HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.07.06. 12:59 Balogh Zsolt

Interjú Tibenszky Tiborral

Régi barátom Tibenszky Tibor, akivel sok-sok évvel ezelőtt ismerkedtem meg még az interneten. Hatalmas vonatrajongó, akár csak én, és több németországi és magyarországi utazáson is részt vettünk már közösen, külön-külön pedig már megszámlálhatatlan menniységűn. Míg én többnyire az írással foglalkozom az utazások mellett, addig ő vasútmodellek gyűjtésében, a terepasztala építésében és Youtube-videók készítésében jeleskedik.

tibi.png

Többek között ő is szerepet játszott a blog elindításában, sok tartalmat küldött és ajánlott, így megérdemli, hogy ő is szerepeljen itt az oldalamon. Néhány kérdés erejéig egy interjúra is vállalkozott, melyet alább olvashattok (képek: Tibenszky Tibor).

Mióta foglalkozol a vasútmodellek gyűjtésével?

2007-ben kezdtem el a vasútmodellezéssel komolyabban foglalkozni. Kezdetben csak néhány modellnek volt állandó helye a polcomon, de ahogy nőtt az állomány, szükségessé vált egy jobb megoldás. 2015-ben elkészült az első bemutató üvegpolcos vitrinem, amiben már nagyon szépen ki lehetett állítani komplett szerelvényeket is. Ám a hatalmas vitrint is kinőttem idővel, ezért 2022-ben egy újabb készült, hogy a gyarapodó gyűjteménynek méltó helye lehessen.

vitrin.jpgRészlet a gyűjteményből

Melyik volt az első modelled?

Egy Piko ICE kezdőkészlet volt egy oválpályával és egy kitérővel, amit saját magamnak vásároltam, ám rövid idő után eladtam. Azóta alapkészletbeli egyszerűbb modelleket nem gyűjtök, helyette a minőségi modellezést és a magyar témát választottam. 

Miért épp a magyar témát választottad?

Személyes okokból, ugyanis közel lakom a vasúthoz és mikor elkezdtem a modellezést, elsősorban a magyar témát ismertem és az hatott rám. Az első időkben csak MÁV-os mozdonyaim és kocsijaim voltak, de aztán úgy gondoltam, ideje lenne színesíteni a járműparkot és ekkor vettem meg az első magánvasúti mozdonyomat, aztán jöttek a GySEV, az ÖBB és a CD járművei is.

Néhány magyar vonatkozású modell még a dobozukban

Hány modelled van összesen?

Már 56 darab mozdonyom, illetve motorvonatom van. Természetesen ezek mellett rengeteg teher- és személykocsi is megtalálható a gyűjteményemben.

Van más is a családban, aki hasonló hobbinak hódol?

A bátyám .Még gyerekkoromban elkezdett építeni egy terepasztalt, ami végül sosem készült el és el lett bontva évekkel később. Ő most magánvállalkozóként használt modellvasutat és LEGO készleteket árul.

Mikor döntöttél úgy, hogy saját terepasztalt építesz?

2016-ban, miután már évek óta érlelődött bennem a gondolat, hogy a meglévő járműveket jó lenne pályán is megjáratni, nem csak a vitrinbe tartani. Ehhez először megfelelő helyet kellett keresni neki a lakásban, ami végül a padlástérben lett meg.

01.jpgRészlet a terepasztalból

Van kedvenc modelled?

A MÁV 424 sorozatú gőzmozdony, ami hazai vasút egyik ikonikus darabja. Végre sikerült nekem is beszerezni belőle egy példányt hosszú évek után, azóta ez a gyűjteményem értékes és féltett darabja.

424_2.jpgA 424-es gőzmozdony

Van olyan, amelyik igazán ritkaságnak számít?

A Digitools Bzmot motorkocsija, amiből összesen 20 darab készült, illetve a GySEV 520 sorozatú gőzmozdonya, ami egy osztrák gépből lett átalakítva.

viber_kep_2023-07-06_13-04-08-651.jpgA Digitools Bzmot motorkocsija

Vannak olyanok, melyek még hiányoznak a gyűjteményből?

Természetesen van mindig új mozdony, illetve szerelvény, ami még hiányzik, de sok közülük a mai napig nem jelent még meg. De az sem lenne jó, ha minden egyszerre meglenne.

Van távlati cél?

Az volt az egyik távlati célom, hogy a terepasztalom kapjon egy lezáró ívet, ami idén végre teljesen elkészült.

03.jpgA terepasztal legutoljára elkészült részlete

Mit szól ehhez a család?

Teljes mértékben támogatnak, kapok néha segítséget az építésben is.

Mikor indítottad a Youtube csatornádat?

Maga a csatorna 2018 ban indult, de akkoriban csak 3 videó lett feltéve, sajnos elég minimális megtekintési számmal. De miután szerepeltem a Duna TV családbarát műsorában, eléggé megnőtt a látogatóim száma.

Mennyire vagy elégedett a mostani látogatottsággal?

Az utóbbi időkben sajnos eléggé lecsökkent a látogatói aktivitás, de ha felkerül egy újabb videó, az mindig hoz sok új megtekintést.

Szoktál rendezvényekre vagy hasonlókra járni?

Amíg Pesten megvolt a Miniverzum, addig azt minden évben meglátogattam, a hamburgi Miniatur Wunderlandba is volt alkalmam többször is ellátogatni.

A keszthelyi terepasztal meglátogtása

Állítottál már te is ki valamilyen kiállításon?

Nem, mivel az asztalom nem mozgatható, illetve nem is szeretném ha baja esne neki egy ilyen kiállítás alatt.

Milyen kortól ajánlod a vasútmodellezést?

Mindenképp 14 éves kor felett, mert egy ennyi idős gyerek kezébe oda lehet már adni egy kezdőkészletes mozdonyt, annak nem esik bántódása. A modellezés nem játék, óvatosan kell bánni a járművekkel.

Hol érdemes beszerezni a modelleket?

Többségében modell boltokban szerzem be a járműveket és a különféle kiegészítőket. De sok mindent be lehet szerezni különféle börzéken, kiállításokon vagy az interneten. Mindig lehet találni egy-egy érdekesebb dolgot.

A modellgyűjtésel sikerült új ismeretekre és új ismeretségekre szert tenned?

Igen. Az évek alatt sok új embert ismertem meg, akiktől különféle tanácsokat és segítséget is kaptam.

02.jpgElhagyatott fészer néhány roncs autóval

Mit gondolsz, mi a vasútmodellezés jövője? Van utánpótlása a modellezőknek?

Sajnos egyre kevésbé népszerű elfoglaltság, sok esetben azért mert a szülők a kiállításokon elborzadnak amikor meghallják, hogy egy-egy modell akár több százezer Ft-ba is kerül és akkor már nem is tetszik annyira a szűlőknek és nem vásárolnak a gyereknek még egy kezdőkészletet sem. De ahogy látom, vannak próbálkozások arra vonatkozóan, hogy a fiatalabb korosztályt is bevonják ebbe a hobbyba különféle nyári táborokkal, klub szintű éptésekkel.

Köszönöm az interjút! Remélem a következő évben is be tudok majd számolni újdonságokról.

Nagyon szívesen. Akit pedig érdekelnek a magyarországi vasúti járművek modelljei, annak beszerzési lehetőségei és a velük való tapasztalatok, az látogasson el a Youtube-csatornámra vagy pedig keressen bátran.

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: modellvasút tibee


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8618159210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása