HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (2) alex (1) állatok (2) állomás (7) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (15) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (73) autó (2) autómúzeum (3) ave (10) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (54) euronight (3) európa (1) filmek (5) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (59) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (39) index2 (200) india (4) innsbruck (4) interrail (12) japán (7) jbss bahn (13) jövő (2) kanton (1) kastély (7) kecskemét (15) kenya (1) kína (32) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (32) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (121) nápoly (3) németország (65) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (32) oroszország (2) párizs (10) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (3) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (51) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (7) terepasztal (7) tgv (33) tibee (3) törökország (2) trieszt (2) USA (12) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (8) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2020.03.18. 21:48 Balogh Zsolt

Alstom Avelia Horizon bemutató

Az Alstom Avelia Horizon a francia Alstom vasútijármű-gyártó cég legújabb nagysebességű villamos motorvonata, a TGV Duplex és a Alstom Avelia Liberty továbbfejlesztett változata. Az új Horizon szerelvények egyelőre még csak a tervekben szerepelnek, forgalomba állásuk 2023 után várható.

Az Alstom Avelia Horizon (kép forrása: Railwaygazette.com)

A francia Alstom már több, mint 35 évnyi tapasztalattal rendelkezik a nagysebességű járművek gyártása terén, a világ különböző országainak már több, mint 500 szerelvényt szállított le. Legnagyobb megrendelője Franciaország államvasútja, az SNCF, de termékei eljutottak már Európán kívül az USA-ba, Dél-Koreába, sőt még Marokkóba is!

Néhány napja jelent meg egy újabb Youtube-videó legújabb szerelvényéről, a Horizon-ról. Sok érdekességet megtudhatunk arról, hogyan is képzelik a franciák a nagysebességű vasúti közlekedés jövőjét.

A jövő jelszava a környezettudatosság, ezért a videó is kiemeli, hogy a jármű mennyivel környezetbarátabb, mennyivel kevesebb energiát fogyaszt a korábbi szerelvényekhez képest. De a gazdaságosság ezzel még nem ér véget: fontos, hogy a vonatok képesek legyenek alkalmazkodni a változó utazási igényekhez (ne feledjük, egy vasúti jármű tervezett élettartama 30-50 év, és mindvégig gazdaságosan szeretnék a tulajdonosok üzemeltetni).

A szerelvény ezért nem olyan fix, megbonthatatlan egység, mint a korábbi TGV szerelvények, hanem a kocsik száma is variálható, de az egyes kocsik üléselrendezése is könnyedén módosítható, úgy, ahogy a forgalom megkívánja.

1550680522_tgv_5.pngSzabadon variálható ülések (kép forrása: www.thelocal.fr)

Az Alstom már a kezdetektől fogva a vonófejek közé zárt komplett szerelvényeket részesítette előnyben, ahol a szomszédos kocsik közös Jacobs-forgóvázakon nyugszanak. Ez nehezebben megbontható, merevebb szerelvényt eredményez. Volt egy kísérletük az osztott hajtással is, amikor elhagyták a vonófejeket és a teljes gépészetet a szerelvény aljában osztották el. Így, egy egyszintes szerelvényhez képest nagyobb utaskapacitást kaptak, ám a piac nem volt nyitott erre a járműtípusra. Mindössze az olasz Nuovo Trasporto Viaggiatori vásárolt ezekből a szerelvényekből 25 db-ot, de a második szériát már ők is másból kérték.

A kapacitásnövekedést így inkább az emeletes kivitellel oldották meg, ahogyan a Horizon sorozat esetében is.

1550680474_tgv_1.jpgTágas feljárók a felső szintre (kép forrása: www.thelocal.fr)

1550680588_tgv_3.jpgA felső szint (kép forrása: www.thelocal.fr)

A korábbi TGV-változatokhoz képest a sebesség is növekszik: A Horizon szerelvények már képesek lesznek a 350 km/h sebességű közlekedésre is! Teljesítményük 8000 KW, és mivel az SNCF a megrendelő, biztosak lehetünk benne, hogy a 25 kV 50 Hz váltakozó áram mellett alkalmasak lesznek az 1500 voltos egyenáram alatti közlekedésre is. Leghosszabb kivitel esetében 740 utas foglalhat helyet az utastérben.

Az SNCF 2018. júliusában rendelt 100 szerelvényt, összesen 2,7 milliárd euró értékben.

Youtube videó az Alstom Avelia Horizon-ról.

Az új Alstom Avelia Horizon szerelvények első példányai a tervek szerint 2023-ban fognak forgalomba kerülni és mire a megrendelt századik is munkába áll, már 2033-at fog a naptár mutatni.

7 komment

Címkék: franciaország tgv nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7315534254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sncf 2020.03.18. 22:21:38

A thelocal.fr oldalról belinkelt képek nem látszanak.
Abba a tendenciába, hogy minél kisebb helyre minél több utast zsúfoljunk be, egyáltalán nem illik ez a koncepció. Bár a látványképek mindig csak demó verziók, de akkor is irreálisan tágasnak tűnnek a terek.
A csomagtartóról meg ne is beszéljünk, a francia TGV-n úgy lerakni a csomagot, hogy nem lát rá az utas, kb. egyenértékű azzal, mint Ferihegyen feladni egy Louis Vuitton táskát "drága parfümük vannak benne" felirattal. Ha a füle megmarad, már szerencse...

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.03.19. 10:40:35

@sncf: A képeket áttöltöttem a blog.hu-ra.

A tágasság nekem is feltűnt, lehet a turistaosztály meg 5+2 elrendezésű lesz, így átlagba jó lesz majd a kihasználtság! :)

424-es gőzös 2020.05.13. 09:57:41

"alkalmasak lesznek az 1500 és a 300 voltos egyenáram alatti közlekedésre is"

424-es gőzös 2020.05.13. 10:01:03

"alkalmasak lesznek az 1500 és a 300 voltos egyenáram alatti közlekedésre is"
Ez biztos 3000 Volt (DC) akart lenni. Bár ezt sem értem, mert FR-o-ban - tudomásom szerint nincs 3 kV DV hálózat. Belgiumban ugyan van, de a nagy sebességű rendszer ott is 25kV, Spanyolországban meg ott a nyomtáskülönbség.
De akkor miért lenne rajta 3 kV DC?