HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

  • felhőkergető: "Klubbvezető" muhahaha! tanuljátok már meg, hogy nincs "klubb"!!!!!! "klub" van!!!!!! vagy vegyél ... (2018.11.12. 11:42) A kecskeméti modellvasút kiállítás
  • sncf: @Balogh Zsolt: Kétségtelenül gyorsabb és egyszerűbb bejutni, nem is mondtam, hogy minden előny elv... (2018.11.06. 08:15) Nagysebességű hírek Angliából
  • sncf: @Balogh Zsolt: Másképp ez tényleg nem jön ki, de azért fura... Valószínűleg érdemben nem működik s... (2018.10.28. 18:26) Nagysebességgel Dániában is
  • McKinney: hát ez fantasztikus. különdíj a tányérsapkás diszpécserekért (2018.10.23. 13:39) A teherszállítás jövője?
  • juszufat: Sziasztok. Új hozzászólóként éppen az "olasz" témához tudok apróságot hozzátenni. Firenze-Velence ... (2018.10.01. 09:18) Nagysebességgel, na de merre?

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) amerika (2) amszterdam (1) anglia (12) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (58) autó (2) autómúzeum (3) ave (4) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) csehország (13) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (50) euronight (2) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (47) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (25) index2 (163) india (2) innsbruck (4) interrail (11) Japán (1) japán (6) jbss bahn (13) kastély (7) kecskemét (12) kenya (1) kína (21) kindertojás (2) kisvasút (6) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (3) ligeti (6) lindau (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (27) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (8) monaco (1) münchen (74) múzeum (35) nagysebességű vasút (93) nápoly (3) németország (49) nürnberg (11) öbb (8) olaszország (29) oroszország (2) párizs (6) peking (1) pendolino (1) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (7) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (2) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) spanyolország (39) spital am pyhrn (2) strassbourg (1) stuttgart (7) svájc (14) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (8) s bahn (16) talgo (4) tarragona (1) TEE (4) terepasztal (7) tgv (28) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (5) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2013.02.06. 17:17 Balogh Zsolt

Százegy napos vágányzár 2013-ban a Müncheni S-Bahnon

A Müncheni S-Bahn München legfontosabb tömegközlekedési eszköze a metró (U-Bahn) után. Az 1972-ben megnyitott hálózaton közlekedő piros motorvonatokat naponta már 850 ezer utas veszi igénybe.

Érthető tehát, hogy ha fejlesztik vagy meghibásodik, akkor egyből az újságok címlapjára kerül. Ezekből pedig nincs hiány, szinte minden héten megjelenik egy cikk a helyi újságokban, mely a Müncheni S-Banról szól.

 München Donnersberger BrückeA müncheni Donnersbergerbrücke alatt egy regionális ingavonat halad át, a fotó az azonos nevű S-Bahn megállóból készült

2013-ban folytatódik a tavaly megkezdett pályafelújítás. 2012-ben hat héten át volt forgalomkorlátozás az S-Bahnon, ami idén, 2013-ban is folytatódik. Ebben az évben összesen 101 napon keresztül számíthatunk leállásokra vagy buszos pótlásra az úgynevezettt Stammstreckén (törzsvonalon) Pasing és Ostbahnhof között.

De lássuk pontosan, hogy mikor és miért!

2013-as tervezett münchen s-bahn vágányzárA tervezett vágányzár

A fenti ábrán látszik, hogy azért igyekeztek a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozni az utasoknak. A vágányzár július 6-án kezdődik és egészen december 29-ig tart a Stammstreckén, ami Pasing és Ostbahnhof között húzódik. Így aki csak a külső zónákban utazik, azokat nem érinti. És szerencsére nem minden nap lesz a 101 nap alatt lezárva a teljes Stammstrecke sem!

A teljes vágányzár elsősorban a hétvégi napokon lesz (szombat-vasárnap), ezek az ábrán szürke színnel vannak jelölve.

Hackerbrücke és Laim között hétköznapokon 22:45 és 4:45 között egyvágányon zajlik majd a közlekedés a kettő helyett összesen 56 éjszakán át. Várakozás közben érdemes erre is odafigyelni, nehogy az orrunk előtt menjen el a sz S-Bahn az ellenkező irányba! Ezeket a napokat az ábrán kék színnel jelölték.

Péntek 22:45-től hétfő 4:45-ig négy hétvégén át Ostbahnhof és Hirshgarten között teljes vágányzár lesz, buszos pótlással. Ezeket a napokat zöld szín jelöli.

Péntek 22:45-től hétfő 4:45-ig három hétvégén át Hackerbrücke és Hirshgarten között teljes vágányzár lesz, buszos pótlással. Ezeket a napokat sárga szín jelöli.

Péntek 22:45-től hétfő 4:45-ig nyolc vagy kilenc alkalommal Hackerbrücke és Laim között ismét egyvágányon zajlik majd a közlekedés a kettő helyett. Ezeket a napokat piros szín jelöli.

S-Bahn Laim és Pasing közöttS-Bahn Laim és Pasing között

 MünchenbenDonnersbergerbrücke megálló

A munkák során felújítják a vágányokat, és átépül Donnersbergerbrücke állomás. Itt liftet építenek be a fogyatékkal élők számára. Bernhard Weisser S-Bahn vezető szerint a munkákat nem lehet megcsinálni a forgalom fenntartása mellett, létfontosságú az üzemszünet.

A Stammstrecke földalatti szakasza MünchenbenA Stammstrecke földalatti szakasza

A Stammstrecke földalatti szakaszán is fejlesztik az állomásokat. Erre a megváltozott és szigorúbb tűzvédelmi előírások miatt van szükség. Remélhetőleg ha elkészül a második alagút is, a hosonló munkák a jövőben kevesebb fennakadást és kellemetlenséget okoznak majd.

Az A jelű S-Bahn járat Dachauban. München egyetlen dízel-s-bahn vonalaAz A jelű S-Bahn járat Dachauban. München egyetlen dízel-s-bahn vonala

Az idei év fejlesztése lesz az utolsó dízelüzemű S-Bahn vonal villamosítása is Dachau és Altmünster között. A villamosításnak hála kevesebb lesz a károsanyag kibocsátás és a zajártalom. A villamos járművek üzemeltetése olcsóbb és a nagyobb gyorsulásnak köszönhetően a menetidő is rövidülni fog. És elbúcsúzik a kétrészes dízel DB 628 sorozat is a müncheni S-Bahn forgalomból.

A Müncheni S-ban 1972-ben nyílt meg. Akkor napi 250 ezer utasra tervezték a rendszert. Ma már napi 850 ezren utaznak a vonatokon, így többszörösen elérte a kapacitása határát. Az utasszám pedig még jelenleg is évi 1,7 %-kal növekszik!

Szólj hozzá!

Címkék: münchen s bahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr195065925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.