HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.12.12. 00:27 Balogh Zsolt

Ingajáratban Németország és Magyarország között

2013 vége úgy alakult, hogy életem nagy szerelme ismét előkerült, hogy újra berobbanjon az életembe. Már Spanyolországban a Tibidabo csúcsán kaptam egy égi jelet, hogy hamarosan minden megváltozik (a cikkben ez a Youtube videó felett olvasható), de nem gondoltam volna, hogy ennyire gyorsan és váratlanul.

münchenOktóber 31, megérkezés München Hauptbahnhofra, az ÖBB Taurusát egy Ludmilla segítette át a nem villamosított szakaszon.

De mivel a Drágám nem itt lakik, hanem Magyarországon, kénytelen voltam ingázni vonattal heti rendszerességgel. Az ingázás is lehet érdekes, ugyanis minden út tartogatott valami meglepetést számomra. Így összeállítottam egy képes beszámolót a novemberi különlegességekről.

Már lassan négy éve, hogy Münchenben dolgozom, de ilyen sűrűn még sohasem utaztam haza, mint 2013 végén. Hetente tettem meg a bajor főváros és a szülővárosom, Kecskemét közötti többszáz km-es távolságot.

A Kálmán Imre EuroNight vonatot jól ismerem: A vonatösszeállítás évek óta azonos: két fülkés és egy termes ülőhelyes kocsi, két hálókocsi (egy schlafwagen és egy liegwagen) alkotja a szerelvényt. Természetesen minden kocsit a MÁV-Start ad ki, az osztrák Railjetek csak nappal közlekednek, az éjszaka még megmaradt a MÁV-é. A vontató mozdony München és Salzburg között egy ÖBB Taurus, Salzburgtól pedig egy MÁV 1047-es. A vonat München és Salzburg között egyesítve közlekedik a velencei és a zágrábi vonatokkal, így München irányából közvetlen kocsival el lehet jutni Ljubljanába, Zágrábba vagy akár Velencébe is.

Így igencsak meglepődtem, amikor az ÖBB 1016-os sorozatú mozdonyát egy ex-NDK-s DB 232-es sorozatú mozdonnyal segítették ki több alkalommal is.

münchenNovember 18: Indulás Münchenből Budapest felé, szintén egy Ludmilla előfogattal.

münchenNovember 20: Budapest-Keleti pályaudvar: A Kálmán Imre EuroNight valami oknál fogva nem a hagyományos MÁV-Startos kék hálókocsival, hanem egy piros német hálókocsival indult útnak

Na de kicsoda volt az igazi Kálmán Imre?

Kálmán Imre (Siófok, 1882. október 24. – Párizs, 1953. október 30.) operettjeiről híres magyar zeneszerző, karmester.  Zongoristaként 1897-ben mutatkozott be a fővárosi közönségnek. Csodagyerekként ünnepelték, de a zongorista karrierről 1900-ban betegség miatt le kellett mondania, ekkor fordult a zeneszerzés felé. Első operettjét, a Tatárjárást 1908-ban mutatták be nagy sikerrel a Vígszínházban. Ezután Bécsbe költözött és 1938-ig ott is maradt. 1915-ben mutatták be legsikeresebb művét, a Csárdáskirálynőt, amely szerzőjének nemzetközi hírnevet szerzett. Az Anschlusst követően zsidó származása miatt Amerikába menekült. Nagysikerű művei továbbá A cigányprímás, A bajadér, a Marica grófnő és a Cirkuszhercegnő.

1904-ben egy ösztöndíj segítségével elutazott Bayreuthba, majd Münchenbe, ahol két Wagner-előadást hallgatott meg, mindkettőt a híres karmester, Artur Nikisch vezényelte. Nikisch barátként tekintett a fiatal komponistára, aki úgy vélte, hogy a nagy karmester jobban megérti utónevének németes formáját, ezért Emmerich Kálmánként mutatkozott be és ezzel megszületett az a név, amelyik később az egész világot bejárta. (Forrás: magyar Wikipédia)

münchenNovember 21: Ismét Münchenben, a vonógépek már ismerősek az október 31.-ei utazásomról, csak a sorrendjük lett más. Az orosz dízelgép másodiknak lett besorozva.

münchenA hosszú szerelvény a csarnokban

münchenA vonat eleje a Startos hálókocsival...

münchen...majd a folytatás a német hálókocsival, a vonat végén a horvát és az olasz stokk található

A következő, december elsejei utam során már hagyományos összeállítással adták ki a vonatot, akárcsak december 11-én. Úgy tűnik, a dízelmozdonnyal vontatott nyugat-európai EuroNight vonatozás a továbbiakban már elmarad... Meglátjuk, mit tartogat még nekem a jövő!

komment

Címkék: budapest münchen euronight


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr15686304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Niurka (törölt) 2013.12.18. 10:32:33

Gondolom rájött, hogy "jobb" neki Németországban, mint Magyarországon. :)))
süti beállítások módosítása