A következő posztomban a JBSS Bahn játékhoz készített saját pályámat szeretném bemutatni.
A Bahn játékkal korábban rengeteget játszottam, mostanában azonban rendesen elhanyagoltam. A programot itt nem mutatom be, már írtam korábban egy cikket a magyar Wikipédiára róla, melyben minden fontos dolog megtalálható. Továbbá érdemes ott nézni a friss magyar járművek listáját is, mert ha van újdonság, ott biztosan megjelenik.
Ezt a pályát még iskolás koromban kezdtem el építeni, lassan tíz éve! Persze nem csak ezzel játszottam, voltak fél-egy éves szünetek is az építése közben. Az MMM nevet már nem tudom, mi alapján választottam.
A terv akkoriban az volt, hogy építek egy magyaros jellegű fantázia pályát, rengeteg magyar vonattal, pontosan és precízen megépített egységes kinézetű vonalakkal, ütemes menetrenddel, élethű, reális vonatmozgásokkal. Akkoriban még csak a pályán gondolkoztam, a környezetet egyáltalán nem akartam megépíteni hozzá. Azonban ahogy a pálya épült, a táj egyre sivárabb és unalmasabb lett. Így elkezdtem a környezetet is építeni, ami miatt viszont a pályaépítéssel nem haladtam megfelelően. Ha akkoriban nem változtatok a terveimen, mára bizonyára kész lenne az MMM hálózat. Így viszont csak olyan 70 %-osnak mondható, rengeteg hibával és hiányos menetrenddel.
Ahogy a program is fejlődött és új funkciók is belekerültek, én is kénytelen voltam modernizálni a pályámat. Azonban sokszor ebbe is beleuntam, így vegyesen fordulnak elő új és átépített vonalak. Ez főleg a jelzőknél igaz. De ezzel talán még reálisabb lett a pálya, hiszen a valóság is legalább ennyire változatos.
Menet közben a kitűzött cél is változott, további extraként felkerült a pályára a közúthálózat (forgalom nélkül) működő útátjárókkal, autópálya, villamos távvezeték, vasúti felsővezeték, néhány hajójárat, települések, erdők... Ahol szükséges volt, új objektumokat is rajzoltam, például különböző kerítéseket és oszlopokat. Szilveszter barátom pedig elkészítette a Tesco, a Metro és az Auchan bevásárlóközpont grafikáját.
A nagyvárosok kidolgozása azonban olyan nagy munka lenne, hogy azt már az elején teljesen elvetettem. Csupán néhány nagyobb város állomásának a környezete van többé-kevésbé kidolgozva.
További gondot okozott, hogy mikor én elkezdtem játszani, a magyar járműállomány szörnyen szegényes és gyatra kidolgozottságú volt. Így azokat is kénytelen voltam menet közben én magam elkészíteni. A pályám építésekor csupán MÁV V43, MÁV V63, Bzmot, MÁV M41, classic bhv kocsik, IC kocsik és gyorsvonati kocsik jelentették a magyar kínálatot. Se tolatómozdony, se egyéb motorvonat, se semmi... Mára azonban szinte az összes ma is forgalomban lévő magyar típus elérhető, többféle színben is, zoom2-es vagy zoom4-es formában.
A játékhoz elérhető objektumválaszték is eléggé korlátozott, így az ismétlődés elkerülhetetlen. Azért megpróbálkoztam azt a pár száz elemet a lehető leghatékonyabban és legváltozatosabban felhasználni.
Néhány településhez az ötletet meglévő magyar városok és tájegységek adták (Balaton, Szolnok, Cegléd, Létravértes), azonban a pálya teljesen fantázia, senki ne keresse és ne is kérje számon rajtam, hogy mi miért van ott és úgy, ahogy.
A pályám 2012 nyarán az alábbi adatokkal büszkélkedhet (zárójelben az elem angol neve, a fordítás tőlem, nem biztos, hogy szakszerű):
* 5608 db kitérő (turnout),
* 416 kocsiszétkapcsoló (shunting point),
* 138 menetrendet is tartalmazó megálló (timing point),
* 187 adatváltó pont (Data changes existing),
* 4211 jelzőrendszer, mely összesen 13989 elemből áll (Signal system / signal element),
* 2595 megálló (stop point),
* 210 sebességjelző pont (Speed sign),
* 508 ütközőbak (Bumper),
* 33 hangjelzés kötelező tábla (Sound point),
* 757 jármű, a vonatszerelvények itt egy db-nak számítanak (vonat, hajó, metró, villamos együtt),
* 273 különböző jármű, összesen 7259 db
És akkor következzen néhány kép (Megjegyzés: igyekeztem a javát kiválogatni, sajnos a pályám nem egységesen ilyen kidolgozottságú):
Rola vonat indulni készül a Rola terminálról
A fővárosom nemzetközi repülőtere, átszállási lehetőséggel a távolsági vonatokra
Elővárosi vasútállomásra gyorsvonat érkezik
Dízel fűtőház néhány Mdmot-tal
Elővárosi állomás elővárosi ingával
Mellékvonali hangulat Mdmottal
Mint korábban említettem, azért hiányosságok is vannak bőven...
És hogy a későbbiekben mi várható? Talán folytatom a pályát, de egyre inkább úgy gondolom, hogy már nem. Túl nagy falat ez nekem...
Az eddig elkészült pálya letölthető a Megaupload weboldalról.
Utolsó kommentek