A februári-márciusi szabadságomat Magyarországon töltöttem a szüleimnél. Így elutaztam Kecskemétre (meg Budapestre, meg Tárnokra, sőt még Ecserre...) is, ahol az állomáson várakozás közben megláttam a kecskeméti Mercedes-gyár tehervonatait. Ha pedig már ott voltak, készítettem róluk néhány felvételt is!
Hosszú tehervonat az állomáson
Kecskeméten 2012. március 29. óta gyártanak Mercedes személygépkocsikat. A gyárhoz vezető iparvágány építése 2011 márciusában kezdődött. A gyártás 2012-es elindulása óta naponta öt pár tehervonat lép a gyár területére, odaúton autóalkatrészeket, visszafelé pedig a kész autókat szállítva.
Az egyik kocsin található zagyva számsorok a fanatikusoknak
Konténerszállító kocsik a szerelvényben
Visszatekintés az állomás felé
Ezeket a tehervonatokat leszámítva Kecskemét állomás teherforgalma, főleg a korábbi évekhez képest elenyésző. Az állomás kong az ürességtől, eltűntek az M44-es tolatómozdonyok és a kirakodásra váró teherkocsik.
Naponta többször is előfordul, hogy az összes vágány üres, és ameddig a szem ellát, még egy félreállított teherkocsi sem látható! Azért ez egy megyeszékhelyen eléggé szomorú...
A tehervonat mögött elbújva egy másik Mercedes-tehervonat várakozott egy ÖBB 1116-os mozdonnyal, még hátrébb pedig egy MÁV V46-os tolatómozdony pihen
Nagy a forgalom: Egy újabb tehervonat érkezik egy MÁV M46-os mozdonnyal Lakitelek irányából
Az épülő gyár 2010 áprilisában. Minden rosszban van valami jó: a felvétel egy rosszul sikerült randi után készült, de most épp kapóra jött ez a fotó is! :)
DB 290 sorozatú dízel-tolatómozdony a kecskeméti vasútállomás fűtőháza előtt, a felvétel egy korábbi utazásom során készült
Az iparvágányt a német DB Schenker Rail Hungária szolgálja ki saját DB 290 sorozatú dízelmozdonyaival, hogy azután a kész tehervonatokat az osztrák Rail Cargo Hungaria vontassa el egy ÖBB 1116-ossal. Az Indóház vonatos újság értesülései szerint A MÁV Trakció is részt vesz a vontatásban az új MÁV 480 sorozatú TRAXX mozdonyokkal, én azonban nem futottam össze ilyen vonattal két hét alatt.
Utolsó kommentek