HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • Balogh Zsolt: @peetmaster: Valójában az nem egy új vonal, "csak" egy új járat. A München-Berlin járatok is a Mün... (2018.11.28. 00:31) Nagysebességgel, na de merre?
  • densha.blog: Úgy tűnik Japánban meghallották a magyar szakértők véleményeit, mert azóta megszüntették mindkét á... (2018.11.22. 14:49) Vasúti forgalom Japánban
  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2013.04.13. 22:54 Balogh Zsolt

Villamos fűtőkocsi és a MÁV M63

Az utóbbi napokban visszatértem a régi nagy kedvenc játékomhoz, a JBSS Bahn-hoz és további járműveket készítettem hozzá. A legutóbbi munkám a MÁV M63 sorozat precízebb újrarajzolása a Traffic képernyőkímélő segítségével, a másik pedig a régóta csak zoom1-es nézettel büszkélkedő villamos fűtőkocsi. Aki szintén kedvet érez a rajzoláshoz, az a blogomon talál hozzá magyar nyelvű leírást.

MÁV M63 sorozat JBSS Bahn villamos fűtőkocsiMÁV M63 és a villamos fűtőkocsik

De essen néhány szó ezekről a járművekről is!

A MÁV-nak szüksége volt egy nagyteljesítményű, erős dízelmozdony-sorozatra, a nehezebb teher- és gyorsvonatok továbbításához. A hazai ipar felvállalta, hogy kifejleszt és legyárt egy hattengelyes, Co'Co' tengelyelrendezésű, kb. 2000 kW teljesítményű, dízel-elektromos mozdonyt a nehéz személyvonatok továbbításához. 1970 és 1975 között összesen 10 mozdony készült el.

Sajnos a típus meglehetősen kiforratlan volt, rengeteg hibával és műszaki problémával rendelkezett. A villamosítás is folyamatos volt, így nagyteljesítményű dízelmozdonyra egyre kevésbé volt szükség. A mozdonyok Budapestre kerültek és a kelebiai-vonalon továbbítottak vonatokat, majd onnan Szombathelyre kerültek. A gyakori meghibásodások és szolgálatképtelenségek miatt egyre ritkábban kerültek bevetésre, akkor is csak tehervonatok élén. 1989-ben visszakerültek Budapestre, de már újabb munkát nem kaptak, selejtezték őket.

Ezzel ez a típus büszkélkedhet a leggyorsabb selejtezéssel és a legrövidebb üzemidővel a MÁV dízel- és villamosmozdonyai közül.

Akit a történet részletesebben is érdekel, az lapozza fel az Indóház Extra - Az olajkirály című számát, vagy olvassa  el a Wikipédián a MÁV M63 sorozat című szócikket.

A csomag másik eleme a villamos fűtőkocsi.

A villamos fűtőgép olyan szerkezet, amivel az állomáson éjszakázó kocsikat a reggeli első indítás előtt felfűtik. Ehhez normális esetben a mozdony kellene, mert ott van a fűtőgenerátor, de azoknak más dolguk is van éjszaka. Így rákapcsolják a fűtési vezetéket a villamos fűtőgépre és a kocsik reggel már melegen kezdik a szolgálatot.
A fűtőkocsi egy olyan kocsi, amit be lehet sorozni a szerelvénybe a személykocsik mellé télen fűtés céljából. Van benne egy nagyteljesítményű fűtőgenerátor, az termeli az áramot a vonatfűtéshez. Azoknál a mozdonyoknál használták, amiknél nincs (MÁV M62), vagy nem elektromos rendszerű (MÁV M61) a fűtés.

A poszt nyitóképe így hibás, hiszen az M63-as mozdonyoknak nem volt szükségük vonatfűtő kocsira, mivel rendelkezett saját fűtőgenerátorral is. A fűtőkocsit emiatt a korábban is említett MÁV M61-es (NOHAB) és a MÁV M62-es sorozathoz (Szergej) ajánlom.

A játékban található villamos fűtőkocsi mérete szokás szerint hibás, de itt az eltérés már jóval nagyobb volt: 5,5 méter! Így ezt a járművet is a nulláról kellett kezdenem.

A járművek letölthetőek a Megaupload oldalamról itt! Kicsomagolás után a főkönyvtárban lévő fájlokat másoljuk a használni kívánt elmentett pályánk mellé, majd illesszük be a többi jármű közé. A zoom2 és zoom4 könyvtárak tartalmát pedig másoljuk a játékprogram ugyanilyen nevű könyvtárjaiba, felülírva az esetleg ott lévő azonos nevű fájlokat.

Jó szórakozást mindenkinek!

Szólj hozzá!

Címkék: jbss bahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr575221616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.