HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2022.08.13. 23:26 Balogh Zsolt

Újranyitott mellékvonalak Németországban

Németország is sok mellékvonalat zárt be az elmúlt évtizedekben, ám sok esetben a döntés elhamarkodottnak bizonyult. A vidéki vasutak újraindítása számos előnnyel jár, derül ki a Szövetségi Lakásügyi, Városfejlesztési és Építésügyi Minisztérium megbízásából készült tanulmányból. Ezek a földhasználatra gyakorolt pozitív hatásoktól kezdve a helyi és regionális gazdaság, a közlekedés, a környezet és a társadalom számára jelentkező előnyökig terjednek.

A csehországi Dolní Poustevna és a németországi Sebnitz közötti vonalon 2014. július 4-én, közel 70 évvel azután, hogy a II. világháborút követően bezárták, újraindult a személyszállítás. A 0,25 km-es szakasz újjáépítésének költsége 2,8 millió euróba került.

A PricewaterhouseCoopers WPG által készített Räumliche Effekte reaktivierter Schienenstrecken im ländlichen Raum (A vidéki területeken újraaktivált vasútvonalak strukturális hatásai) című tanulmányt a PricewaterhouseCoopers WPG készítette, és részletesen megvizsgálta a vidéki területeken hat újraindítási projektet, amelyek közül három sikeres volt, három pedig még nem valósult meg.

A szerzők 80 különböző eredményt és hatást azonosítottak az újranyitási projektekből. Ezek közül 28 a helyi vagy regionális gazdaságra, további 28 pedig a közlekedésre vonatkozott. További 12 a területfejlesztéssel vagy a területfelhasználással és -tervezéssel, hét a környezetre gyakorolt hatásokkal, öt pedig a társadalommal volt kapcsolatos.

A jelentés megállapítja, hogy Németország vasúthálózatának mérete az 1950-es 46 400 km-ről 2021-re 39 089 km-re csökkent, és az 1994-es vasúti reform óta további 5148 km-t zártak be, de a jelentés szerint 1994 és 2020 között 933 km-en újraindították a személyforgalmat, és további 364 km-t újra megnyitottak a teherforgalom számára. A jelentés rámutat, hogy a Deutsche Bahn 2019-ben vállalta, hogy nem zár be több vonalat, és munkacsoportot hozott létre a lehetséges újranyitási tervek vizsgálatára.

A szerzők szerint számos újranyitási projekt a vártnál sikeresebb volt. Példaként említik a baden-württembergi Stuttgart melletti Schönbuchbahnt, ahol 1996-ban újraindították a személyszállító vonatokat; 2000-ben a szolgáltatás már napi 6000 utast szállított, szemben az előrejelzések szerinti mindössze 2500 utassal.

A jelentés szerint az újranyitási projektek finanszírozása különböző forrásokból, többek között a közösségi közlekedésfinanszírozási törvényből (Gemeindeverkehrsfinanzierungsgesetz) lehetséges. A jelentés megjegyzi, hogy az egységes költség-haszon elemzés megállapításához használt kritériumokat 2021 végéig aktualizálni kell, hogy figyelembe vegyék a környezetvédelmi, éghajlat-változási és egészségügyi szempontokat.

A tanulmányhoz elemzett útvonalak a következők voltak:
* a Sebnitzből a csehországi Dolni Poustevnába vezető, 2014-ben újra megnyitott 0,7 km hosszú, határon átnyúló összeköttetés;
* a 10,1 km hosszú Stahringen - Stockach vonal Baden-Württembergben, amelyet 1996-ban nyitottak meg újra;
* a 32,2 km hosszú Brügge-Meinerzhagen-Gummersbach vonal Észak-Rajna-Vesztfáliában, amelyet 2003 és 2017 között három szakaszban nyitottak meg újra;
* a 48 km hosszú Schweinfurt-Kitzingen vonalon (Bajorország), amely utoljára 1987-ben közlekedett személyszállító vonat, és amelyet részben el is bontottak;
* a 61 km hosszú Langenlonsheim-Büchenbeuren vonal Rheinland-Pfalzban, amelyet utoljára 1984-ben használtak;
* az Ernstthal am Rennsteigből a thüringiai Probstzellába tartó 26 km hosszú úgynevezett Max és Moritz Bahn, amelyet utoljára 1997-ben használtak.

A jelentés szerint a bezárt vidéki vasútvonalak újranyitása hozzájárulna az egyenlőbb életkörülményekhez Németország-szerte, mivel a vasút jelentős hatással lenne az életminőségre és befolyásolná a vállalkozások elhelyezkedését. A szerzők szerint akár 3 millió ember is profitálhatna az újranyitásból.

A szerzők az újranyitási projektek sikerének és kudarcának tényezőit vizsgálva ajánlásokat fogalmaznak meg, amelyek többek között a korai és részletes infrastruktúra-tervezési munka szükségességét és a jövőbeli kapacitásigények figyelembevételének követelményét tartalmazzák. Egy másik ajánlás szerint az új vagy újranyitott állomásokat többcélú mobilitási csomópontoknak kell tekinteni a közlekedési módok közötti jó kapcsolat biztosítása érdekében.

A tanulmány hangsúlyozza, hogy "erős és együttműködő hálózatot" kell kialakítani a projektben részt vevők között, és biztosítani kell "a politikai döntéshozók közvetlen bevonását támogatóként", valamint "a korai PR-tevékenységet".

Forrás

* www.railwaygazette.com - Benefits accrue from rural railway reopenings, study finds

komment

Címkék: index csehország németország


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7217907607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása