HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2012.05.19. 22:41 Balogh Zsolt

A füsseni kastély

Ez a cikk 2011 január 26-án jelent meg a Vonatmagazin.hu blogban.

A mostani német élménybeszámolóm inkább útleírás lesz, a vonatok most kevesebb szerepet kapnak majd. De remélem azért érdekesnek fogjátok találni. A tavalyi évben november 19-én kaptam egy szabadnapot. Az egyik újság weboldala írt a füsseni kastélyról, ami a cikk alapján nagyon megtetszett nekem. Gondoltam az év méltó befejezése lesz egy kastélylátogató túra. Innentől elromlik az idő, nem lesz érdemes elmenni itthonról, marad a szálláson való unatkozás. Az interneten megnéztem a képeket és az eljutási lehetőségeket. Furcsálltam, hogy szinte csak havas képeket találtam a kastélyról, de hát ez van…

hegyekA vonal lenyűgöző tájakon halad keresztül

Reggel elmentem S-Bahnnal Pasingba, ahonnan a füsseni vonatom indult. Jegyautomatából megvettem a szokásos BayernTickettemet, mely 9 órától egész Bajorország területén korlátlan utazást tesz lehetővé az összes buszon és regionális vonaton. Mivel nem a pénztárban vásároltam, még két euró kedvezményt is kaptam, így mindössze csak 20 euróba került a jegyem. Az állomásokon található automatákból szinte bármilyen jegyet meg lehet vásárolni, még akár nemzetközi jegyeket is! Azonban nem árt az óvatosság, nemzetközi jegyekből a drágábbat adja. Vagy csak legutóbb nem voltam eléggé kitartó?
A füsseni vonat 8.59-kor indult Pasingból, élén egy BR 218-as dízelmozdonnyal, Silberling személykocsikkal, természetesen a végén egy vezérlőkocsival. Gondoltam, emiatt az egy percért már igazán nem fognak szólni, így felszálltam.

DB 218 PasingbanMünchen-Pasing, közeledik a vonatom

A vasútvonal kezdetben a müncheni S-Bahn S4 vonalát követte 42 km hosszan, amely egy kétvágányú villamosított elővárosi vonal távolsági közlekedéssel is. Geltendorf után elhagytam a város vonzáskörzetét, eltűnt a felsővezeték, de a pálya továbbra is kétvágányú volt. Ettől függetlenül azonban a vonat nem lassított, tempósan haladt célom felé. A vonalon órás ütemes menetrend van érvényben, így néha láttam szembejönni az enyémhez hasonló ingákat. Biessenhofen állomás után a vonal kettéágazott. Dupla vágány vezetett Lindau felé a Bodeni-tó partjára, Füssen felé pedig már csak egy vágány maradt. Ezt a 37 km hosszú zsákvonalat két részletben építették. Az első szakasz csak Marktoberdorfig épült meg 1876-ban. A továbbépítésre Füssenig egészen 1889-ig kellett várni.

DB 628Kereszt egy kétrészes DB 628-as motorvonattal. A motorvonat hamarosan folytatta útját Augsburg felé

HopfenseeA Hopfensee nevű tó mellett elhaladva

tehénBékésen legelésző tehenek a vasút mellett

DB 218 sorozatMegérkezés

Füssen vasútállomása nagy csalódást okozott, ami csak egy egyszerű fejállomás volt, 4 vágánnyal, melyből 2-2 egy-egy kitérővel van összekapcsolva, gondolom a körüljárás lehetősége miatt. Az ingavonati közlekedés miatt azonban ennek nagy jelentősége nincs. A peron fémből volt fémtetővel, az állomásépület pedig kívülről úgy nézett ki, hogy akár Magyarországon is lehetett volna. Ez azonban nem volt igaz a belsejére, mely szerencsére a szokásos német precízséget és tisztaságot mutatta.

füssen vasútállomásA füsseni vasútállomás

Innen gyalog folytattam utamat, a térkép szerint a kastély már nem volt messze. Az idő azonban egyre rosszabbra fordult, elkezdett szemerkélni az eső, ezért buszra szálltam. Szerencsére a jegyem jó volt a buszra is, így ezzel nem volt gond. Éljen a közlekedési szövetség!

Hamarosan meg is pillantottam utazásom célját, fent egy hegy tetején. Hirtelen megértettem, miért láttam csak havas képeket róla az interneten. A hegyek teljesen be voltak havazva! Én pedig eléggé nyáriasan voltam öltözve, hiszen Münchenben napok óta jó idő volt.

NeuschwansteinElső pillantás a kastélyra

Neuschwanstein útA kastélyhoz felvezető út, a gyalogláson kívül a lovaskocsit lehet még választani

Novemberhez képest meglepően sok turista volt. A jegyet már a hegy lábánál meg lehetett venni, amely ráadásul pontos időpontra szólt. Én csak a 12.30-as csoportba kaptam helyet. Tétlen várakozás helyett elindultam a kijelölt túraútvonalon a Mária-hídhoz. Az eső havas-esőre, majd havazásra váltott. A hídon kb. 5 cm vastagságban már meg is maradt a hó.

fussen MünchenbenA Neuschwanstein kastély a Mária-hídról fotózva! Hát nem csodálatos?

Mivel közeledett 12.30, ezért visszatértem a bejárathoz. Belépéskor megkérdezték, milyen nyelvű idegenvezetést szeretnék. Vigyorogva válaszoltam, hogy magyart! Hagy lessenek. A vége az lett, hogy én lestem, mert kaptam egy magnó-féleséget fülhallgatóval, mely minden szobába és terembe belépve tájékoztatott a látnivalókról magyar nyelven.

Mária-hídA Mária-híd

NeuschwansteinVisszaúton

Schloss HohenschwangauA közelben található Hohenschwangau kastély, erre már nem maradt időm, talán majd legközelebb.

Maga a kastély pazar volt. II. Lajos bajor király nem sajnálta rá az időt és a pénzt, hogy egy palotában élhessen. Volt egy hatalmas bálterem is, melyben bált sohasem rendeztek. A király nem szerette az efféle rendezvényeket, de mivel nincsen valamirevaló kastély bálterem nélkül, így természetesen ezt is építtetett. A harmadik emeleten pedig egy cseppkőbarlang volt. A közel 300 szoba mellett ezek már igazán semmiségek voltak az építők számára.

Neuschwanstein belső udvaraA belső udvar

Sajnos azonban nem élvezhette sokáig palotájának kényelmét, mert letartóztatták és Starnberg városba szállították, ahol máig tisztázatlan körülmények között a vízbe fulladt.

NeuschwansteinMagányos épület a hegytetőn...

Visszafelé busszal indultam, Füssenbe a csatlakozásra pedig csak öt percet kellett várnom, így kényelmesen elértem a vonatomat. Búcsúzóul még készítettem pár fotót, majd elindultam vissza München felé.

hegyekHazafelé

hegyekUtolsó pillantás a hegyekre

A túra nagyon jó volt, remek befejezése a 2010-es évnek. Remélem 2011-ben is eljutok újabb csodálatos helyekre.

komment

Címkék: kastély bajorország münchen füssen regionalzug bayernticket


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr814526602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása