HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.04.30. 00:29 Balogh Zsolt

A Traffic Giant

Pár hete a városban járva egy régi játékot pillantottam meg: a Traffic Giant német nyelvű változatát! Korábban már játszottam az angol változattal, így már ismertem a játékot. Azonban a boltban lévő CD lemez több újdonságot is ígért és drága sem volt, így hát megvettem!

Traffic GiantA Traffic Giant borítója

Következzen egy rövid személyes teszt a játékról:

A játékról korábban már írtam a magyar Wikire, így a következő pár sor talán ismerős is lehet néhány olvasónak.

A Traffic Giant programot az osztrák Jowood adta ki 2000-ben PC-re, mely egy városi tömegközlekedés-szimulátor. A grafikája 2-D izometrikus grafika, mint ebben a műfajban több más játéknak is.

Támogatása nem volt hosszú és második része sem jelent meg, csupán ez a Gold változat. A játékosoknak jelenleg is van egy erős közösségük. A grafikája a legrészletesebb a műfajon belül. Új járat indítását vagy egy jármű lerobbanását pedig egy egyszerű videobejátszás teszi szórakoztatóbbá, ami talán igaz is az első egy-két járatnál, de szerencsére utána át lehet ugrani egy esc-vel.

Létezik hozzá egy nem hivatalos térképszerkesztő is.Ezzel az aktív játékosok új térképeket hoznak létre még mindig.

Traffic GiantBelváros villamosokkal

A játékban az a célunk, hogy egy városban vagy több kisebb közeli település között kiépítsük és üzemeltessük a tömegközlekedést. Ehhez autóbuszok, villamosok, elővárosi vonatok, függővasút (Hasonló, mint a Wuppertali függővasút) és maglev áll rendelkezésünkre. Azt, hogy melyikből milyen típus, az a kampányoktól függ. Az első pár városban csak buszokat vehetünk, később azonban elérhetővé válik az összes jármű.

Az elszállított utasok után pénzt kapunk, amikből további járműveket vásárolhatunk. Ez hasonló, mint a Transport Tycoonban, de itt az utasoknak konkrét utazási céljuk van, pl. a lakótelepekről a gyárakba, üzemekbe tartanak, az iskolások az iskolába, a lakosok pedig a szórakozóhelyek (uszoda, állatkert, stadion) vagy a bevásárlóközpontok felé. Így nem elég csak elszállítani őket, a járművek útvonalát és megállóit pontosan meg kell határozni. Ehhez egy térkép is segítséget nyújt, mutatva a lakosság igényeit.

Flottaszínt négy szín közül választhatunk: piros (alapértelmezett), kék, sárga és zöld.

A megállókban várakozó utasok számát egy számláló jelzi, maximum 255 főig (valószínűleg tovább is számol, csak nem jeleníti meg, jártam már úgy, hogy az üres busz megtelt, de a számláló nem változott). Az utasok elégedetségét a megállóban egy smile jelzi, mely lehet zöld, sárga vagy vörös. Ha sokáig nem férnek fel a várakozók az érkező járműre (mert kicsi vagy már tömve érkezik), akkor a hangulatuk folyamatosan romlik.

A járművek kihasználtságát egy kis kördiagramm jelzi. Egy megállót maximum négy járat érinthet. A buszok és a villamosok közös megállót is használhatnak, de az S-Bahnnak, a függővasútnak és a mágnesvasútnak új megálló szükséges.

A buszok és a villamosok maximum 50 km/h sebességgel, az S-Bahn 80 km/h sebességgel képes haladni.

Utat nem lehet építeni, a villamosvágányt csak meglévő útra tudjuk lefektetni, de a függővasút sínjét az utak fölé is, folyók fölé is és üres területre is megépíthetjük. Az S-Bahn és a mágnesvasút sínjét csak üres mezőkre vagy folyó fölé építhetjük.

Traffic GiantA térkép a legnagyobb nagyítással

Lehetőség van néhány finomabb beállításra is: változtathatjuk az alkalmazottak bérét, a jegyek árát, a zónák nagyságát. Ezek mind kihatnak az utasszámokra és a cég megítélésére. Indíthatunk reklámkampányokat is újságban, TV-ben, rádióban vagy adhatunk ingyenes utazási lehetőséget az iskolásoknak és a szabadnapos embereknek.

Traffic GiantS-Bahnra váró utasok, alul a pálya céljai és jelenlegi állásom: az ezüst fokozat talán még meglesz, de az arany már biztosan nem

A játék nehézsége változtatható, így bármilyen korosztály tud vele játszani. A kampány módban a 15 küldetést arany, ezüst és bronz értékeléssel fejezhetjük be. A kampányok célja a megadott mennyiségű utas elszállítása, pénz megkeresése vagy százalékos arányban megadott lefedettség kiépítése határidőn belül. Nehézségnek konkurenciát is állíthatunk be.

Traffic GiantÚj buszútvonal kialakítása az új kampányok közül az elsőben

Ha legalább bronz fokozatra teljesítettünk egy pályát, a program felajánlja a következő pályát, de játszhatunk is tovább a meglévő városban. Később az ezüstnél és az aranynál, majd a határidő lejártánál ismét szól, de bármikor választhatjuk a további játékot az aktuális pályán.

A játék 2012-ben újra megjelent, az új változat már gond nélkül fut Windows 7 rendszerrel is és további 15 kampányt tartalmaz új épületekkel és célokkal.

A gépigénye se veszélyes, mai szemmel nézve inkább megmosolyogtató:

  • Microsoft Windows XP/Vista vagy jobb
  • Intel Core2 Duo vagy AMD X2 processzor vagy gyorsabb
  • 1024 MB RAM vagy több
  • 256 MB VideoRAM vagy több
  • CD-ROM-meghajtó (minimum négyszeres)
  • Egér
  • DirectX 7.0 vagy jobb

Ez a gépigény is inkább a programot futtató operációs rendszer gépigénye, mintsem a játéké, valószínűleg jóval kevesebbel is beérné.

A kihívás nagyon alacsony, a bronz fokozatot könnyedén elérhetjük, így nem vérbeli stratégia, inkább könnyed kikapcsolódás a játék.

3 komment

Címkék: virtuális vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr715253588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása