HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (59) Ausztria (1) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (169) india (2) innsbruck (4) interrail (12) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (22) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (95) nápoly (3) németország (52) Németország (1) nürnberg (11) öbb (8) Olaszország (1) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) Svájc (1) svájc (16) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (5) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (8) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2013.11.28. 13:58 Balogh Zsolt

A Stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum

Tibi barátom már háromszor nyaralt nálam, és már kifogyott a közeli látványosságokból, így gondolt egyet és egészen Stuttgartig utazott ICE-vel, hogy a BMW Welt után a Mercedes Weltet is megnézhesse és körbefotózhassa.

Én idő hiányában nem tartottam vele, de megengedte, hogy a képeiből párat megmutassak az olvasóimnak.

mercedes múzeumA múzeum épülete

Nem aprózta el, többszáz képet készített, így igazán nehéz volt kiválasztani azokat, melyek hamarosan következnek. Mivel én nem értek az autókhoz, így az autók pontos beazonosítására sem vállalkozom, ezt meghagyom az olvasóknak!

Stuttgartban nem csak a Mercedest, hanem a Porschét is gyártják, így az autórajongóknak a város kihagyhatatlan állomás. Apropó állomás: a város főpályaudvarát egy forgó Mercedes embléma díszíti, emlékeztetve mindenkit arra, Stuttgart egyben a Mercedes otthona is!

A múzeum jelenlegi épülete közvetlenül a Daimler gyár stuttgarti üzemének bejárata mellett található. Az épületet az UN Studio tervezte. Az épület alaprajza a lóhere levelén alapul, amely három egymást fedő levél segítségével hozza létre a központi átrium háromszögletű terét. Az épület 2006. május 19-ére készült el és ekkor adták át a nyilvánosságnak. Korábban a múzeum egy számára kijelölt helyen volt a gyár területén belül, amelyet a főkapuval egy őrzött járat kötött össze, amellyel a látogatókat szállították.

Az épület magassága és a kettős csigavonal belső dizájn úgy lett kialakítva, hogy a kiállítóterek nagyságát a lehető legnagyobbra tudják szabni, ezért a kiállítótér 16500 négyzetméter területű az épületben. A múzeumban több, mint 160 járművet tekinthetnek meg a látogatók, melyek némelyike az autógyártás hőskorából származik. 2007-ben a múzeum látogatóinak száma 860 000 volt. (Forrás: Magyar Wikipédia)

mercedes múzeumA múzeum a kezdetektől kezdve mutatja be az autók fejlődését. Ez az ős-autó 1886-ból származik

mercedes múzeum mozdonyA Daimler korábban vasúti járműveket is gyártott, jó példa erre ez a keskeny nyomtávolságú mozdonyka

mercedes múzeum teherautóRégi teherautó a hőskorból, akkoriban nem tartották fontosnak a zárt vezetőállást

mercedes múzeum személyautóAz amerikai Ford T modell európai megvalósítása, hasonló műszaki tartalommal, bár népautó nem lett belőle

mercedes múzeum modern autóAz első modern autó, hirdeti a felirat a pódium oldalán

mercedes múzeum autóbuszA múzeum modellgyűjteménye is figyelemreméltó! 1:10 méretarányú buszok mutatják a gyár fejlődését a kezdetektől a közelmúltig.

A piros busz eredetije az O 10 000 típus, még a II. világháború előtt közlekedett. Nagy mérete ellenére csak 40-50 ülőhely (kialakítástól függően) volt benne, a 12,5 literes, 150 lóerős motorja pedig maximum 65 km/h sebességre gyorsította. Ma már nem lenne gazdaságos egy ilyen típust üzemeltetni! :)

mercedes múzeum Mercedes-Benz LO 1112 autóbusz Buenos AiresMercedes-Benz LO 1112 autóbusz Buenos Airesből

Némi Dél-amerikai hangulat is megtalálható a gyűjteményben. Egy 1969-ben gyártott városi autóbusz képviseli a gyár buszgyártását. A Mercedes-Benz LO 1112 típusból 1968 és 1973 között 5327 db-ot gyártottak Argentínában.

mercedes múzeum Mercedes VitoA Mercedes Vito már napjaink autója

mercedes múzeum Mercedes Benz S osztály, W108Mercedes-Benz S osztály, W108 típus. A típust 1965 és 1972 között gyártották, kisebb-nagyobb módosításokkal. Összesen 364 699 db-ot gyártottak belőle 7 év alatt. Az autót Paul Bracq tervezte 1963-ban.

mercedes múzeum w123 személyautóA klasszikus Mercedes forma. A W123 sorozat magán hordoz mindent, ami Mercedes!

mercedes múzeum Mercedes Benz L6500Mercedes-Benz L6500 1935-ből

mercedes múzeum Mercedes-Benz LP 333 teherautóHáromtengelyes Mercedes-Benz LP 333 teherautó, a világ első teherautója két kormányzott első tengellyel!

mercedes múzeum Mercedes-Benz 300 SLR versenyautAz 1955-ös Blaue Wunder autószállító teherautó egy Mercedes-Benz 300 SLR versenyautóval. Az eredeti jármű megsemmisült, így 5 év munkájával építették meg a múzeumban látható replikát! (a különleges autószállítóról bővebben az autopult.hu weboldalon lehet olvasni)

mercedes múzeum Mercedes-Benz W 198Mercedes-Benz W 198 járműcsalád 300 SL modellje 1955-ből! A felnyitható ajtók mind a mai napig különleges megjelenést kölcsönöznek a sportautónak

mercedes múzeum Unimog 500 hómaróUnimog 500 hómaró adapterrel.

Az Unimog járműcsaládot 1945-től napjainkig folyamatosan gyártották, természetesen az évek során többszörös ráncfelvarráson is átesett. Így a közel 70 éves ős már csak nyomokban hasonlít a napjainkban kapható univerzális teherautóhoz. Vasúti vonatkozása is van: kisebb forgalmú iparvágányok kiszolgálására a drága tolatómozdonyok helyett gyakran kétéltű Unimogot használnak. 2012-ben pedig a LEGO is kihozta egy hatalmas LEGO készletként.

mercedes múzeum pápa mobil Mercedes G osztályA pápa mobil egy Mercedes G osztályból átalakítva, a kupola golyóálló üvegből készült, a meghajtás elektromos, az energiát lítium-ion akkumulátorok biztosítják. Az autót az 1980-as években használták.

mercedes múzeum Jurassic Park Mercedes W163 M osztályA Jurassic Park élőben: A Mercedes W163 (M osztály)  terepjárók elektromos változata a lakatlan Isla Sorna szigetére is eljutottak, hogy a tudósok munkáját segítsék. Az elején található csörlőnek is fontos szerep jutott, a szakadékba lökött lakókocsit a csörlő segítségével tartotta vissza a lezuhanástól

mercedes múzeum Mercedes Benz Vision S500 hibrid hajtássalMercedes-Benz Vision S500 hibrid hajtással 2009-ből

A Mercedes S osztály a gyár luxus autó osztálya. 1954-ben kezdődött a gyártása és még mind a mai napig gyártásban is van, természetesen az évek alatt ez az osztály is többszörösen megújult már. Az autókat Németországban, Stuttgart közelében, Indiában és Mexikóban is gyártják.

mercedes múzeum S-osztályAz S-osztály fejlődése

mercedes múzeum mercedes benz 500 SLC Rally 1979A Mercedes-Benz 500 SLC Rally változata 1979-ből

mercedes múzeum autósportA Mercedes a kezdetektől szerepel az autósportokban. Ez a kis versenypálya szakasz a bizonyíték rá, hogy milyen régóta jelen van kiváló eredményekkel!

mercedes múzeum A Mercedes-Benz F400 koncepcióÉs a végére maradt a jövő: A Mercedes-Benz F400 koncepció autója mutatja az utat, hogy merre tart az autóipar és a Mercedes!

Münchenből félóránként indulnak ICE és IC vonatok Stuttgartba, majd az állomásról az S1-es S-Bahnnal közelíthető meg a múzeum.


A zöld nyíl mutatja a Mercedes-Benz-múzeumot Nagyobb térképre váltás

11 komment

Címkék: németország index2 autómúzeum


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr605648345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bioLarzen 2013.11.29. 03:42:00

Remek.

Azt lehet tudni, hogy az igazán régi modellek eredetiek vagy későbbi/modern gyártású replikák?

bio

Jegkoko 2013.11.29. 05:54:48

Minden autó eredeti, ahogy álltalában az összes hasonló nagy német autógyár múzeumában.Majd tehetsz föl képeket a porsche meg azaudi muzeumrol is.Jövőre meg szállítom a képeket a volkswagen múzeumból is.

Kepa 2013.11.29. 08:16:28

Igen, arrafele nagy kulturaja van az autogyartasnak. :) Es igen-igen megbecsulik a targyaikat.

A Porsche, BMW, Mercedes muzeumban nagyjabol tudja az ember, hogy mire szamithat. Bar ott is eri meglepetes az embert. De az igazi meglepetes engem az Audi muzeumban ert, Soha nem gondoltam volna, hogy lesz mit megneznem es lesz mit kiallitaniuk ! :)

A szememben Ok nagyon friss autogyartok. Ugy ertem, hogy keves multtal rendelkeznek.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2013.11.29. 08:23:19

@Jegkoko: A Renntransporter csak replika lehet, mivel az eredetit 1967-ben bezúzták.

canadacruiser · http://canadacruiser.com/ 2013.11.29. 08:27:00

@Jegkoko: kiveve a "kek villam"-ot, a sportauto-szallito teherautot, melyet bezuztak, es tervdokumentacio hianyaban a nullarol kellett ujratervezni es megepiteni a muzeum szamara, tobb mint 7 ev alatt, 2000-ben keszult el. Bovebben : autopult.hu/veteran/mar-1955-ben-170-km-h-val-repithette-a-kek-villam-az-ezustnyilakat.html

Jegkoko 2013.11.29. 10:13:52

Ezt viszont nem tudtam.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.01. 21:47:36

Annak az autószállítónak teher nélkül nem koppan le az eleje? :D Főleg, ha nagydarab emberek ülnek bele?

Svald Cjelli 2015.06.25. 18:56:59

Ide minden autókat szerető embernek el kell egyszer mennie. Maga a múzeum nem csak az autógyártásról szól, pont attól érdekes, hogy a gyártás teljes történetét a történelemben elhelyezve mutatja be. Mi ugyanazon a napon megnéztük a Porsche Múzeumot is, ez után az hatalmas csalódás volt, arra elég két óra, erre kell egy egész nap. Érdemes végighallgatni azt is, amit az audio guide elmond, nagyon sok érdekességet lehet megismerni, ráadásul - ahhoz képest, hogy mekkora élmény - összességében megfizethető is.