HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2012.07.02. 18:53 Balogh Zsolt

Az MMM pálya

A következő posztomban a JBSS Bahn játékhoz készített saját pályámat szeretném bemutatni.

A Bahn játékkal korábban rengeteget játszottam, mostanában azonban rendesen elhanyagoltam. A programot itt nem mutatom be, már írtam korábban egy cikket a magyar Wikipédiára róla, melyben minden fontos dolog megtalálható. Továbbá érdemes ott nézni a friss magyar járművek listáját is, mert ha van újdonság, ott biztosan megjelenik.

Ezt a pályát még iskolás koromban kezdtem el építeni, lassan tíz éve! Persze nem csak ezzel játszottam, voltak fél-egy éves szünetek is az építése közben. Az MMM nevet már nem tudom, mi alapján választottam.

Fejállomás a tóparton

A terv akkoriban az volt, hogy építek egy magyaros jellegű fantázia pályát, rengeteg magyar vonattal, pontosan és precízen megépített egységes kinézetű vonalakkal, ütemes menetrenddel, élethű, reális vonatmozgásokkal. Akkoriban még csak a pályán gondolkoztam, a környezetet egyáltalán nem akartam megépíteni hozzá. Azonban ahogy a pálya épült, a táj egyre sivárabb és unalmasabb lett. Így elkezdtem a környezetet is építeni, ami miatt viszont a pályaépítéssel nem haladtam megfelelően. Ha akkoriban nem változtatok a terveimen, mára bizonyára kész lenne az MMM hálózat. Így viszont csak olyan 70 %-osnak mondható, rengeteg hibával és hiányos menetrenddel.

Ahogy a program is fejlődött és új funkciók is belekerültek, én is kénytelen voltam modernizálni a pályámat. Azonban sokszor ebbe is beleuntam, így vegyesen fordulnak elő új és átépített vonalak. Ez főleg a jelzőknél igaz. De ezzel talán még reálisabb lett a pálya, hiszen a valóság is legalább ennyire változatos.

Menet közben a kitűzött cél is változott, további extraként felkerült a pályára a közúthálózat (forgalom nélkül) működő útátjárókkal, autópálya, villamos távvezeték, vasúti felsővezeték, néhány hajójárat, települések, erdők... Ahol szükséges volt, új objektumokat is rajzoltam, például különböző kerítéseket és oszlopokat. Szilveszter barátom pedig elkészítette a Tesco, a Metro és az Auchan bevásárlóközpont grafikáját.

A nagyvárosok kidolgozása azonban olyan nagy munka lenne, hogy azt már az elején teljesen elvetettem. Csupán néhány nagyobb város állomásának a környezete van többé-kevésbé kidolgozva.

További gondot okozott, hogy mikor én elkezdtem játszani, a magyar járműállomány szörnyen szegényes és gyatra kidolgozottságú volt. Így azokat is kénytelen voltam menet közben én magam elkészíteni. A pályám építésekor csupán MÁV V43, MÁV V63, Bzmot, MÁV M41, classic bhv kocsik, IC kocsik és gyorsvonati kocsik jelentették a magyar kínálatot. Se tolatómozdony, se egyéb motorvonat, se semmi... Mára azonban szinte az összes ma is forgalomban lévő magyar típus elérhető, többféle színben is, zoom2-es vagy zoom4-es formában.

A játékhoz elérhető objektumválaszték is eléggé korlátozott, így az ismétlődés elkerülhetetlen. Azért megpróbálkoztam azt a pár száz elemet a lehető leghatékonyabban és legváltozatosabban felhasználni.

Néhány településhez az ötletet meglévő magyar városok és tájegységek adták (Balaton, Szolnok, Cegléd, Létravértes), azonban a pálya teljesen fantázia, senki ne keresse és ne is kérje számon rajtam, hogy mi miért van ott és úgy, ahogy.

A pályám 2012 nyarán az alábbi adatokkal büszkélkedhet (zárójelben az elem angol neve, a fordítás tőlem, nem biztos, hogy szakszerű):

* 5608 db kitérő (turnout),
* 416 kocsiszétkapcsoló (shunting point),
* 138 menetrendet is tartalmazó megálló (timing point),
* 187 adatváltó pont (Data changes existing),
* 4211 jelzőrendszer, mely összesen 13989 elemből áll (Signal system / signal element),
* 2595 megálló (stop point),
* 210 sebességjelző pont (Speed sign),
* 508 ütközőbak (Bumper),
* 33 hangjelzés kötelező tábla (Sound point),
* 757 jármű, a vonatszerelvények itt egy db-nak számítanak (vonat, hajó, metró, villamos együtt),
* 273 különböző jármű, összesen 7259 db

És akkor következzen néhány kép (Megjegyzés: igyekeztem a javát kiválogatni, sajnos a pályám nem egységesen ilyen kidolgozottságú):

JBSS BahnRola vonat indulni készül a Rola terminálról

JBSS BahnA fővárosom nemzetközi repülőtere, átszállási lehetőséggel a távolsági vonatokra

JBSS BahnÁtmenő állomás a tóparton

JBSS BahnKokszüzem a főváros közelében

JBSS BahnElővárosi vasútállomásra gyorsvonat érkezik

JBSS BahnDízel fűtőház néhány Mdmot-tal

JBSS BahnElővárosi állomás elővárosi ingával

JBSS BahnMellékvonali hangulat Mdmottal

JBSS BahnKisvasút is van!

JBSS BahnA teljes pályám felülnézetből

JBSS BahnAutópálya csomópont

JBSS BahnMint korábban említettem, azért hiányosságok is vannak bőven...

És hogy a későbbiekben mi várható? Talán folytatom a pályát, de egyre inkább úgy gondolom, hogy már nem. Túl nagy falat ez nekem...

Az eddig elkészült pálya letölthető a Megaupload weboldalról.

Szólj hozzá!

Címkék: virtuális vasút jbss bahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr564624470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása