HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2022.09.26. 18:46 Balogh Zsolt

A DB rekordösszeget fektet be új járművekbe: több mint 19 milliárd eurót 2030-ig!

A Deutsche Bahn 2022-ben elindította járműparkjának eddigi legnagyobb modernizációs programját. A csoport 2030-ig több mint 19 milliárd eurót (400 Ft-os árfolyamon számolva 7600 milliárd Ft-ot) fektet be új mozdonyokba és vonatokba. A DB ezt a berlini "InnoTrans" vasúti szakvásár alkalmával jelentette be.

A DB elképzelése a jövőről

A Korszerűbb mozdonyok és kocsik a személy- és áruszállításban az ügyfelek számára nagyobb kapacitást és minőséget fog majd jelenteni.

Dr. Richard Lutz, a Deutsche Bahn AG igazgatótanácsának elnöke kijelentette: "Most a jövő vonataiba fektetünk be. A több mint 19 milliárd eurós rekordösszeggel megteremtjük a kapacitást a még nagyobb kereslethez. A modern járművek nemcsak még éghajlatbarátabbá, hanem megbízhatóbbá és ügyfélbarátabbá is teszik a vasutat."

Személyszállítás

A személyszállítás fejlesztéséhez további ICE motorvonatokat szereznek be, továbbá mozdony vontatású ingavonatokat is.

A Berlin és Amsztrdam között a jövőben közlekedő új Talgo vonat látványterve. Összesen 23 szerelvény érkezik 2025-től

A Talgo ingavonat-szerelvény saját mozdonyokat is kap, a 25 mozdony szállítója szintén a spanyol Talgo lesz

A távolsági közlekedésben a DB bővíti ICE-flottáját, többek között a 25 új ICE L vonattal. 2023-ban a DB havonta három új ICE vonat üzembe helyezésével számol. 2030-ra az ICE flotta mintegy 450 vonatra nő.

A Siemens Velaro Novo szerelvényből 73 érkezik

A távlati tervek között szerepel, hogy az ICE a fontosabb vonalakon félórás ütemben, a kevésbé forgalmas viszonylatokon pedig óránként közlekedjen.

A DB a vásáron azt is bemutatta, hogyan nézhet ki a jövő regionális vonata. A jövőben a bajorországi utasok először utazhatnak majd egy speciálisan átalakított emeletes személykocsin. A térben elkülönített irodai kabinok és a tágas családi rész a példái annak, hogy a regionális közlekedésben való utazás még kényelmesebbé válik, és az ügyfelek még jobban kihasználhatják a fedélzeten töltött időt.

Regionális vonat utastere a DB elképzelései szerint

Teherszállítás

A jövő tehervonata, amelyet a DB Cargo a vásáron mutatott be, még inkább klímabarát, még a felsővezeték nélküli útvonalakon is. A tehervagonok modulárisak és rendkívül rugalmasak lesznek, a digitális automatikus kapcsolókészülék pedig a tehervonat új gerince. Nemcsak a vonatok üzemeltetését teszi gyorsabbá, hanem a sínes ellátási lánc új dimenzióját is biztosítja a vezetékekkel és az aktuális friss adatokkal.

Nem csak a DB, hanem az EU is az új kapcsolókészülékekre koncentrál, mely forradalmasítja majd a vasúti teherszállítást

Jelenleg a vonatok szét- és összekapcsolása egy munkaigényes és nehéz feladat, a vasúttársaságok nehezen találnak embereket erre a veszélyes feladatra. a motorvonatoknál már évtizedek óta ismert az automatikusan szét- és összekapcsolódó motorvonatok látványa, ehhez hasonló rendszert szeretnének bevezetni a teherszállításban is. A feladat nehézségét az jelenti, hogy szinte egyszerre kellene az összes teherkocsi és mozdony kapcsolóberendezését újra cserélni, mert amíg a kapcsolók nem egységesek, addig nem lehet bármelyik kocsit bármelyikkel összekapcsolni. Mindezt ráadásul kontinensnyi méretben kell megvalósítani a lehető legrövidebb idő alatt. A dolgot továbbá még az is nehezíti, hogy többszáz nemzeti- és privát vállalatot kell meggyőzni arról, hogy részt vegyen a cserében.

Az új kapcsoló feleslegessé teszi a sarokütközőket is

A vásár újdonsága az első alkalommal bemutatott Cargo kettős energiaellátású mozdony, amely zöld árammal és klímabarát bioüzemanyaggal is üzemeltethető. A járművet hosszú távú útvonalakon, valamint a helyi területeken történő ügyfélkiszolgálásban vagy tolatási műveletekben fogják használni. A DB által kifejlesztett m2 tehervagon-rendszerrel a kocsik gyorsabban alkalmazkodnak az ügyfelek igényeihez.

A DB a digitalizáció és az új technológiák segítségével oldja meg a jövő kihívását - több vonatot juttatni a pályára, ugyanakkor pontosabbá és megbízhatóbbá tenni a vonatokat. A DB kísérleti vonatával, a korszerű TrainLab-bal az InnoTrans kiállításon bemutatta, hogyan lehet a 180 éves vasúti múltból származó know-how-t a legújabb kutatásokkal ötvözni. Az újdonságok közé tartozik például a mobiltelefonok rádióhullámait jobban áteresztő ablaküvegek, az éghajlatbarát üzemanyag vagy a vonatok és sínek digitalizálásához szükséges érzékelők.

Dr. Daniela Gerd tom Markotten, a Deutsche Bahn AG digitalizációért és technológiáért felelős igazgatósági tagja kijelentette: "A jövő mobilitása digitális, kényelmes és éghajlatbarát. Az innovációkkal és a modern technológiákkal új mércét állíthatunk fel a nagyobb kapacitás, a minőség és a rugalmasság terén. Arról van szó, hogy egyre több embert és vállalatot győzzünk meg a hatékony vasútról."

Dr. Sigrid Nikutta, a Deutsche Bahn AG árufuvarozási igazgatóságának tagja hozzátette: "Büszkék vagyunk arra, hogy két világpremierrel jelentkezik a DB Cargo. A "jövő tehervonata" - készen áll a pályára gurulásra! A teljesen új, kettős meghajtású mozdony mellett örülök a saját fejlesztésünknek: az új m²-es kocsik rugalmasan és modulárisan használhatók különböző árukhoz. Egy platform van, különböző hosszúságban, és különböző felépítmények helyezhetők rá a szállításhoz. Ha ezt a vonatot digitális automata kapcsolókkal szereljük fel, az lesz a döntő mozgatórugó ahhoz, hogy több árut tereljünk a véges kapacitású, klímabarát vasútra."

A jövő mozdonya a Siemenstől: Felsővezetékről üzemeltethető, de ha nincs a vonal villamosítva, a beépített dízelmotorja által teljes értékű dízelmozdonyként is megállja a helyét. A DB Fernverkherhez 21 db, a DB Cargóhoz pedig 146 + opcionálisan további 250 db érkezik.

Figyelemre méltó, ahogyan a mozdonyok is fejlődtek az elmúlt években: néhány éve csak dízel- és villamosmozdony létezett, azután megjelent a segéd-dízelmotorral ellátott villamos mozdony is, mely bár lassabban, de működött nem villamosított pályákon is. Az alacsonyabb sebessége nem volt alkalmas a nyílt vonalra, de iparvágányokon már elboldogult és nem volt szükséges külön tolatómozdonyra. Az idei évtől a technika már lehetővé teszi, hogy a segéd-dízelmotor helyett már teljes értékű dízel hajtás is beleférjen a mozdonyba. A vonali mozdonyok a kameráknak hála már boldogulnak az iparvágányokon is, így egyáltalán nem lesz szükség tolatómozdonyokra, de lehet hogy idővel tolató-személyzetre sem! A Siemens új vonali mozdonya extra kapaszkodókkal és az orr részen egy kiegészítő gyalográmpával is fel lett szerelve, a gyártó egyaránt ajánlja a mozdonyát a távolsági forgalomhoz és az állomási kocsirendezéshez is.

Evelyn Palla, a Deutsche Bahn AG regionális közlekedésért felelős igazgatósági tagja: "Ami innovatív ötletekkel és egy vízióval kezdődött, azt a jövőben utasaink a mindennapi életükben első kézből tudják megtapasztalni. Akár az irodai fülkében, akár a családi fülkében - új ajánlatunkkal több kényelmet, több információt és több minőséget biztosítunk. Az ötletvonatból a jövő valódi vonata lett! A városban és vidéken élőknek modern mobilitást kínálunk, és még könnyebbé tesszük a klímabarát vonatra való átállást."

Források

* www.deutschebahn.com - DB investiert Rekordsumme in neue Fahrzeuge: mehr als 19 Milliarden Euro bis 2030

komment

Címkék: németország deutsche bahn index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr2617939434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.09.27. 20:19:26

Ez a kapcsoló csak bő két évtized, mire átmegy a mindennapi használatba, pedig nem hülyeség...

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.09.29. 16:00:29

@gigabursch: Annyi idő pedig nem lesz rá! Vagy átállnak egy-két napon! belül, vagy soha. Japán és Oroszország már meglépett egy hasonló cserét, követendő példa van már.

Gerardus A. Lodewijk 2022.09.30. 18:07:37

@Balogh Zsolt: A 2 évtized szerintem kimondottan optimista becslés. A Nemzetközi Vasútegylet (UIC) már vagy 130 éve dolgozik a megoldáson, amely nem technikai, hanem a szerző által is felsorolt logisztikai akadályokon bukott meg mindig.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.10.01. 12:50:27

@Gerardus A. Lodewijk: Az a gond, hogy ezt nem lehet apránként megvalósítani, vagy 1-2 nap alatt, vagy sehogy. Hiába nemes a cél, a rengeteg ország és üzemeltető, na meg a nagy költségek miatt nem tudom, bele mernek-e vágni.

Érdemes párhuzamba állítani az ETCS-sel, 20 év alatt nem terjedt el, miközben azt fel lehet szerelni a régi rendszerrel párhuzamosan is.

Az irányvonatoknál viszonylag egyszerű a csere, a gond az, hogy pont az irányvonatoknál nincs jelentős haszna a cserének...
süti beállítások módosítása