HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) anglia (10) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (57) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (46) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (24) index2 (158) india (2) innsbruck (4) interrail (11) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (11) kenya (1) kína (20) kindertojás (2) kisvasút (6) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (26) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (7) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (91) nápoly (3) németország (47) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (38) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (3) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2018.09.18. 21:47 Balogh Zsolt

Lille automata metróhálózata

Lille Franciaország negyedik legnagyobb városa, mely a belga-francia határ közelében terül el, szinte egyforma távolságra Londontól és Párizstól. Lille Hauts-de-France régió, illetve azon belül Nord megye közigazgatási központja, lakossága 2010-ben már meghaladta a 227 ezer főt. Kiterjedt agglomerációval rendelkezik, mely a határon túlra is átnyúlik. Vonzáskörzetével együtt Lillében és közelében összesen 1 millió 885 ezer fő él, ezzel Franciaország ötödik legnagyobb várostömörülése.

Lille, franciaország, automata metró, VAL, VAL 206, VAL 208Lille automata metrói: egy VAL 206 és egy VAL 208 sorozatú kocsi egy kitérő előtt (kép forrása: Wikimedia Commons)

A városba rengetegen jártak be dolgozni, ezért szükségessé vált egy hatékony és gyors tömegközlekedési rendszer. Lille különleges metróhálózatát a '60-as évek végén kezdték el tervezni és az első szakasz 1983. április 25-én nyílt meg. A szerelvények már az első naptól kezdve vezető nélküli kocsik voltak, elsőnek az egész világon. A következő automata metróvonal a Japán Kóbe városában nyílt meg, de csak a lillei után két évvel.

4 komment

Címkék: franciaország metró


2018.08.26. 21:51 Balogh Zsolt

Nagysebességgel Görögországban

Görögország az elmúlt 15 évben főleg az olimpia, majd az azt követő pénzügyi válság miatt került az újságok címlapjára. Pedig Görögországban más jelentős események is történtek, amik nem ütötték meg a legtöbb újság érdeklődési körét.

A válság sok megszorítással járt, az állami vagyon egy részét pedig kénytelenek voltak eladni. A görögök megváltak a nemzeti vasúttársaságuk személyszállítási részlegétől is 45 millió euróért cserébe, a vásárló az olasz FS lett.

Az FS egyik Pendolino szerelvénye útban Görögország felé

Eközben az elavult hálózatot is fejlesztik, legfigyelemreméltóbb az Athén–Thessaloniki-vasútvonal, melynek egyes szakaszain hamarosan 200 km/h sebességgel is száguldhatnak a vonatok.

Szólj hozzá!

Címkék: görögország nagysebességű vasút


2018.08.19. 20:08 Balogh Zsolt

A Dél-afrikai legendás Kék Vonat

Afrika vasúti közlekedésére gondolva nem feltétlenül a modern és kényelmes utazás, inkább a bizonytalan és veszélyes kaland az, ami elsőre eszünkbe jut. Afrika déli és északi részén azonban európai szintű a vasúti közlekedés színvonala, sőt több világhírű luxusvonat is közlekedik a tehetős utasok kiszolgálására.

A Kék Vonat a Viktória-vízesésnél (kép forrása: www.blacktomato.com)

A Dél-afrikai Köztársaság minden igényt kielégítő, síneken guruló ötcsillagos járata a Kék Vonat, mely Fokvárosból kiindulva négy különböző irányba is közlekedett, páratlan eleganciát kínálva a tehetőseknek.

A Kék Vonat 1600 kilométert tesz meg Pretoria és Fokváros között, a világ egyik legvonzóbb vonatútját kínálva. A szerelvény a hálókocsikon kívül két társalgót (egy dohányzót és egy nem-dohányzót), étkezőkocsit, konyhát és egy kilátókocsit továbbít.

Szólj hozzá!

Címkék: afrika index2


2018.08.17. 19:59 Balogh Zsolt

Ausztria fordítókorongja: A Zentralverschiebebahnhof Wien

Akik Bécs felé vonatoznak, bizonyára felfigyeltek már Kledering közelében elterülő hatalmas teherpályaudvarra. A vonat percekig halad a rengeteg vágány mellett, ahol hosszú tehervonatok várakoznak hogy útnak induljanak vagy éppen arra, hogy a kocsikat újrarendezzék újabb tehervonatokká.

A Zentralverschiebebahnhof Wien, mellette haladnak el többek között a Budapest-Bécs-(Salzburg-München/Innsbruck) Railjet vonatok is (kép forrása: Wikimedia Commons)

A vonatból bámészkodva szemmel végigkövethetjük a teljes rendezési folyamatot: a várakozó vonatoktól a guritódombig (kis szerencsével magát a gurítást is láthatjuk), az irányítótoronyig, végül pedig a már összeállított, indulásra várakozó tehervonatokig. De nem csak teherkocsikat, hanem rengeteg munkára várakozó ÖBB-s villamos mozdonyt is!

2 komment

Címkék: ausztria bécs index2 rendezőpályaudvar


2018.07.23. 19:46 Balogh Zsolt

A kínai nagysebességű hálózat

Kína vasúthálózata néhány évvel korábban mind mennyiségben, mind minőségben jelentősen elmaradt a fejlett nyugat vasútüzemeitől. A hatalmas ország, mely több, mint százszor nagyobb Magyarországtól, mindössze 62400 km hosszúságú vasúthálózattal rendelkezett 2005-ben, míg Magyarország több mint 8000 km-rel. A százszor nagyobb kiterjedésű, százharmincszor népesebb ország vasúti hálózata még a nyolcszorosát sem érte el a magyarénak.

A Sanghaj Hungcsiao pályaudvar váróterme (kép forrása: Wikimedia Commons)

A dinamikus gazdasági fejlődésből azonban jutott forrás a hálózat modernizálására és bővítésére is, a vasútvonalak hossza évente 1,5-8,6%-kal nőtt, így 2017-re a vonalhossz megduplázódott! Az új vonalak építése azóta is zajlik, így Kína rendelkezik az egyik legfiatalabb, mindamellett az egyik legmodernebb hálózattal.

Szólj hozzá!

Címkék: kína index nagysebességű vasút