Az SNCF fapados leányvállalata, az Ouigo España 2023. április 28-ától napi két pár vonatot indít Madrid Chamartín és Alicante között, miután előző nap ünnepélyesen elindították az Alicante-Madrid vasúti járatot.
Ouigo szerelvény Alicante állomáson (kép forrása: www.railtech.com)
A vonatok a Madrid Chamartín és Alicante Terminál közötti 486 km-es útvonalon csak Albacete Los Llanosban állnak meg, és a menetidő 2 óra 21 perc. A vonatok 10.15-kor és 12.51-kor indulnak Madrid Chamartínból, Alicante-ból pedig 14.00-kor és 16.00-kor. A felnőtt jegyárak 9 eurótól kezdődnek.
A járatokat az Alstom által gyártott Euroduplex 800 sorozatú emeletes nagysebességű motorvonatokkal üzemelteti, amelyek összesen 1 018 ülőhelyet biztosítanak utazásonként, ami megközelítőleg heti 28 000 ülőhellyel bővíti a két város közötti vasúti kapacitást.
Az ünnepélyes megnyitás
Március óta a RENFE, a hagyományos nemzeti üzemeltető a Madrid-Alicante útvonalon a rendszeres AVE nagysebességű járatai mellett Avlo fapados járatot is üzemeltet. A Trenitalia által támogatott független üzemeltető, az Iryo szintén megerősítette, hogy tervezi a járatok indítását az útvonalon, ahol a hozzáférési jogcsomagja részeként több útvonalat birtokol.
Az Ouigo azt is tervezi, hogy szolgáltatásokat indít Madridból Sevilla és Málaga felé, ahol az Iryo márciusban indította el első szolgáltatásait.
Az Ouigo nagysebességű szolgáltatásokat kínál Madridból Barcelona, València, Zaragoza és Tarragona felé is. A jövőben Sevilla, Málaga és Córdoba következik majd az Ouigo listáján, de az indulás időpontját még nem közölték.
A Földközi-tenger partján található Alicante várja az utasok rohamát! (kép forrása: Wikimedia Commons)
Spanyolország lakosai és az országba látogató turisták a nyertesei annak a folyamatnak, mely néhány éve indult és a spanyol államvasút, a RENFE monopóliumát töri meg. Mint ahogy arról már korábban is szó volt itt a blogon, Isabel de Pardo, a spanyol pályavasút, az ADIF elnöke megnyitotta az ország nagysebességű vasúthálózatát más operátorok számára is. Így a korábbi ritkán járó AVE vonatok több konkurens szolgáltatót is kaptak a nyakukba. Míg az ország hálózata nagyrészt biztonságban van a magántársaságok ellen az ország szélesnyomtávolságú vasúthálózata miatt, addig addig a spanyol nagysebességű hálózat már a normál európai nyomtávolsággal épült ki, így pusztán idő kérdése volt, hogy mikor jelennek meg az új szolgáltatók.
Isabel de Pardo, az ADIF elnöke 2020. május 11-én három szolgáltatóval írta alá a hálózati hozzáférésről szóló keretmegállapodásokat
A piacnyitás egyértelmű nyertesei az utasok, akik több szolgáltató és több járat közül is választhatnak, miközben a vasúttársaságok egyre olcsóbb jegyárakkal próbálnak minnél nagyobb piaci részesedést megszerezni.
Ha tetszett a bejegyzés, kövess a Facebookon is!
Forrás
* A www.railwaygazette.com Ouigo España launches Madrid – Alacant service című cikke
Utolsó kommentek