HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) anglia (10) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (57) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (46) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (24) index2 (158) india (2) innsbruck (4) interrail (11) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (11) kenya (1) kína (20) kindertojás (2) kisvasút (6) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (26) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (7) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (91) nápoly (3) németország (47) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (38) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (3) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2018.03.19. 16:05 Balogh Zsolt

Bemutatkozott az N700S sorozatú Sinkanszen Japánban

A JR Central további nagysebességű villamos motorvonatokat állít forgalomba 2020-ig, készülve a Japánban megrendezésre kerülő olimpiai játékokra. Az N700S sorozatba tartozó szerelvények a már évek óta megbízhatóan közlekedő N700 sorozat modernizált, továbbfejlesztett változata.

Sinkanszen N700S sorozat, nagysebességű vasút, japánA legújabb Sinkanszen, az N700S sorozat! (kép forrása: Railwaygazette.com)

Az új vonatok prototípusát Hamamatsu járműtelepen mutatták be március 10-én. Az új szerelvényen hatalmas aranyszínű S betű hirdeti, hogy ez bizony Sinkanszen Supreme, vagyis a legfelsőbb osztályba tartozó motorvonat.

Az N700S alapos tesztelése március 20-án kezdődött, az átfogó próbák célja, hogy az új vonatok 2020-ban szolgálatba állhassanak Tokió és Oszaka között, Japán első és mind a mai napig legforgalmasabb nagysebességű fővonalán.

Az első szerelvény nem fog utasokat szállítani, megmarad tesztgépnek és a jövőben megjelenő újabb technológiákat is ezen fogják majd kipróbálni.

Sinkanszen N700S sorozat, nagysebességű vasút, japánVasúttársaságok Japánban, a JR Central az ország középső területén tevékenykedik, a térképvázlaton narancssárga színnel jelölve (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az N700S a már évek óta megbízhatóan és nagy mennyiségben közlekedő 700-as, N700-as és az N700A típusok továbbfejlesztéséből jött létre. 2005 óta már 159 szerelvényt gyártott (2304 járműegységet) a 700-as sorozatból és altípusaiból a Hitachi, a Kawasaki Heavy Industries, a Kinki Sharyo és a Nippon Sharyo közösen.

Az új szerelvény 1435 mm-es nyomtávolságon fog közlekedni, akárcsak az ország többi nagysebességű szerelvénye (a hagyományos vonatok 1067 mm-es nyomtávolságot használnak a szigetországban). Tizenhat kocsiból áll, melyek közül kettő vezetőállással is ellátott kocsi, 14 pedig betétkocsi. Klasszikus értelemben vett mozdony vagy vonófej nincs, a vontatómotorokat és az azokhoz szükséges berendezéseket a vonat teljes hosszában szétosztották. Legnagyobb teljesítménye 17 080 kW (erősebb, mint hét MÁV V43 sorozatú villamos mozdony vagy három MÁV TRAXX mozdony), ami lehetővé teszi, hogy a Tokaido Sinkanszen fővonalon 285 km/h, a Sanyo Sinkanszen vonalon 300 km/h sebességgel haladjon.

Teljes befogadóképessége 1323 utas, mely két kocsiosztály között oszlik el. Európai szemmel érdekesség, hogy az első osztálynak megfelelő ún. Green car (zöld kocsi) osztályon jobbról-balról is két ülés található, míg az ettől alacsonyabb kocsiosztályon az üléselrendezés ettől jóval zsúfoltabb, 3+2 elrendezésű.

Sinkanszen N700S sorozat, nagysebességű vasút, japán, utastérUtastér 2+2 üléselrendezéssel (kép forrása: Railwaygazette.com)

Sinkanszen N700S sorozat, nagysebességű vasút, japán, utastérUtastér 2+3 üléselrendezéssel (kép forrása: Railwaygazette.com)

A továbbfejlesztett belső tér több olyan újdonsággal is el lett látva, amelyik a kényelmet és a hatékony munkavégzést segíti: a karfákba elektromos csatlakozók kerültek, a csomagtereket pedig minden megállásnál lámpa világítja meg, ezzel is figyelmeztetve az utasokat, hogy ne felejtsék fent értékeiket.

Sinkanszen N700S sorozat, nagysebességű vasút, japánA sorozatmegjelölés az első kocsi oldalán (kép forrása: Railwaygazette.com)

A vonat első fényszóróiba LED lámpákkal építettek, az első kocsi áramvonalas orra 10,7 méter hosszúságú, melyen szintén jelentős formai változtatásokat végeztek a japán vasúti mérnökök. Különleges formája és profilja a menet közben fellépő légellenállás hatását csökkenti, továbbá az alagutaknál fellépő hangrobbanás erejét mérsékli.

Változott az erősáramú elektronika is, szilícium-karbid egyenirányítókat építettek be, melyek hűtésről a természetes léghűtés gondoskodik. A változtatásoknak hála az elektromos berendezések tömege 20%-kal, több, mint 11 tonnával csökkent. Az energiafogyasztás is javult a korábbi típusokhoz képest mintegy 7%-kal.

A korábbi N700-as vonatoknál hatféle betétkocsi volt, az új N700S-nél azonban a szabványosításnak köszönhetően már csak négy. Ez nem csak a gyártást egyszerűsíti le, hanem könnyebbé teszi a későbbiekben hogy nyolc- és tizenkét részes vonatokat is gyárthassanak a megrendelőknek.

Sinkanszen N700S sorozat, nagysebességű vasút, japánA szerelvény első kocsija, egyelőre még saját kerekek nélkül (kép forrása: www.kaorinusantara.or.id)

Az új szerelvények várhatóan 2020-ban állnak majd forgalomba Japán központi részén, de a későbbiek során az export lehetősége sem zárható ki.

Youtube videó a Sinkanszen N700S sorozatról

Források

* Railway Gazette - JR Central unveils ‘Supreme’ N700S
* www.kaorinusantara.or.id - Inilah Penampakan Purwarupa Shinkansen N700S Milik JR Central!

2 komment

Címkék: index2 sinkanszen nagysebességű vasút Japán


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7913749914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

menkő 2018.03.19. 20:30:22

Ilyenek fognak járni a Budapest-Kolozsvár vonalon is?

McBus6od 2018.03.20. 12:44:09

Ha majd Japán gyarmat leszünk...