HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (14) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (68) Ausztria (1) autó (2) autómúzeum (3) ave (6) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (53) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (52) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (28) index2 (179) india (2) innsbruck (4) interrail (12) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) jövő (1) kastély (7) kecskemét (14) kenya (1) kína (24) kindertojás (2) kisvasút (9) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (9) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (103) nápoly (3) németország (58) Németország (1) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (30) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (8) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (43) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (17) Svájc (1) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (5) terepasztal (7) tgv (30) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (9) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2019.11.29. 22:44 Balogh Zsolt

Lengyelország új reptere

Lengyelország 2004-ben hazánkkal együtt csatlakozott az Európai Unióhoz, jelentősen lemaradva nem csak az uniós átlagtól, de még Magyarországtól is. Az ország súlyos gondokkal küszködött, nagy volt a munkanélküliség és az elmaradás minden területen.

Ám a csatlakozás óta vagy miatt az ország folyamatosan dolgozza le a hátrányát, látványos változásokat és fejlődést felmutatva.

lengyelország, repülőtér, nagysebességű vasút, megaprojectFantáziarajz a tervezett új repülőtérről

Lengyelország sikeresen modernizálta többek között a gépiparát, így saját gyártású mozdonyokkal és motorvonatokkal jelent meg a piacon. Az évtizedek óta fejlesztett CKM is végre megközelíti azt, amit eredetileg szántak neki, a nagyvárosokat pedig modern Pendolino szerelvények kapcsolják össze, helyenként akár 250 km/h sebességgel robogva.

A fejlődés napjainkban is tart, jelentős összegeket fordítanak az infrastruktúra fejlesztésére: Lengyelország egy új központi repülőtérrel szeretné magát Közép-Európa közlekedésében bebiztosítani.

Szólj hozzá!

Címkék: repülés lengyelország pendolino


2019.11.10. 16:07 Balogh Zsolt

A nemzetközi személyszállítás nehézségei

A korábbi posztom, mely a vasúti jegyvásárlás nehézségeről és az utazás nehézségeiről szólt, rengeteg kérdést és kommentet kapott. A jogosan felmerült kérdésekre szeretnék a következő posztomban választ adni, felsorolva azokat az akadályozó tényezőket, melyek az utasok életét keserítik meg.

Nemzetközi vonat Ausztriában több eltérő vasúttársaság személykocsijával. A közvetlen kocsik egy lehetséges megoldás az átszállásokkal járó kellemetlenségek csökkentésére (kép forrása: Wikimedia Commons)

Sok probléma megoldható lenne, vagy akár már megoldás is született rá, ám a széleskörű elterjedésük még ez idáig nem történt meg.

Melyek azok a technikai és személyi problémák tehát, melyek a vasúti közlekedést hátráltatják és súlyos versenyhátrányba kényszerítik a többi szállítási móddal szemben?

2 komment

Címkék: index2 nagysebességű vasút


2019.10.31. 22:26 Balogh Zsolt

Repülőgépek helyett vonatok?

Az utóbbi években egyre erősebben jelenik meg a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés témája minden területen, így a közlekedésben is. Bár a légi forgalom továbbra is dinamikusan növekszik, megjelentek azok a hangok is, akik a repülés helyett inkább a környezetbarátabb vasúti közlekedést választják, gondoljunk csak Cseh Katalinra, a Momentum párt EP képviselőjére, aki vonattal ment Budapestről Brüsszelbe.

Piros helyett zöld csík egy ICE motorvonaton. A távolsági közlekedés egyre nagyobb mértékben támaszkodik a megújuló energiákra (kép forrása: www.bahnbilder.de)

Példája nem egyedülálló, sokan térnek át a vonatokra a repülésről. De vajon tényleg ez a megoldás?

55 komment

Címkék: repülés


2019.10.29. 15:19 Balogh Zsolt

Lehet még két vágánnyal több?

Nagysebességű vasutat elsősorban ott építenek, ahol a már meglévő vasútvonal nem bírja el a rá nehezedő forgalmat. Ilyenkor a kapacitásbővítés miatt építenek további vágányokat, a több vágány pedig lehetővé teszi a forgalom szétválasztását. A régi vágányokon közlekednek a  lassabb helyi személy- és tehervonatokra, míg az újabb vonalon a távolsági szerelvények. A forgalom szétválasztása okán pedig lehet az új vágányokon a sebességet is merészen növelni.

1280px-tianjin-station_crh.JPGNagysebességű vonat Tiencsin vasútállomásán (kép forrása: Wikimedia Commons)

Mi történik akkor, ha az újabb két vágány is kevés, mert a távolsági személyforgalom már ezt az újabb kapacitást is kinőtte? Szerencsére ilyenre nagyon kicsi az esély, ám Kínában, ahol a távolsági forgalom hihetetlen mértékben növekszik, még ez is megtörtént, mégpedig Peking és Tiencsin között!

2 komment

Címkék: kína index2 nagysebességű vasút


2019.10.27. 14:27 Balogh Zsolt

A Wendlingen-Ulm nagysebességű vasútvonal

Németországban Wendlingen és Ulm között már javában zajlik egy új vasútvonal építése, mely jelentősen lerövidíti mjad a menetidőt Stuttgart és Ulm, nagyobb léptékben tekintve pedig Stuttgart és München között.

Az új vasútvonal része az Európai magisztrálnak, mely az európai TEN-T nemzetközi vasúthálózat egyik eleme.

Hosszúsín-szállító szerelvény az épülő Wendlingen-Ulm nagysebességű vasútvonalon (kép forrása: www.bahn-manager.de)

A nagyszabású tervről, melyhez szorosan kapcsolódik a Stuttgart 21 nevű vállalkozás is, már többször szó volt itt a blogon. Az építkezés azóta sem állt le, ezért érdemes néhány pillantást vetni rá, hogy hogyan haladnak a kivitelezők.

3 komment

Címkék: németország stuttgart nagysebességű vasút