HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • szmoker (Homo Trollicus): Érdekes hogy a franciák milyen sokáig használták a mozdonyos kialakítást (TGV). Aztán 30-40 évvel ... (2019.04.22. 17:40) Vasúti sebességrekordok
  • Balogh Zsolt: @P806: Egyetértek veled, a sokat lesajnált bhv ülése kimondottan puha, süppedős fajta. Engem a bak... (2019.04.22. 16:43) A Railjetek következő generációja
  • Benbe: @Balogh Zsolt: Szerintem nem, de vonatkm-ben abszolút pesszimistának számít. (2019.04.07. 17:29) Az 1955-ös francia vasúti sebességrekord
  • sakkosfx: Érdemesebb vonattal közlekedni, mint autóval! Az autónak csak 130-al szabad közlekedni, míg a kötö... (2019.03.30. 13:40) Nagysebességgel, na de merre?
  • Benbe: A Wienerwaldtunnel jóval nagyobb kanyart tesz meg, mint a csaknem kelet-nyugati régi vonal. (2019.03.28. 14:11) Látványosságok St. Pöltenben

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (13) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (65) Ausztria (1) autó (2) autómúzeum (3) ave (5) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (52) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (50) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (27) index2 (172) india (2) innsbruck (4) interrail (12) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) jövő (1) kastély (7) kecskemét (14) kenya (1) kína (22) kindertojás (2) kisvasút (8) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (37) nagysebességű vasút (97) nápoly (3) németország (54) Németország (1) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (29) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (8) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (40) spital am pyhrn (2) st. pölten (4) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (17) Svájc (1) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (5) terepasztal (7) tgv (29) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (9) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2019.03.18. 00:29 Balogh Zsolt

Az osztrák V0 - vonatozás St. Pölten mellett

Bécs és Linz között az elmúlt években lassan megépült a 3. és a 4. vágány is a Westbahn-on, létrehozva így egy négyvágányos fővonalat Ausztrián keresztül. A négyvágányos vonalat a tervek szerint később egészen Salzburgig fogják kiépíteni, ahol csatlakozni fog majd az Alsó-Inn völgyi és az Új Alsó-Inn völgyi vasútvonalakhoz, továbbá Rosenheimen át Münchenhez. A Westbahn azonban nem egy folyamatosan négyvágányos vasútvonal, sokkal inkább két kétvágányos fővonal, két külön vágánnyal a teher- és a helyi vonatoknak, további kettővel pedig a távolsági vonatoknak.

10941576_xl.jpgMár csak 100 nap az indulásig! - hirdeti a tábla Anton Heinzl, Franz Bauer, Jörg Leichtfried és Matthias Stadler kezei között 2017-ben (kép forrása: www.meinbezirk.at)

Ez a kétszer két vágány néha egészen messzire távolodik egymástól, hidakkal helyet cserél egymással, vagy egyikőjük kilométereken át a föld alatt halad. Bécs után az első jelentősebb állomás St. Pölten, mely már nem bírta volna el a további átmenő forgalmat, ezért a város mellett egy új vasútvonalat építettek, csak a tehervonatok számára. A St. Pölten–Loosdorf közötti vasútvonal 2017 decemberében nyílt meg.

karte_lueckenschluss.jpgAz új vasútvonal térképvázlata, fent sötétszürkével a Westbahn 2-3 vágánya, lent színessel, párhuzamosan az autópályával az új St. pölteni elkerülő-vonal. Figyeljük meg, hogy a távolsági vonatok által használt Westbahn is levág még két élesebb csücsköt a régi vonalból (kép forrása: ÖBB Presse)

A vasútvonal megépítését már 1991 óta tervezték, de csak 2017-re ksézült el. A 24,7 km hosszúságú pálya 730 millió euróba került. Összesen 23 kisebb-nagyobb hídra és három alagútra volt szükség, a leghosszabb ezek közül a 3,5 km hosszúságú Pummersdorfer Tunnel.

A vasútvonal madártávlatból (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az új vasúti elkerülő St. Pöltentől keletre ágazik ki az új Westbahnból, ott, ahol a régi és az új Westbahn elválik egymástól. Ezután keresztezi a Kremsi gyorsforgalmi utat, majd azzal párhuzamosan haladva dél felé indulva kezdi el megkerülni a a várost. Elérve az A1-es autópályát, nyugatra fordul, majd ezután az A1-es autópályával halad párhuzamosan. elérve a város nyugati szélét, még mindig az autópályát követi, ám most már egy alagútba bukva alá. További két rövidebb alagút után éri el a Westbahn vágányait, melyhez különszintű vágánykapcsolattal csatlakozik be. A nyíltvonali kapcsolat után pedig nemsokára Loosdorf állomásra fut be.

64_136.jpgKilátás egy mozdonyból

Az alagutakban és néhány rövidebb nyílt vonali szakaszon a hagyományos felsővezeték hosszláncok helyett merev sínt alkalmaztak (lásd a fenti képet is).

img_3946_zpsg0xmzr7p.jpgSzántóföldeken át

A biztonságról az ETCS gondoskodik, annak is a második szintje. Ezáltal ez az első olyan vasútvonal Ausztriában, mely mellé nem telepítettek fényjelzőket, ami így azt is jelenti, hogy csak olyan vasúti jármű közlekedhet rajta, melyre telepítették az ETCS biztosítóberendezést is. A vonatok legnagyobb megengedett sebessége 120 km/h.

img_3949_zpslx91dnyt.jpgFigyeljük meg a különleges, félkör alakú felsővezeték-felfüggesztéseket és a modern, betonlemezes felépítményt!

A vasútvonal megépítésével a Westbahn tehervonati kapacitása a kétszeresére nőtt.

img_3962_zpswtbudnwi.jpgVágányfektetés

img_3982_zpsajsk364m.jpgA vasútvonal hosszan a Westbahn autópályával párhuzamosan fut

A pályát a személyszállító vonatok nem használják, így csak a tehervonatok vezetői láthatják ezt az elkerülő vasútvonalat.

img_6155_zpsz24dp6by.jpgMérőmenet egy ÖBB 5047 sorozatú motorkocsival

hercules.jpgTerhelési próba Herculesekkel (kép forrása: infrastruktur.oebb.at)

Youtube videó az építkezésről és a vonalról

Források

* ÖBB Infra

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria index2 st. pölten


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr3814697962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.