HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (14) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (67) Ausztria (1) autó (2) autómúzeum (3) ave (6) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (52) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (51) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (28) index2 (177) india (2) innsbruck (4) interrail (12) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) jövő (1) kastély (7) kecskemét (14) kenya (1) kína (23) kindertojás (2) kisvasút (9) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (9) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (99) nápoly (3) németország (57) Németország (1) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (30) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (8) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (3) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (43) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (17) Svájc (1) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (5) terepasztal (7) tgv (29) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (9) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2013.03.03. 16:31 Balogh Zsolt

A Nápolyi vasúti múzeum - a gőzmozdonyok csarnoka

Korábbi cikkemben a Nápolyi vasúti múzeumnak (Museo nazionale ferroviario di Pietrarsa) csak egy kisebb részét sikerült bemutatnom. A múzeum több csarnokból áll, a legnagyobban vannak kiállítva a gőzmozdonyok néhány egyéb régi villamos- és dízelmozdonnyal együtt. Ez a világ legnagyobb ilyen jellegű gyűjteménye, így mindenképp érdemes megnézni!

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaA gőzmozdonyok csarnoka gőzmozdonyokkal és néhány villamosmozdonnyal

Én a gőzmozdonyokhoz egyáltalán nem értek, így a típusok beazonosítására is nehéz feladat volt, de végül elég jól boldogultam. Csodálkozzunk hát rá erre a nagyszerű és kitűnő állapotban lévő gyűjteményre, mely Nápoly külvárosában található.

A mozdonyok listája az olasz Wikipédia Museo nazionale ferroviario di Pietrarsa szócikkben egyben megtalálható.

A képek nagyobb felbontásban és további képek a Wikimedia Commons weboldalon is láthatóak.

A villamosmozdonyok Olaszország azon időszakából származnak, mikor még a háromfázisú villamosítással kísérleteztek. Kandó Kálmán magyar villamosmérnök segítségével szép eredményeket értek el, de a rendszer mégsem terjedt el. Ennek oka a három fázishoz szükséges két vezetékes felsővezeték-rendszer (mint a trolibuszoknál) bonyolultsága, és az, hogy a többi rendszer (1500 V egyenáram; 3000 V egyenáram; 15 kV 16,7 Hz váltakozó áram és 25 kV 50 Hz váltakozó áram) is szépen fejlődésnek indultak. Olaszország végül a 3000 voltos egyenáram mellett döntött, de az új nagysebességű vasútvonalakat már a 25 kV 50 Hz-es váltakozó árammal villamosítják.

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFAV E.440 sorozat

A FAV E.440 sorozat egy 3,6 kV 16,7 Hz AC áramrendszerű, D tengelyelrendezésű villamosmozdony sorozat. A Valtellina vasútvonalra készült1932-ben négy db mozdony. Az 1000 kW teljesítményű gép 1932 és 1967 között vontatta a vonatokat. Csupán 50 km/h sebesség elérésére volt képes.

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS E432 sorozat

Az FS E428 sorozat az Olasz vasutak 1'D1' tengelyelrendezésű, 3,6 kV 16,7 Hz AC áramrendszerű villamosmozdony sorozata volt. A Società Ernesto Breda összesen 40 db-ot gyártott belőle 1928-ban. A 2200 kW-os teljesítményű mozdonyban két vontatómotor volt és négy különböző sebességfokozatban tudott haladni, sebessége 37,5 – 50 – 75 – 100 km/h lehetett. Ez hasonló megoldás, mint a magyar MÁV V40/V60 sorozat esetében alkalmazott.

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS E333 sorozat

Az 1'C1' tengelyelrendezésű FS E333 sorozat már 75 km/h sebességre volt képes a 3,6 kV 16,7 Hz AC áramrendszerrel villamosított vasútvonalakon. 1922 és 1924 között összesen 40 db-ot gyártott a Società Nicola Romeo di Saronno, Officine Meccaniche e Navali di Napoli az FS részére. A sorozatot 1968-ban selejtezték. A múzeumba a 26-os pályaszámú került.

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS E551 sorozat

Az FS E551 sorozatból 183 db-ot gyártottak 1921 és 1925 között. A 2000 kW teljesítményű 3,6 kV 16,7 Hz AC áramrendszerű mozdony mindössze 50 km/h sebesség elérésére volt képes. A múzeumba a sorozat első tagja került.

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaAz egyetlen azonosíthatatlan jármű

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaLocomotiva Bayard 1839-ből

Locomotiva Bayard mozdony két másik társával együtt 1839-ben érkezett Nápolyba, Olaszország első vasútvonalára. A mozdonyt a Longridge & Co (Bedlington Ironworks) gyártotta. Az 1 A 1 tengelyelrendezésű mozdony csupán 13 tonnás volt. Maximális sebessége 50 km/h volt, teljesítménye pedig 65 lóerő.

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 741 sorozat

Az FS 741 sorozatot a O.G.R. di Verona gyártotta 1953 és 1960 között. A 60 km/h maximális sebességű, 1080 lóerős mozdonyból összesen 80+1 db készült.

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 736 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 875 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS R302 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 940 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 896 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 735 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 480 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 685 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 740 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS R370 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 625 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 905 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 680 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 980 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 640 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 899 sorozat vagy KkStB 294 sorozat

A kkStB 294 sorozat egy szertartályos gőzmozdonysorozat volt a cs. kir. osztrák Államvasutaknál.

A sorozatba tartozó mozdonyokat a Krauss linzi és müncheni mozdonygyárai szállították 1881 és 1905 között.  Helyi forgalom gazdaságos kiszolgálására tervezték őket.

1918 után a mozdonyok a Csehszlovák Államvasutakhoz és az Olasz Államvasutakhoz kerültek. A ČSD besorolás nélkül selejtezte őket, az FS az FS 899 sorozatba osztotta a neki juttatott mozdonyokat. (forrás: KkStB 294 sorozat)

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 835 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 910 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 477 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 851 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFNM 251-262 sorozat

Nápoly vasúti múzeum Museo nazionale ferroviario di PietrarsaFS 290 sorozat

A csarnokban található oszlopok, a félhomály és a kis ablakokon át besütő fény igencsak megnehezítette a fotózást, de megtettem, amit tudtam!

A folytatásban pedig most már tényleg elhagyjuk Nápolyt Firenze, Pisa, majd Genova és Monaco felé, hogy eljussunk a francia tengerpartra, onnan meg tovább Spanyolországba!

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország múzeum nápoly gőzmozdony


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr105100464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.