HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (14) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (67) Ausztria (1) autó (2) autómúzeum (3) ave (6) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (52) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (51) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (28) index2 (177) india (2) innsbruck (4) interrail (12) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) jövő (1) kastély (7) kecskemét (14) kenya (1) kína (23) kindertojás (2) kisvasút (9) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (9) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (99) nápoly (3) németország (57) Németország (1) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (30) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (8) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (3) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (43) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (17) Svájc (1) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (5) terepasztal (7) tgv (29) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (9) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2017.10.18. 13:46 Balogh Zsolt

Ismét modellvasút kiállítás Kecskeméten!

Évek óta hagyomány, hogy Kecskemét város modellezőklubja, a TGV 2000 ősszel kiállítást rendez a klubtagok terepasztalaiból. A kiállításon N, TT, HOe és H0 méretarányú vasútmodellek láthatóak, melyet egy kisebb ajándékbolt képeslapokkal és hűtőmágnesekkel és kettő, gyerekek számára is kipróbálható terepasztal tesz teljessé.

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállításH0-s méretarányú terepasztal egy svájci BLS ingavonattal

A kecskeméti Hirös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ kiállítása október 14. és 22. között várja az érdeklődő fiatalokat és időseket egyaránt.

Hirös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ, KecskemétAz egykori Erdei Ferenc Művelődési központ, ma Hirös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ, a kiállításnak helyet adó épület Kecskeméten

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállítás, fordítókorongAz első terepasztal, mely H0-s méretarányú, digitális vezérlésű és egy látványos fordítókorongot is tartalmazott sok-sok szép vasútmodellel

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállítás, fordítókorongA H0-s fordítókorong közelről

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállításSzintén H0-s méretarányú asztal egy oválpályával

TT, Kecskemét, TGV 2000, kiállításTekintélyes méretű, sűrű forgalmat lebonyolító TT-s terepasztal. A járművek között több is ismerős volt a saját gyűjteményemből

N, Kecskemét, TGV 2000, kiállításEggyel kisebb méretarány az N építési nagyság. A kétvágányú fővonalon két szerelvény körözött: egy emeletes német és egy csak panorámakocsikból álló svájci szerelvény

H0e, Kecskemét, TGV 2000, kiállításH0e méretarány a kisvasút szerelmeseinek, a téma az osztrák Mariazellerbahn

Mariazellerbahn, H0e, Kecskemét, TGV 2000, kiállításKét kis gőzmozdonyos vonat a fentebb látott H0e méretarányú terepen

H0m, Kecskemét, TGV 2000, kiállításA svájci RhB vasúthálózat modellezése: az 1000 mm-es nyomtávolsághoz külön sínrendszer is kapható H0m néven

TT, Kecskemét, TGV 2000, kiállításIsmét TT, a kétvágányú fővonal villamosított, a hegyre egy rövid mellékvonal visz fel, melyen egy magánvasúti Siemens Desiro ingázott. A konténerszállítók és a München-Nürnberg-Expressz a valóságból, de a vitrinemből is ismerősek voltak

TT, Kecskemét, TGV 2000, kiállításA fenti mellékvonali fejállomás

A terepasztal az építője elmondása szerint csupán csak pár hónap alatt készült el, járművek és munkadíj nélkül pedig az árát fél millió Ft körülire becsülte. A vasútmodellezés kétségtelenül drága hobby, de az is elgondolkodtató, hogy más népszerűbb hobby-k (fényképezés, biciklizés, búvárkodás, horgászat...) is simán el tudnak vinni ennyi pénzt szinte észrevétlenül és apránként rövid idő alatt.

Egy szépen megépített terepasztal pedig tulajdonosának büszkesége és a lakás dísze is lehet, ráadásul ezt a tevékenységet otthon, akár a családdal együtt is lehet folytatni esténként, hétvégén vagy szabadnapokon.

TT, Kecskemét, TGV 2000, kiállításMég mindig TT, változatos és színes kavalkáddal. Az asztalon megtalálható volt a német és a magyar vasút jellegzetességei, modern és idősebb járművek egyaránt. Igazi különlegesség a mellékvonali kis állomásépület, melynek környezete az igazi hű mása.

TT, Kecskemét, TGV 2000, kiállításA kis mellékvonali állomás a másik oldalról. Sajnos a kiállításra látogatók nagy része nem láthatja ebből a szögből, mert a takaros épület ezt az oldalát a fal felé mutatja. A gyöngykaviccsal felszórt peron és a hozzá vezető út magyar jellegzetesség volt egykoron. Az állomás mögött egyedi rendelésre készült TTe méretarányú mozdony egy személykocsival, a vágánya még építés alatt áll

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállítás, DB 218 sorozat, byAz érdeklődők számára készült kis bemutató asztalka, két, egymástól független körpályával az üzembiztonság érdekében, a tehervonatot egy DB 218-as, a két by kocsiból álló személyvonatot pedig egy LTE magánvasúti villamosmozdony vontatta

H0e, Kecskemét, TGV 2000, kiállításKis visszakanyarodás a kiállítás elejére: egy lelkes ifjú modellező invitálásának nem tudtunk ellenállni, így ismét részletesen megnéztük ezt a TT-s terepasztalt. Szakértő idegenvezetőnk ráadásul még sok rejtett apró részletre és érdekességre is felhívta a figyelmünket

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállításA végére maradt a klub hatalmas H0-s terepasztala, melyen a változatos forgalom teljesen analóg vezérléssel volt megoldva. A hosszú asztalon volt hely a hosszú szerelvényeknek és sok apró részletnek, életképnek is

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállításA terepasztal középső szakasza egy hosszú völgyhíddal...

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállítás...majd egy látványos vashíddal. A forgalomban egyaránt részt vettek a svájci és az osztrák államvasút, továbbá a magánvasutak mozdonyai, teherkocsijai is

H0, Kecskemét, TGV 2000, kiállításA hosszú asztal végében egy látványos hurokfordító gondoskodott a szerelvények fordításáról

A kiállításon a kiállítók rendkívül barátságosak és segítőkészek voltak, néhány perc nézelődés után önként szívesen kezdtek mesélni az asztalukról és a járműgyűjteményükről. Így rengeteg új információval és színes történettel gazdagodva hagytuk ott két órányi nézelődés után a kiállítást.  

A kiállítás helyszíne a Google térképén

A TGV 2000 vasútmodell-kiállítás megtekinthető október 22-ig Kecskeméten a Hirös Agóra központban. A belépődíj felnőtteknek 600, gyerekeknek és nyugdíjasoknak 400 Ft.

Remélhetőleg a kiállítás után többen is kedvet kapnak, hogy vasútmodelleket gyűjtsenek, terepasztalt építsenek vagy éppen a következő hosszabb utazásukat vonattal tegyék meg!

Szólj hozzá!

Címkék: kecskemét modellvasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8113006688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.