HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2021.11.30. 23:00 Balogh Zsolt

Az év képe a Commons-on

A Wikimedia alapítvány, mely a Wikipédiát is igazgatja, egy szabadon hozzáférhető képgyűjteményt is finanszíroz, a Wikimedia Commons-ot. A weboldalra már közel 80 millió kép került fel, jobbak és rosszabbak is egyaránt. Minden év végén a korábbi évek képeiből készül egy kisebb verseny, melynek során több fordulóban választják ki a legjobban sikerült művet.

1024px-rhb-pendelzug_auf_der_engadiner_linie.jpgAz RhB svájci magánvasút ingavonata S-chanf és Zuoz között vezérlőkocsival előrefelé (Kép forrása: Wikimedia Commons)

A képeket kategóriákba rendezik, ám az összes kategóriából csak egyetlen egy kép az, mely az Év képe címet elnyeri. Vonatos kép sajnos idén sem nyert, de talán nem is fontos, hiszen a döntőbe jutott képeket továbbra is megnézhetjük. Ráadásul ezek a fotók rendkívül nagy felbontásúak, így bátran használhatjuk őket akár háttérképnek is vagy nyomtathatjuk ki poszternek. A képek nem feltétlenül 2020-ban készültek, helyette 2020-ban lettek a képmegosztón jelölve.

A PeruRail 801-es és 814-es számú EMD GT42AC típusú járművei üres konténereket szállítanak Mataraniból a 99. kilométerig, ahol azokat teherautókra rakják át a Las Bambas bányába vezető út hátralévő részére. A vonat épp most emelkedik a Mataraniból La Joya felé vezető emelkedőn. A háttérben a szokásos parti köd látható a part felé. (Kép forrása: Wikimedia Commons)

Az Amszterdamból Den Helderbe tartó Intercity egy virágzó mező mellett halad el a hollandiai Schagen közelében 2015. április 17-én (Kép forrása: Wikimedia Commons)

A Kilenc íves híd Demodarában, Ella közelében, Sri Lanka szigetén (Kép forrása: Wikimedia Commons)

A Di4654 pályaszámú dízelmozdony a Nattog 475 Trondheim - Bodø járattal néhány perccel a Mo i Ranába érkezés előtt. Képmanipuláció: A kép alján a sínek közelében lévő kunyhó tetejének eltávolítása, néhány fa eltávolítása a jobb alsó sarokból. (Kép forrása: Wikimedia Commons)

Az SJ 10093 Narvik - Stockholm éjszakai vonata most hagyta el Katterjåkkot és Vassijaure állomás felé tart. A háttérben Riksgränsen városa és a Vassijaure-tó látható. (Kép forrása: Wikimedia Commons)

Két SOB Re 456-os egy Voralpenexpresszel halad át a Wissbach viadukton a svájci Degersheim közelében. A vonat két egykori BT RBDe 566 "Triebzug" kocsiból (mindkettőnek az egyik végén speciális kapcsoló van, ezért kettő van belőlük), négy Revvivo kocsiból és egy NPZ vezérlőkocsiból áll. (Kép forrása: Wikimedia Commons)

Az FCAB Clyde GL22C 1452 és G12U 1412 mozdonyai üres kénsavas tartálykocsikkal és rézlemezekkel megrakott lapos kocsikkal úton Cumbre és Prat között, Antofagasta régióban, Chilében. (Kép forrása: Wikimedia Commons)

A 701-es, a Ferrocarril Central Andino egyetlen EMD JT26CW-2B-je a perui San Bartoloméban a "medencés fordítókorongon" forog. Figyeljük meg, hogy a mozdony két vezetőfülkével rendelkezik, amelyek közül az egyiket láthatóan nem akarják használni... (Kép forrása: Wikimedia Commons)

Az FCCA (Ferrocarril Central Andino) 1001-es számú, GE C30-7 sorozatú mozdonya majdnem elérte a csúcsot, miközben Limából La Oroyába tartott. A képen a perui Chinchan és Ticlio között, mintegy 4710 m tengerszint feletti magasságban (ez a világ második legmagasabb vasútvonala). (Kép forrása: Wikimedia Commons)

A KiwiRail 5206-os és 5419-es DXC sorozatú mozdonyai egy nyugat felé tartó szénvonatot továbbítanak az Arthur-hágón az új-zélandi Cass közelében (Kép forrása: Wikimedia Commons)

A Norges Statsbaner El 18 2252-es vonata egy Regiontogot szállít Oslóból Bergenbe a Hardangerviddán keresztül. A kép Haugastøl és Finse között készült Norvégiában 2017 október 19-én. (Kép forrása: Wikimedia Commons)

Az SBB RAe TEE II sorozatú, "Trans Europ Express" megőrzött vonatszerelvénye Erstfeld felé tart. A kép a svájci Silenenben készült. A sorozat öt szerelvénye 1961-től 1988-ig volt rendszeres forgalomban a TEE-járatokon. (Kép forrása: Wikimedia Commons)

Ez pedig az év képe 2020-ból, ebben az évben is természetfotóra szavazott a legtöbb ember

komment

Címkék: index commons


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr3516769874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sí, sakk 2021.12.01. 18:07:49

A jégmadaras képet még nem szedték ízekre drága szakembereink, akik sok éve egy Szentpéteri nevű úriember jégmadaras képén rugóztak éveken át? :D

KékFény6 2021.12.02. 23:38:12

Milyen kár, hogy bélyegméretűek a képek, és nagyítani sem lehet őket.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2021.12.03. 01:46:21

@Tesztelo.hu: Minden képnél van egy forráslink megadva, ott megtalálod az eredeti képet eredeti méretben.
süti beállítások módosítása