Az Osztrák Államvasutak, az ÖBB folyamatosan fejleszti járműállományát, hogy utasai gyorsabban és kényelmesebben érhessék el úticéljaikat. 2025. június 25-én újabb jelentős mérföldkő a társaság életében, bemutatták ugyanis a Railjet vonatok emeletes változatát, mely a legforgalmasabb viszonylatokon fog plusz kapacitást nyújtani.
Peter Hanke, szövetségi innovációs, mobilitási és infrastrukturális miniszter, és Andreas Matthä, az ÖBB-Holding AG vezérigazgatója egymással szemben állnak, és kezet ráznak az új Railjet emeletes motorvonat előtt. A háttérben jól látható a vonat modern, piros eleje
Az új ÖBB emeletes vonat premierjét Peter Hanke miniszter és Andreas Matthä, az ÖBB vezérigazgatója ünnepelte. 2026 végétől 14 emeletes Railjet vonat közlekedik a Westbahn vonalon. Jobb gyorsulás, 200 km/h sebesség és gyors utascsere az alacsony padlóval rendelkező bejáratoknak köszönhetően.
Az ÖBB először mutatta be az új Railjet emeletes vonatot, és ezzel egyidejűleg ünnepelte a távolsági vonat belső terének világpremierjét is. Andreas Matthä, az ÖBB vezérigazgatója, Peter Hanke szövetségi miniszter és Peter Spuhler, a Stadler igazgatótanácsának elnöke jelenlétében az új Railjet emeletes vonat a legjobb oldalát mutatta, és meghívta a vendégeket az első bemutatóra.
„Minden vasúti beruházásra költött euró a mobilitási átállásba fektetett euró. 2030-ig körülbelül 19,7 milliárd eurót fektetünk a hazai vasúti hálózat bővítésébe, ami biztosítja az osztrák vasúti infrastruktúra folytonosságát és modernizálását. Emellett az ÖBB 2030-ig körülbelül 6,1 milliárd eurót fektet flottájába. Az új emeletes Railjetek lesznek az egyik legfontosabb újdonságok, amelyek nagyobb kapacitást és kényelmesebb utazási élményt nyújtanak a távolsági utasoknak” – magyarázza Peter Hanke, az innováció, mobilitás és infrastruktúra szövetségi minisztere.
A családi szakasz
„Az emeletes Railjetekkel egy teljesen új és különleges járművet mutatunk be. Az ÖBB már évek óta használ emeletes vonatokat a helyi közlekedésben, és az új emeletes távolsági vonattal újabb mérföldkövet állítunk a modern vasúti közlekedésben. 2026 végétől a vonat a Westbahn vonalon fog közlekedni, ami jelentősen növeli kapacitásunkat ügyfeleink számára” – hangsúlyozza Andreas Matthä, az ÖBB Holding vezérigazgatója.
Az első osztályú utastér lent...
... és a másodosztályú utastér fent
Az alacsonypadlós kialakítástól a vendéglátó zónákon át a több mint 480 ülőhelyig: a hatrészes Railjet emeletes vonat minden utasának kényelmes utazási élményt kínál, és modern belső kialakításával, valamint olyan szolgáltatásokkal győzi meg az utasokat, mint az ingyenes Wi-Fi, a konnektorok USB-csatlakozókkal, az automatikus klímaberendezés és az NFC-biztonsági rendszerrel ellátott csomagtartók. Az optimalizált kialakításnak és a akadálymentes be- és kiszállási területeknek köszönhetően nemcsak a gyors utasforgalom válik lehetővé, hanem a problémamentes hozzáférés is, különösen a mozgáskorlátozott utasok, a nehéz poggyászokkal, kerékpárokkal vagy babakocsikkal utazók számára.
Az utasok emellett a következőkre számíthatnak:
* Maximális sebesség: 200 km/h
* Összes ülőhely: 486
* Vonathossz: kb. 160 m
* Kényelmes ülések az 1. és 2. osztályon
* Étkezési zónák automatákkal snackek és italok vásárlásához
* Modern utasinformációs rendszer valós idejű információkkal a monitorokon
* Digitális ülésfoglalási kijelzők
* 2 saját kerekesszékes hely a középső kocsiban, magasságát állítható oldalfali asztalokkal
* 10 kerékpártároló hely
* 8 WC, ebből egy akadálymentes
* Fedélzeti Railnet portál
* Videomegfigyelés
Az ÖBB 14 új Railjet emeletes vonatot rendelt a Stadlerrel kötött keretmegállapodás alapján. Az első vonatok a tervek szerint 2026-ban állnak forgalomba. Az új járművek a jövőben a Westbahn vonalon fognak közlekedni; a Semmering-alagút elkészültével pedig a Südbahn vonalon is bevetésre kerülnek.
Forrás
* A képek és szöveg forrása az ÖBB hivatalos közleménye
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek