HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (13) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) Ausztria (1) ausztria (65) autó (2) autómúzeum (3) ave (5) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (52) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (50) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (27) index2 (172) india (2) innsbruck (4) interrail (12) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) jövő (1) kastély (7) kecskemét (14) kenya (1) kína (22) kindertojás (2) kisvasút (8) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (75) múzeum (37) nagysebességű vasút (97) nápoly (3) Németország (1) németország (55) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (29) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (8) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (40) spital am pyhrn (2) st. pölten (4) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (17) Svájc (1) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (5) terepasztal (7) tgv (29) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (9) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2019.01.02. 00:16 Balogh Zsolt

Év végi hajrá Kínában

Kína alig több, mint 10 éve kezdett el nagysebességű vasútvonalakat kiépíteni az országban, azóta pedig mindig felülmúlja a már alapból is merész és ambíciózus terveit. Anyni vasútvonalat adnak át minden évben, hogy szinte lehetetlen követni, a lendület pedig nem hagy alább, a cél minden nagyvárost elérni nagysebességű vonatokkal, a hálózatot pedig a határig vagy még azokon túlra is kiterjeszteni.

Egy Fuxing CRH400 sorozatú nagysebességű motorvonat indulásra várakozik

Kína 2018 december végén több, mint 2500 km nagysebességű vasútvonalat adott át, ami majdnem annyi, mint Franciaország vagy Spanyolország nagysebességű vasúthálózata. Csak míg a TGV 35 év alatt érte el ezt a hosszt, addig a távolkeleti birodalom évente növeli ennyivel saját hálózatát.

2019 december 25. és 26. között, két nap alatt öt új vasútvonalat adtak át:

Az első vonal december 25-én nyílt meg Harbin és Mudanjiang között, hossza 293 km. A északkeleten futó új vonal Heilongjiang tartomány fővárosát köti össze az orosz határ közelében fekvő két és fél milliós Mudanjiang városával. A vasútvonalon a vonatok 250 km/h sebességgel futhatnak, ehhez a sebességhez 109 hidat és völgyhidat kellett építeni 103 km hosszan, továbbá 39 alagutat kifúrni 69 km hosszan. A terepszinten a vonalnak csak 121 km-e épült. A legtöbb állomás már elkészült, néhány csak idén nyáron fog megnyílni az utasforgalom előtt. A korábbi 4 óra 30 perces utat az új vasútvonalon a leggyorsabb, sehol meg nem álló járatok mindössze 90 percre rövidítik le. A távoli tervek között szerepel, hogy a vonalat meghosszabbítják további 380 km-rel, egészen az oroszországi Vlagyivosztokig, a Transzszibériai vasútvonal keleti végállomásáig.

Harbin modern vasútállomása

A második december 25-én megnyílt vasútvonal Hangcsou és Huangshan között vezet 287 km hosszan. Ez a vonal része a jóval hosszabb Hangcsou-Nancsang-vasútvonalnak, mely teljes hosszában 2022-ben készül el. A legnagyobb mérnöki kihívás a vonal megépítésénél a 12 km hosszúságú Tianmushan- és a 4,1 km hosszúságú Shinuishan-alagutak megépítése volt. Ezen kívül épült még egy 2,3 km hosszúságú völgyhíd is. A vonatok sebessége itt is 250 km/h, naponta tizenegy pár vonat közlekedik a két végállomás között. A leggyorsabb járatok 1 óra 43 perc alatt küzdik le a távolságot. A végállomás, Huangshan, egyike Kína négy szent hegyének, a vasútvonalra elsősorban az idelátogató turisták miatt volt szükség.

Nagysebességű motorvonat Kínában. Csak nem a Siemens Velaro (DB ICE3) koppintása?

December 26-án nyílt a következő vasútvonal, a Csinan–Csingtao-nagysebességű vasútvonal, hogy megnövelje az utazási lehetőségeket a két főváros között Santung tartományban. A 307,8 km hosszúságú vonalon az engedélyezett sebesség már 350 km/h, csak egy rövidebb szakaszon 250 km/h. Ez az új szakasz része a 10x10 fővonalból álló országos nagysebességű hálózatnak. Csinannál az új vonal kapcsolódik a már korábban elkészült Peking-Sanghaj-nagysebességű vasútvonalhoz. Az építkezés 2015 decemberében kezdődött, költsége 59,9 milliárd jüan volt. A vasútvonal nagyrészt hidakon és völgyhidakon halad, 87%-a nem a terepszinten fut! A két végállomás között a menetidő 1 óra 40 perc, ami egy órával rövidebb a régi, hagyományos vasútvonalból felfejlesztett nagysebességű vonal leggyorsabb vonatáétól. Egy 7,5 km hosszúságú alagút is épült Csingtao repülőtere alatt, kiegészítve egy reptéri vasútállomással is. Csingtao nagysebességű vasútállomására már több nagysebességű vasútvonal is befut, továbbá érinti a város egyre növekvő metróhálózata is.

Készülnek az új szerelvények az ország növekvő vasúthálózatának kiszolgálásához

Ugyanazon a napon adták át Csingtao másik nagysebességű vonalát is, mely Yancheng városba vezet Csiangszu tartományban. A 428,8 km hosszúságú vonalon 15 állomás épült, a forgalom egyelőre még meglehetősen csekély, kétnaponta jár mindkét irányba egy motorvonat. A legrövidebb menetidő 3 óra 5 perc, az átlagsebesség 139 km/h, mely már tartalmazza a megállásokat is.

Szintén december 26-án Huaihua és Hengyang között is megindult a nagysebességű közlekedés Hunan tartományban. Ezen a vonalon a legnagyobb megengedett sebesség "csak" 200 km/h, a nagysebességű motorvonatokon kívül pedig teherforgalom is zajlik majd. Tizenhat állomás épült, ezen kívül szükség volt még 41 alagútra és 243 hídra is, melyek a vasútvonal 57%-át teszik ki. A leghosszabb alagutak közé tartozik a 17 km-es Liangshan-alagút, a 6406 méteres Jianfengshan-alagút, a 4014 méteres Xiangjiashan-alagút és a 3788 méteres Baishiwan-alagút.

Még mindig 26-ánál járunk, mikor is átadtak egy 47 km-es városközi vonalat Tongren (Kujcsou tartomány) és Yuping között. Ez a rövidke vonal Tongren városát kapcsolja be az országos hálózatba, mivel Yuping várost már érinti a Sanghaj-Kunming-nagysebességű vasútvonal.

Eközben a Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság jóváhagyta a 292 km-es nagysebességű vonal építését Xi'an és Yan'an között Shaanxi tartományban. Az 552 milliárd jüan költségű új vonal várhatóan 2023-ban nyílik meg.

És ezzel még nem értünk a végére a megnyitás özönnek!

December 28-án elkészült a 140 km-es Csengtu-Ya'an-nagysebességű vasútvonal, mely a tervezett 1838 km-es Csengtu-Lhásza vonal része. Ha teljesen elkészül, akkor egy további vasútvonal is fog vezetni Tibetbe, még jobban Kínához kapcsolva az országot. Ezen a vonalon naponta négy vonatpár szolgálja ki az utasokat, helyenként 200 km/h-val röpítve az utasokat, Chaoyang és Ya'an között azonban be kell érni a 160 km/h-val. A leggyorsabb járatnak négy megállással 1 óra 24 percre van szüksége a két végállomás között.

December 29-én megnyílt az 506 km-es Csengtö-Senjang-nagysebességű vasútvonal, mely a Peking-Senjang/Harbin nagysebességű vasútvonal része. Az új vonalon a legnagyobb sebesség 350 km/h, de a vonatok most még csak 300 km/h-val mehetnek. De már ez a tempó is elég ahhoz, hogy a korábbi 11 órás utazási időt 2 óra 30 percre csökkentse le.

Még ugyanezen a napon nyílt meg a 248 km-es vonal is Fucsien tartományban. A legnagyobb sebesség 200 km/h. Ez a vonal Nanping és Longyan tartományokat kapcsolja össze, egy közvetlen nagysebességű vasútvonallal. A korábbi 4 órás menetidő itt 90 percre csökkent. Naponta irányonként hét vonat állt szolgálatba.

Kína nagysebességű vasúthálózatának hossza jelenleg így 30 ezer km körül van, ami a világ összes ilyen vonalának több mint a felét jelenti!

Források

* Railwaygazette.com - Five new lines open in two days
* Railwaygazette.com - Chengde – Shenyang heads next tranche of PDL openings

1 komment

Címkék: kína index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6514527554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2019.01.03. 04:48:44

Elképesztő fejlődés!