HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) etcs (1) euronight (3) európa (10) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (90) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (182) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (63) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) róma (1) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (50) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (4) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.11.26. 18:36 Balogh Zsolt

A Vatikán vasútja a Szent Péter-bazilikából

Az olaszországi utam második napján a program a Vatikán felkeresése volt, meglátogattam a Szent Péter-bazilikát és a Vatikáni múzeumot. Erről a két látványosságról már könyvtárnyi irodalom van, így én nem is részletezném nagyon a blogomon. Engem váratlan meglepetésként ért, bár ha utánanéztem volna, egyértelmű lett volna, hogy a bazilika kupolájáról nem csak Rómára, hanem a teljes Vatikánra is hibátlan a kilátás, így élőben láthattam a városállam vasútállomását, sőt a teljes vasúthálózatát is!

09.jpgA vasútállomás a Szent Péter-bazilikából

A Vatikánnak ugyanis van saját vasúthálózata, melyet az Olasz Államvasutak felügyel. A hálózat nem túl terebélyes, mindössze 400 méter hosszúságú, de található rajta egy kisebb állomás, sőt még egy fél alagút is!

1 komment

Címkék: olaszország róma


2024.11.25. 15:54 Balogh Zsolt

A francia ERTMS-stratégia megerősítést nyert a Párizs-Lyon kiépítés előrehaladtával

A francia kormány nyilvánosságra hozta az európai vasúti forgalomirányítási rendszer következő két évtizedben történő bevezetésére vonatkozó terveit, mivel négynapos vágányzárat vezettek be a Párizs és Lyon közötti LGV Sud Est visszaszerelésének kulcsfontosságú szakaszának befejezése érdekében.

68630_durovraychabanelwithlasttgvbeforetheblockadephotojeremieanne_567582.jpgDurovray és Chabanel a vágányzár előtti utolsó TGV-vel (Fotó: Jeremie Anne)

François Durovray közlekedési miniszter az SNCF Réseau vezérigazgatójával, Matthieu Chabanellel és Severine Lepère Ile-de-France regionális igazgatójával együtt november 8-án ünnepélyes keretek között utoljára vonatozott a régi biztosítóberendezés felügyelete alatt, hogy jelezzék az ország első nagysebességű vasútvonalának északi szakaszát irányító párizsi PAR irányítóközpont bezárását.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország tgv etcs


2024.11.23. 23:28 Balogh Zsolt

Fordulóponthoz érkezett a lehetséges új Csatorna-alagút-vonatüzemeltetők ügye

Angliát a kontinentális Európával összekötő Csatorna-alagút, bár rendkívül nagy potenciállal rendelkezik, mégis messze a teljes kihasználtsága alatt üzemel. Ennek oka a bonyolult politikai, üzleti és biztonságtechnikai környezet, mely az Eurostar vasúttársaságnak szinte kizárólagos monopóliumot biztosít, míg az új belépőket teljesen elleheteleníti. Sok társaság próbált már átjutni ezen az alagúton, ám többségük nem tudott megbírkózni az ellenséges környezettel.

eurostar.jpgEurostar vonat a Csatorna-alagútban (kép forrása: Julien Knaub/Getlink)

Ám ez a helyzet talán végre változik, ugyanis a vasúti ágazat végre elérte azt a „fordulópontot”, amely megkönnyíti az Eurostarral versenyző új nemzetközi személyszállító vonatüzemeltetők indulását az Egyesült Királyságba tartó útvonalakon.

Ezt a Csatorna-alagút koncessziós vállalkozója, a Getlink is így látja, és a Virgin és az Evolyn is kihasználja ezt, és komoly javaslatokat dolgoz ki új szolgáltatásokra.

Szólj hozzá!

Címkék: london eurostar nagysebességű vasút csatorna-alagút


2024.11.18. 19:32 Balogh Zsolt

Tovább pörög a szénfelhasználás Kínában

Miközben Európa próbál átállni a zöld energiára, hogy rövid időn belül elérje a nulla százalékos széndioxid-kibocsátást, addig a világ más részein ez még nem indult el ennyire látványosan. Bár vannak biztató beruházások világszerte, de az energiaszükséglet is tovább növekszik, amivel nehezen tudnak lépést tartani a megújuló energiák.

kinaszen.pngSzénszállító vonatok a Haoji-vasútvonalon

Kína energiatermelése még napjainkban is legnagyobb mértékben a szénre támaszkodik. A kitermelt szenet pedig igyekeznek a lehető leghatékonyabban eljuttatni az erőművekbe. ennek egyik példája a "kínai szénvasút", mely a világ legnagyobb teherforgalmát lebonyolító vasútvonal. Ez azonban még mindig nem elég a mohó szénerőművek ellátásához, ezért egy külön vasútvonalat építettek 1813 km hosszúságban, melyen csak a szén szállítása zajlik elképesztő mennyiségben.

8 komment

Címkék: kína


2024.11.16. 20:45 Balogh Zsolt

Visszatérés Szarvasra

Még 2015-ben, lassan tíz éve már, hogy barátnőmmel Szarvason jártunk, hogy láthassuk a Mini Magyarországot. Már akkor megfogadtam, hogy ide még visszatérek. Sok-sok év telt el, mire sikerült a fogadalmamat valóra váltani. A 2024-es útra már egy 6 éves fiatal hölggyel mentem, aki legalább annyira izgatott volt az úttól, mint én annak idején.

01.jpgVárakozás a buszra Kecskemét buszállomásán, a majd 10 év alatt a busz is lecserélődött

A Mini Magyarország sok új épülettel bővült, és másfajta vonatok közlekednek a kisvasúti pályákon. Másodjára is sok-sok élményt nyújtott a park, de nem csak nekem, hanem a lányomnak is! Ez a látványosság egy igazi családi program életkortól függetlenül!

2 komment

Címkék: magyarország


süti beállítások módosítása