz. A motorizáció terjedésével azonban a legtöbb üzem szép lassan bezárt, napjainkban már csak tizenhárom városban maradt meg a csápos buszközlekedés.

bari_troli.jpgAlfa Romeo trolibusz Bariban 1983-ban (kép forrása: Wikimedia Commons)

Meglehetősen kacifántosan alakult Bari városának trolibusz üzemének a története. A trolibuszok 1939-től 1987-ig szolgáltak a városban a több útvonalból álló hálózaton, de ezután leállították az üzemet. A bezárás után már három évvel később újra felmerült, hogy újraindítják a trolikat, egy rövidebb szakaszon még a vezetékrendszert is felújították, ám a tényleges üzem azóta sem indult meg.

Szólj hozzá!

Címkék: index olaszország trolibusz bari


2025.04.01. 00:05 Balogh Zsolt

Railjetek sok lóerővel: vonatlovak az ÖBB-nél!

A hír április elsejei álhír!

Az Osztrák Államvasutak új szlogenje a 2025-ös nyári menetrendhez: Energiatakarékosság lóerővel! A jövőben az ÖBB a mozdonyok helyett bizonyos viszonylatokon vontató lovakra fog támaszkodni, ezért kovácsokat, lóápolókat keresnek. A Railjetek akár 230 km/h sebességgel száguldanak A-ból B-be, miközben rengeteg energiát fogyasztanak el. A klímaválság idején azonban nem engedhetnek meg maguknak ekkora pazarlást, ezért egy különleges megoldásra összpontosítanak, hogy még több energiát takarítsunk meg: Mostantól az ÖBB a Railjetekhez vonólovakat is csatlakoztathat a mozdonyok helyett!

jcr_content.jpgRailjetet is továbbítani tudó munkásló az ÖBB műhelyében (kép forrása: ÖBB)

Andreas Matthä vezérigazgatók kifejtette: „Már eddig is 100%-ban zöld vontatási árammal közlekedtünk, de az új vontatólovakkal igazi innovációt értünk el az energiatakarékosság terén. Mostantól az állatok még több klímabarát lóerőt biztosítanak a vasúton. A sínek melletti füves sávok legeltetésére is használhatjuk őket. Így ezen a területen is erőforrásokat takarítunk meg.

Szólj hozzá!

Címkék: öbb április elseje index2


süti beállítások módosítása