HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is
  • McKinney: hát ez fantasztikus. különdíj a tányérsapkás diszpécserekért (2018.10.23. 13:39) A teherszállítás jövője?
  • juszufat: Sziasztok. Új hozzászólóként éppen az "olasz" témához tudok apróságot hozzátenni. Firenze-Velence ... (2018.10.01. 09:18) Nagysebességgel, na de merre?

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2013.03.17. 00:27 Balogh Zsolt

MÁV V48, avagy a Pannon-Sprinter

Miután befejeződött a MÁV V63-asok gyártása a Ganznál, a MÁV szeretett volna egy erősebb, gyorsabb és modernebb négytengelyes mozdonyt a MÁV V43-asok helyett. A MÁV és a Ganz közösen kezdett el tervezni egy új mozdonytípust, de a munka rendkívül lassan haladt. Később a tervezésbe bevontak több külföldi gyárat is, de a politika és az akarat hiánya nem kedvezett a gyors munkának.

JBSS Bahn MÁV V48 sorozatFelül a magyar valóság, alul egy elképzelt jövő: a MÁV V43 és a MÁV V48 találkozása

Ez idő alatt a Ganz cég is többször átalakult, és folyamatosan zsugorodott. Felmerült, hogy a magyar ipar a némettel összefogva a német DB 120 sorozatú mozdony mintájára egy saját típust hoz létre, ahol csak lehet, hazai beszállítókat alkalmazva. A mozdony kifejlesztése és gyártása lehetőséget adott volna a túlélésre, de sajnos nem így alakult.

Emléket állítva ennek az el nem készült sorozatnak, a JBSS Bahn DB 120-as mozdonyának elkészítettem a zoom4-es nézetét is, majd MÁV kékre festettem és MÁV logóval láttam el. Ha a valóságban nem is, legalább a virtuális síneken futhasson!

DB 120 sorozatAz eredeti DB 120 sorozat egyik példánya

Végül a MÁV feladta a próbálkozást és tendert írt ki 10 db mozdony beszerzésére, melyet a Siemens nyert meg. Az új mozdonysorozat az osztrák ÖBB 1116-os sorozattal egyezett meg, melyet Taurusnak becéztek. A magyar hivatalos neve MÁV 1047 sorozat lett, később pedig a MÁV 470 sorozat. Beceneve pedig röviden Bika (vagy Teknő a formája miatt), utalva az osztrák becenévre és arra, hogy 6400 kW-os teljesítményével messze felülmúlja öregebb magyar társait.

Erről a témáról bővebben az Indóház újság is írt egykor.

DB 120 sorozat kék fantáziaEgy egyszerű színcserés Photoshop effekt után: kb így nézett volna ki kék színben a mozdony

A mozdony letölthető a Megaupload oldalamról!

Szólj hozzá!

Címkék: jbss bahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr425138817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.