HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • sncf: Egy apró pontosítás: a Genftől nem messze lévő svájci város neve Lausanne (egyszer Luasenne, egysz... (2019.03.16. 10:46) TGV-vel Svájcba
  • Ződ2000: Máshol is beindultak ilyen szolgáltatások, szerintem nagyon jó irány. Nem fogja kiváltani az igaz... (2019.03.14. 11:37) Újabb "fapados" viszonylat a láthatáron!
  • nyelv-ész: @midnightcoder2: Nnincs olyan autó, amiben "mesterséges intelligencia" lenne. Nincs olyan gép, ami... (2019.02.27. 20:32) A közlekedés jövője
  • Svald Cjelli: Nekem minden egyes prágai utazás alkalmával az egyik kedvenc időtöltésem az étkezőkocsi meglátogat... (2019.01.27. 19:36) Az étkezőkocsik lassú eltűnése
  • geegee: Jó lehet ez, ha korrekten mindig ennyibe kerül a jegy, és nincs az a rohadt sz@rkavarás, mint a re... (2019.01.11. 16:27) Fapados repülés után fapados vonatok?

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) Ausztria (1) ausztria (60) autó (2) autómúzeum (3) ave (5) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (48) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (171) india (2) innsbruck (4) interrail (12) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) jövő (1) kastély (7) kecskemét (13) kenya (1) kína (22) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (36) nagysebességű vasút (96) nápoly (3) németország (52) Németország (1) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (40) spital am pyhrn (2) st. pölten (1) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (17) Svájc (1) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (5) terepasztal (7) tgv (29) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (8) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2013.10.17. 23:14 Balogh Zsolt

A Wallbergbahnnal a Wallbergre

És igen! Eljött ez a nap is! Végre eljutottam a Wallberg csúcsára is! Már legalább egy éve terveztem ezt az utat, de vagy a rossz idő, vagy a lustaság vagy valami ígéretesebb program mindig megakadályozott ebben. A nyáron már egész közel jártam hozzá, de akkor sikerült rossz vonatra szállnom, így a program a Wallberg helyett a Wendelstein lett! De nem volt az se rossz csere, így egy hónappal később még egyszer elmentem oda, de már a szüleimmel.

wallbergMegérkezés Tegernseehez a BOB-bal

Amit a legjobban sajnálok, hogy ismét egyedül kellett mennem, sajnos se a kollégáim, se az itteni ismerőseim közül nem fogékony senki a szép tájakra és az egy napos kirándulásokra. Helyette inkább alszanak meg a Facebookon lógnak naphosszat...

De lássuk inkább, azt, hogy mit is láthatunk, ha Wallbergbe utazunk!

wallbergA vasútállomás egyben a buszállomás is, jó átszállási kapcsolatokkal a környék falvaihoz

Münchenből a Bayerishe Oberlandbahn motorvonataival utazhatunk Tegernsee állomásig. Felszállásnál ügyeljünk arra, hogy a 3-4 összecsatolt motorvonatból a jóba szálljunk, különben ugrik Wallberg, helyette Wendelstein vagy Lenggries lesz a program, vagy egy visszautazás!

wallbergA Tegernsee

A Tegernsee nevű alpesi tó partján az azonos nevű Tegernsee település található. Innen hajójáratok is indulnak, de megnézhetjük a várost és nevezetességeit is.

wallbergSétahajó a Tegernsee-n

wallbergA Tegernsee, háttérben pedig a célom, a Wallberg csúcsa

Már a tó partjáról is látható, ahogy az 1722 méter magas Wallberg minden közeli hegy felé tornyosul, a csúcsán helyenként hóval. Az állomástól én gyalog mentem tovább, a 6,3 km hosszú séta alatt én fotóztam, megebédeltem, bevásároltam és elnézelődtem. De buszjáratok is indulnak a hegy lábához és a Wallbergbahn nevű kötélvasút alsó állomásához.

Ne feledjük, ha BayernTickettel utazunk, a müncheni tömegközlekedés, a vonatozás és a buszozás együtt mindössze 22 euró! További résztvevők csatlakozhatnak hozzánk egészen egy 5 fős csoportig, fejenként további 4 euróért (Kár, hogy egy ismerősömnek se volt erre a napra fölös 4 eurója...).

wallbergCsinos bajor vendégházak az úton...

wallberg...melyek a tópartra néznek

wallbergA Wallbergbahn pénztára az alsó állomáson

A Wallbergbahn más rendszerű kötélvasút, mint a korábban bemutatott Wendelsteinbahn. Ott csak két kabin ingázott a két végállomás között, itt viszont több tucat négyfős kabin várja az utasokat, így várni sem kell, azonnal indulhatunk. A folyamatosan haladó kötélről egy lassabb sínre kerülnek a kabinok, így a beszállás kényelmes és biztonságos. Majd miután megkerülte a kabin az állomás beszállóterét, ismét visszakerül a drótkötélre, és már tovább is száguld a hegyre fel!

A jegypénztár ablakai felett egy hatalmas kijelző mutatja, hogy milyen időjárás vár majd minket fent a csúcson. Hasznos információ, rossz időben teljesen felesleges elindulni!

Egy odaút 10 euró, az oda-vissza út pedig 18 euró. De lehet venni bérletet is, ami különösen a síelőknek éri meg.

wallbergÉrkezik a kabinom, oldalt a pillanatnyilag nem használt tartalék kabinok vannak

A Wallbergbahn pályája 2,14 km-en 825 métert emelkednek, a lejtés maximum 75%-os. Összesen 50 kabin van, maximális sebességük 3,5 m/s. Egy út 10 percig tart. Kapacitása óránként maximum 550 fő.

wallbergEmelkedünk

A kötélvasút ötlete már az 1920-as években felmerült, de a megvalósítására még évtizedeket kellett várni. Végül, mindössze 9 hónapnyi építkezés után 1951 április 20-án nyílt meg, akkor még csak 42 kabinnal.

wallbergA kötélpálya a völgy felé

wallbergKilátás a kabinból

Szerencsére a kicsi kabinok ablakai az egyik oldalon nyithatóak, igaz csak nagyon kicsit, de épp annyira, hogy egy kéz és egy fényképezőgép kiférjen. Így sikerült viszonylag jó képeket is készíteni. A karcos, koszos üvegen át ez esélytelen lett volna. Hamarosan megjelentek az első hókupacok is az erdőben, majd mire felértem, már több helyen is összefüggően állt. Pedig még csak október közepe volt!

wallbergVégállomás: Wallberg

A kötélvasút végállomása 1623 méter magasan van, ahová tíz perc alatt értem fel. Az állomás egybe van építve a Panoramarestaurant Wallberg étteremmel is, melynek hatalmas ablakain át étkezés közben is csodálhatjuk a tájat.

wallbergA kötélvasút végállomása és a panoráma étterem

wallbergAz elmaradhatatlan kis kápolna

Az étteremtől nem messze egy kis kápolna is várja a turistákat, ahol még misét is tartanak rendszeresen. Körülötte padokon lehet megpihenni.

wallbergA kis templom közelebbről

wallbergKilátás az Alpok többi csúcsára

wallbergA völgy felé

wallbergHát nem romantikus? :)

wallbergA Tegernsee

wallbergHavas hegycsúcsok

wallbergA kötélvasút végállomása, háttérben a másik kilátóval, a Wallberg csúcsával

Innen már csak egy dolog maradt hátra, megmászni az igazi Wallberget, az 1722 méter magas csúcsot. Ez még további kétszer fél órás program volt, meglehetősen meredek és keskeny utakon keresztül.

wallbergFelfelé a kilátóra

wallbergVisszatekintés

wallbergNéha egészen meredek és veszélyes utakon lehetett továbbjutni

wallbergA völgy az 1722 méteres csúcsról letekintve

wallbergSötét felhők gyülekeznek...

Sokat nem töltöttem itt, mert komor felhők gyülekeztek és nem szerettem volna esőben vagy ami még rosszabb, hóban négykézláb visszamászni az állomásig, így inkább visszafordultam.

wallbergVisszafelé

wallbergFenyőerdők vég nélkül

Én csak felfelé vettem jegyet, úgy gondoltam a visszautat gyalog teszem meg. Az egyik kollégámmal már régi vita közöttünk, hogy a túraútvonalakhoz kiírt időadatok mennyire valósak, vajon elég-e az idő a teljesítésére, vagy nagyon szűken és optimistán számolták ki? Most ennek is utána tudtam járni.

A völgybe visszavezető túraútvonalra 2 óra 15 percet írtak az információs táblák (A felfelé vezető útra lent a völgyben pedig 3 óra 15 percet). Vajon nekem is elég lesz ennyi idő a lejutáshoz?

wallbergA lefelé vezető gyalogút

A lefelé vezető úton néha kicsit megpihentem, fotóztam, sietni nem siettem. Végül egy óra 30 perc alatt vissza is találtam a lenti állomásra, így a vita lezárva: A feltüntetett idők bőven elegendőek egy közepes kondíciójú, kevésbé gyakorlott túrázónak! Még azt sem vághatja senki a fejemhez, hogy csaltam, mert a felfelé vezető út idejét számoltam a lefelé vezetőhöz. Bár kétségtelen, felfelé sokkal-sokkal nehezebb lett volna az út!

wallbergItt még egészen barátságos viszonyok vártak a túrázóra

A kötélvasút alsó állomásától vissza Tegernseeig viszont már csak félútig gyalogoltam, majd egy épp arra járó buszt elcsípve visszabuszoztam az állomásra.

wallbergVissza München felé a délutáni órákban

Majd még egy óra vonatozás a BOB-bal, még egy S-Bahn és már haza is értem. Szép, de fárasztó nap volt!


Wandern und Klettern am Wallberg nagyobb térképen való megjelenítése

A Wallberg csúcsa, narancssárgával a Wallbergbahn pályája és kékkel a gyalogút lefelé (ami némileg csalóka, a valós út sokkal-sokkal kacskaringósabb ettől)

4 komment

Címkék: bob bajorország kötélvasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr365582464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konstanza 2014.03.02. 13:03:58

Kedves Zsolt!
Először is engedje meg, hogy gratuláljak a bejegyzéseihez, nagyon jók és érdekesek, csak így tovább!
A fenti bejegyzéséhez kapcsolódóan lenne egy pár kérdésem:
Írja, hogy vigyázni, kell hogy melyik vagonba ül az ember (gondolom szétkapcsolják a BOB-kat), ha Tegernsee az úti cél. A BOB-okon felvantüntetve a végállomás?
Bayern tiketet szeretnék vásárolni. Utazás előtt 2 nappal vásárolnám meg ez ugye nem okoz gondot már ami az utazást illeti? (az tudom, hogy reggel 9-től használhatom csak)
A kötélvasút milyen messze van a vasútállomástól? Milyen gyakran jár a kötélvasút?
Kedves Zsolt, bocsásson meg, hogy ilyen sokat kérdezek, de ajándékba szánom az utazást így minden részletre szeretnék figyelni. Köszönöm a segítségét.
Tisztelettel,
Konstanza

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.03.02. 15:22:20

@Konstanza: Köszönöm a dicséreteket! :)

A BOB szerelvény 3 vagy 4 összekapcsolt kocsiból áll, minden kocsira ki van írva a célállomás, de a menetrend is tartalmazza szép színes képekkel, hogy melyik vonatrész hová megy, vagy megkérdezhetjük a kalauztól. Mivel az első jópár megállót együtt teszik meg a kocsik, ha tévedtünk, még lesz lehetőség javítani.

BayernTickettet lehet venni bármelyik napra, az automata is és a pénztár is rákérdez a dátumra vásárláskor.

A kötélvasút és a BOB állomása között busz is közlekedik, nem tudom, milyen sűrűn, mert én gyalog mentem. De lefogadom, hogy odafigyelnek erre is, hogy a csatlakozás jól jöjjön ki. A távolság a cikkben szereplő Google térképen látszik.

Kis kabinos kötélvasútnál a menetrendet kérdezni butaság, hiszen a kabinok folyamatosan indulnak.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.03.02. 15:27:27

@Konstanza: Még annyit tennék hozzá, hogy nem létfontosságú a BayernTicket sem, hiszen van ettől olcsóbb megoldás is: Létezik csak BOB napijegy16 euróért, BOB + Müncheni tömegközlekedés napijegy 19 euróért!

Konstanza 2014.03.03. 15:13:00

Nagyon szépen köszönöm a segítségét, igazán kedves.
További sok sikert kívánok.
Tisztelettel,
Konstanza