HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2012.12.24. 19:09 Balogh Zsolt

Interraillel Olaszországba

Időhiány és lustaság miatt csak most jutottam el oda, hogy elkezdjem a nyaralásom megírását, melyet több részletben fogok megjeleníteni. Ez az út egészen másképp alakult, mint ahogy terveztem, az eleje sokkal rosszabb volt, de a vége sokkal jobb lett, mint szerettem volna. De végül is nem panaszkodhatok! Kalandot és izgalmat akartam és azt megkaptam. A 14 napos nyaralás alatt minden volt, ami csak megtörténhet, olyan lett, mint egy kalandfilm! Így utólag visszagondolva már annyira nem borzasztó, de Olaszországban már az is megfordult a fejemben, hogy feladom és visszafordulok! De szerencsére nem így tettem!

01k.jpgIndulás Münchenből egy ÖBB 1216-os mozdonnyal

Az eredeti terv sokat változott, végül az utolsó hónapban megszületett a végleges terv: München-Innsbruck-Firenze-Róma-Nápoly-Róma-Genova-Ventiglama-Monaco Monte Carlo-Nizza-Marseille-Montepiller-Lyon-Mulhouse-Zürich-München.

Ehhez meg is vettem a szükséges pótjegyeket még egy hónappal az indulás előtt. Egyedül csak a Nizza-Marseille szakaszra nem sikerült megvennem. A pénztáros azonban azt mondta, ha megveszem az Interrailem mellé a teljesárú 40 eurós jegyet, akkor tud adni erre a szakaszra egy 10 eurós pótjegyet. Vagy kockáztathatok és megvehetem majd Nizzában. Mivel a nyaralás már így is átlépte a tervezett költségvetést, inkább a kockáztatást választottam. Vasárnap este csak nem lesz a vonat tele. Ha mégis, majd elalszom az állomáson, minthogy 50 eurót kifizessek!

Az út többi része rendben meg lett szervezve, már csak indulnom kellett. Ráadásul még kaptam egy extra szabadnapot is, így egy nappal korábban indulhattam.

Az időhiány miatt csak a vonatok indulási és érkezési idejét sikerült kinyomtatnom, a teljes, részleges útitervet sajnos nem.

A München-Róma Euronight eszméletlenül tömve volt, álltak a folyosókon, a kocsik előterében, aludtak a földön, de még a kerékpárszállító kocsikban is! A menetrend sem épp ideális, a vonat majdnem egy órát vár Innsbruckban és Firenzében is. Miért nem indul akkor később vagy érkezik meg korábban?

A vonatomat egy négyáramnemű ÖBB 1216-os Taurus vontatta (lásd a legelső képet), a kocsikat az olasz Trenitalia adta. Ez a járat Rómáig közlekedik, de csak nyáron. Ülőhelyes kocsikat és hálókocsikat is továbbít.

02k.jpgBrennero/Brenner, az osztrák-olasz határ, korábban már jártam itt, mikor Velencébe utaztam

Az éjszaka közepén érkeztünk meg a Brenner-hágó bejáratához, Brenneroba. Itt a mozdonyunkat lecserélték egy olasz FS 402 sorozatú mozdonyra. A mozdonycsere legalább egy órát vett igénybe, pedig az ÖBB gépe alkalmas lenne az olasz üzemre is, hiszen a tervezésénél figyelembe vették az olasz vasút extrém igényeit is (további két ajtó a mozdonyon, keskenyebb áramszedők, homlokfényszóró helyett orrfényszóró...). Ezek a mozdonyok jelenleg csak Milánóig közlekedhetnek az Itáliai félszigeten.

Az FS 402 sorozatot 1994 és 1996 között gyártotta a AnsaldoBreda. 3 kV egyenárammal villamosított vonalakon közlekedik. Összesen hat prototípus épült (E402.000 - 005), majd a sorozatgyártás során 40 db állt forgalomba. A mozdonyok maximális sebessége 220 km/h.

03k.jpgMegérkezés Firenzébe, az állomáson egy ETR 500 sorozatú nagysebességű motorvonat várakozik

Firenze S. Maria Novella egy vasúti fejpályaudvar Firenzében. Egyike az ország 13 legforgalmasabb pályaudvarának, így a Grandi Stazioni üzemelteti. 1934-ben nyílt meg. Az út későbbi részén még visszatértem ide, Pisa felé haladva.

04k.jpgMegérkezés Rómába, az FS 402 sorozatú mozdonyom mellett egy ETR 450 sorozatú nagysebességű villamos motorvonat várakozik.

A Roma Termini Róma központi vasúti fejpályaudvara. Egyike az ország 13 legforgalmasabb pályaudvarának, így a Grandi Stazioni üzemelteti. 1862-ben nyílt meg. Napjainkban számos olaszországi és nemzetközi vonat végállomása. Vonatok indulnak innen Párizs, München, Genova, Bázel és Bécs felé.

29 peronja van, 14 különböző vasútvonal fut ide, ezért szinte az FS teljes vasúti járműtípusa megfordul itt.

A vonatom mellett egy ETR 450 sorozatú villamos motorvonat várakozott, mely egyike a számos olasz nagysebességű villamos motorvonatnak. 1987 és 1992 között gyártotta a Fiat Ferroviaria és az Ercole Marelli. Legnagyobb sebessége 250 km/h. Az első motorvonat, mely képes az ívekben bedőlni. A maximális dőlése 8°. Így a kanyargósabb régi olasz vasútvonalakon nagyobb sebességgel tud közlekedni, mint a hagyományos mozdonyvontatta vonatok. Hívják még Pendolinónak is. Összesen 9 motorvonat épült, melyek egyenként 390 személyesek. Csak 3 kV egyenáramról képesek üzemelni.

05k.jpgRóma Termini

06k.jpgRomolus és Rémus, a legenda szerint az anyafarkas által felnevelt árva testvérpár alapította Rómát és a Római birodalmat

Róma egyáltalán nem tetszett, nagyon koszos, romos és elhanyagolt. Emellett még szörnyen drága is! A közlekedés meg igazi olaszos, tolakodó, udvariatlan és veszélyes. A piros lámpa, a zebra és a záróvonal inkább ajánlás, mint kötelezően betartandó szabály.

Miután megnéztem a várost, a városközpontot, a rengeteg romot (köztük a Colosseumot és a Forum Romanumot), elindultam a Tevere folyó partján a Vatikán felé. Út közben egy internet-kávézóban kinyomtattam az útitervem hiányzó oldalait is. A Tevere is szörnyű, tele van szeméttel és teljesen zöld színű!

07k.jpgVatikánváros, ezen a fotón szinte az egész ország rajta van!

A Vatikán már jobban tetszett, de sajnos nem maradt időm az egészet bejárni. Rómához a Vatikánnal együtt egy nap nagyon kevés, de hát nekem a végcélom Nápoly volt, Róma csak egy kis pihenő volt az út során. Olaszország volt a 12. és Vatikán a 13. ország, ahová eljutottam.

Itt megnéztem a kötelező programokat, a Vatikán főterét (a A Szent Péter teret) és a Szent Péter bazilikát.

Kevesen tudják, de még a Vatikán is rendelkezik némi vasúttal. Erről az Indóház újság 2011 júniusában is írt cikket.

Vatikánváros vasúti közlekedését az Olasz Államvasutak, az FS látja el. A 0,4 km-es hosszával ez a legkisebb nemzeti vasúttársaság a világon. Saját járművekkel nem rendelkezik. A vonalon elsősorban áruszállító vonatok közlekednek, de személyszállító vonatok is ritkán, kivételes alkalmakkor. A vonal 1929. február 11-én épült meg, normál nyomtávú, egyvágányú, nem villamosított. Összesen egy állomás található rajta.

Sajnos nekem ezt megnézni sem maradt időm, talán majd legközelebb!

Ezután gyalogosan visszaindultam a főpályaudvar felé. Időm még bőven volt, így nem kellett sietnem. Megnéztem a híres Trevi-kutat is, amitől szintén nem estem hasra! Ettől sokkal szebb és színvonalasabb városi kutak és szökőkutak vannak szerte a világban. Persze nem annyira öregek, mint a római, de akkor is...

Itt ismét szembetalálkoztam a turisták hadával, egy normális fényképet nem lehetett készíteni a nagy tömeg miatt!

A főpályaudvaron újabb meglepetés ért, a vonatom bizonytalan időt késik, de volt egy helyi vonat, mely szintén Nápoly felé ment. Ezen meg annyian voltak, hogy alig bírtam felpréselődni. Augusztus volt, 40 fok, a vagonban a légkondi nem működött, az ablakok pedig nem voltak nyithatóak. Úgy éreztem, ha ebben a vagonban kell végigállnom Nápolyig a kb 300 km-es utat, abba belehalok, inkább kockáztatok és várakozok tovább a nagysebességű ETR 500-as vonatomra.

"Szerencsém volt", mert az eggyel korábbi Milánóból érkező és Salernoba tartó ETR vonat is késett és a vasutasok azt mondták, ha Nápoly felé megyek, felszállhatok rá. Ezen is sokan voltak, de jóval szellősebben. Az ülőhelyek csak helyjeggyel voltak használhatóak, nekem meg csak eggyel későbbi vonatra volt jó a helyjegyem. Ezért az egyik kocsi előterében állva kellett utaznom néhány hasonlóan járt utassal. 10 eurós helyjeggyel állva utazni azért elég drága! Nem gondoltam volna, hogy ilyet megengednek egy nagysebességű járaton!

De legalább a vonat gyors volt, 300 km/h sebességgel ment Nápoly felé, az út alig több mint egy óra volt.

08k.jpgA vonatom maximális sebessége 300 km/h volt

Az ETR 500 sorozat egy nagysebességű, többáramnemű (1,5 kV DC, 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC) olasz villamos motorvonat sorozat. 1993-ban mutatták be. Mivel az olasz nagysebességű hálózat, a Treno Alta Velocità, még jelenleg is épül, ezért a motorvonatok nem mindenhol érik el a maximális 300 km/h-s végsebességüket.

Még 1988-ben készült el az olasz ETR 500 első prototípusa, melyet a Firenze–Róma nagysebességű vasútvonalon teszteltek. 2000-től jelent meg a vonatok újabb, több áramnemű verziója, melynek külsejét is áttervezte a cég. Legutóbb 2008-ban készült új design elem: a 300 km/h felett közlekedő szerelvények (a Ferrarikra emlékeztető) vörös színt kaptak, Frecciarossa (vörös nyíl) néven. Már az én vonatom is ezt a piros színt viselte.

Belseje leginkább a Railjet vonatokhoz hasonló, de csak két osztállyal, kényelmes ülésekkel. Az utastérben monitorok tájékoztatják az utasokat az indulási állomásról, a végállomásról, a pontos időről és természetesen az aktuális sebességről.

09k.jpgNagysebességű ETR 500 sorozatú és hagyományos motorvonat együttállása Nápoly főpályaudvarán

A jó megfigyelőképességűeknek talán feltűnt több olaszországi képen is, hogy az állomásokon a sínek fehérlenek a mésztől. Én egy darabig értetlenül álltam a jelenség előtt, hogy minden állomás vágányai szó szerint le vannak meszelve (lásd a felső képet). Némi gondolkodás után megtaláltam? a jelenség magyarázatát: Olaszországban a vonatok többségének a mellékhelyisége nem zárt rendszerű, így annak teljes tartalma a vágányokra hullik (akárcsak Magyarországon). De míg a magyarok többé-kevésbé figyelnek arra, hogy az állomásokon az álló vonaton ne használják a WC-t, ez Olaszországban sajnos nem így van. Így miután a vágányokon már vastagon áll az emberi ürülék, takarítás helyett egy sor meszet locsolnak rá. De a nagyobb állomásokon ez sem elég ahhoz, hogy eltakarja a valóságot. A jelenségről nem készítettem fotókat, de szerintem mindenki el tudja képzelni!

10k.jpgAz Nuovo Trasporto Viaggiatori vasúttársaság AGV motorvonata

Nápolyba késő este érkeztem, de még készítettem néhány fotót az állomásról és az állomáson várakozó vonatokról is. Többek között az Nuovo Trasporto Viaggiatori magánvasúttársaság (hivatalos oldal) AGV motorvonatáról.

Ez a társaság Európa első nagysebességű járatokat üzemeltető magán-vasúttársasága és az egyetlen cég, mely az Alstomtól rendelt az új TGV motorvonatokból. Jelenleg a társaság a Torino-Milánó-Nápoly-Salerno, a Róma-Bologna-Velence és a Róma-Nápoly viszonylatokon szállít utasokat.

A folytatásban megismerjük Nápolyt és a város közlekedését, továbbá a Circumvezuvianat, majd eljutunk Olaszország legnagyobb vasúti múzeumába is!

komment

Címkék: index olaszország interrail


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr414807492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

msnick 2012.12.24. 21:31:01

Szerintem legközelebb ki se kéne szállnod. :D

na4 2012.12.24. 21:44:37

Szeptemberben voltunk egy hosszú hétvégén Rómában. Érdekes és hangulatos volt kétségtelen, de nem bántam, hogy visszajöttünk Pestre.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.12.24. 21:54:14

nem csak, hogy utasokat szállít az NTV, de magasabb minőségű szolgáltatást is nyújt, mint a Trenitalia.

bokor.istvan 2012.12.24. 22:28:06

A fenti hozzászólóval értek egyet, tényleg felesleges kiszállnod. :-) Róma lenyűgöző és fantasztikus. Belinkelek egy háromnapos római sétát képekben, itt megnézheted mit nem láttál, persze én is sok mindent kihagytam, Rómához 3 hónap is kevés. Egyedül a Terminin nem voltam, pedig ott laktunk mellette :-) Megértem a vasuthoz való hozzáállásod, a fiunk mozdonyvezető :-) Na itt van Róma. www.flickr.com/photos/bokoristvan/sets/72157625224946839/

peelou75 2012.12.24. 22:51:51

Eddig kalandok a köbön. Hova lehet még fokozni?

sanyix 2012.12.24. 23:24:11

hoppá!! a motorvonatok vezetőállására nem nyílik közvetlen ajtó kívülről! Hogy lehet ez? Merthogy a fönt látható 1216-os-nak azért van 4 ajtaja, mert az olaszoknál a fenti dolog a szabály, olyan magyaros módon(valami hülye kitalálta valamikor aztán mivel a szabály az szabály megváltoztatni nem lehet), ezért kellett az előző generációs 1116-os karosszériáját itt megváltoztatni, mert ott ugye csak 2 ajtó van középen).

VBasil 2012.12.24. 23:45:02

Kedves posztoló, inkább maradj a vonatoknál illetve a vonatokon. Rómát annyival elintézni hogy koszos és romos hát lehet, de közelében sincs a valóságnak. A Termini környéke valóban nem a legszebb rész, de ha nálunk a turista a Keleti és környezete alapján von le következtetést Budapestről akkor többet nem jön ide. Rómában nincs klasszikus városközpont, ami a több évezredes fejlődés / hanyatlás egyik jellegzetessége, ha valóban egy napot töltöttél itt, akkor inkább írd azt, hogy kevés időm volt a városra, és ne azt hogy koszos és romos.

VBasil 2012.12.24. 23:50:27

Egyébként tíz éve én is végig utaztam interrail-el Olaszországot, tehát nagyjából hasonló élménykörrel rendelkezem, egyetértek hogy Róma valóban nem olcsó, és nem a hátizsákos turistáknak van kitalálva, de akkor is a nyugati kultúra egyik legmeghatározóbb városa. Javasolom, ha egyszer több időd (és pénzed) lesz szánj egy hetet Rómára, nem bánod meg.

v2peti 2012.12.24. 23:57:19

4 ajtós szabvány? Nekem a Cicciolina becenevű olasz mozdony úgy rémlik, hogy csak két ajtós.
Amúgy a kalandokat sehol sem látom, mert a pár zsúfolt vonat, meg a késés az nem olyan nagy kaland.

Fehér Folt 2012.12.25. 00:26:52

Beleírom én Nápolyban voltam ezt megmondom őszintén. Még tavalyelőtt már régen mondani akartam de csak most jutott eszembe. Elmentem a múzeumokba, lefényképeztem a nevezetességeket és fürödtem a strandon. Olyan szálodában aludtam olaszul beszéltek. Érdekes volt nem unalmas, kár hogy ilyeneket már nem mutatnak a tévében.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2012.12.25. 02:01:58

Bocsi, de ez egy cikksorozat első része, ez csak az első nap volt a 14 napból! Még csak most jön az, hogy mentőt kellett hívni a recepcióshoz, elvették a kinyomtatott utitervem, elveszett a pénztárcám minden irattal, nem találtam meg a szállást, nem kaptam helyjegyet a hazaútra, Agde helyett továbbmentem Barcelonába... Szerintem ennyi kaland bőven elég 2 hétre... Az első napomon csak ennyi történt, bocsánat, ha csalódtatok...
A másik: Rómáról rengeteget lehet írni, én is tudnék a Colosseumról, a Vatikánról, a Forum Romanumról, mert ezt mind láttam! De a blog nem erről szóóól! És számomra Rómáról az volt a legerősebb benyomás, hogy koszos és romos!

nyisziati 2012.12.25. 02:02:24

Ez durva, azt hittem, ott jobban ügyelnek a higiéniára.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2012.12.25. 02:09:57

@bokor.istvan: A te képeden egy ETR 600 vagy 610 sorozatú Alstom motorvonat látható

földes82 2012.12.25. 05:18:24

Most, hogy elolvastam, rájöttem, milyen idióta vagyok. Én a romokat direkt keresem Rómában. Ráadásul még olcsónak is tartom a várost. A közlekedés messze olcsóbb a BKV-nál (hetijegy), és akár Ostiába is elmehetsz a HÉV-vel. Ja, bocs, ott is romok vannak. Az interraillal szót viszont nem írnám le, mert a mi időnkben tanították a magánhangzók hangrendjét.

légügyi megfigyelő 2012.12.25. 07:29:07

@Balogh Zsolt: ... az egyik legszebb város, amelyet láttam, Róma. A közlekedés: maga a káosz öntörvényű rendje. Olyan, hogy átmehetsz szinte bárhol az úton és nem ütnek el. Az autósok figyelnek egymásra, tolakodnak, de be is engednek. Végül a félig rend - félig káosz, ami nálunk van, lényegesen veszélyesebb.

Úgy érzem, Neked nem jött be Olaszország. Én élek-halok érte. Nem sokára lesz húsz éve, hogy Eurodomino jeggyel utaztam be Olaszországot, Taravisio-Nápoly-Milano-Ventimigla-Roma-Trento-Roma útvonalon, és nagyon élveztem. Akkor még nem volt nagysebességű vonat, de élmény volt.
Nem tudom, talán az a baj, hogy nem érted az olaszokat. Érdemes megpróbálni, szerintem közelebb állnak a mi mentalitásunkhoz, mint a legtöbb európai nép. Jóban, rosszban.

légügyi megfigyelő 2012.12.25. 07:34:11

@Balogh Zsolt: ...Aztán vonatoztam később Szicíliába is, hálókocsival. Klassz volt. Ugyanakkor amennyiben szeretnél úgy igazán fröcsögni az olasz vasutakra, akkor utazz le a Szigetre. A belső vonalak (nem a Siracusa-Catania-Messina-Palermo vonal, hanem az olyan szárnyak, mint a Catania-Caltagirone... stb. rémséges. A menetrend mindenhez igazodik, csak az életszerű igényekhez nem. A vonatok olyanok (voltak húsz éve), mint a mi parasztmetró "Bizmut"-jaink. Akkor eltökéltem, hogy inkább autót bérlek, és azóta így utazom Szicilián. Ha a jó szerencsém oda vet. :)

csőcsere 2012.12.25. 08:45:51

Olaszország imádó vagyok, Róma nem kedvencem. Háromszor voltam ott, nem sikerült megkedvelnem. Két hely van Rómában, ami a kedvencem: a San Pietro in vincoli katedrális és a Via Appia Antica.
Róma tényleg koszos és romos, és nagyon hangos, habár koszban és hangosságban Nápoly verhetetlen.

Szóval ízlések és pofonok.

bokor.istvan 2012.12.25. 08:51:08

@Balogh Zsolt: Köszönöm a kiegészítést.
Én inkább öreg autókban utazom (szó szerint is) de elszórva itt ott, van vonatfotóm is néhány. Jó nézelődést kívánok mindenkinek.
www.flickr.com/photos/bokoristvan/sets

nalazo 2012.12.25. 09:18:35

A városnézést nem kellene erőltetni, mert neked semmi sem lesz elég jó egy vasúti kocsi toalettjéhez, vagy egy mozdony vezetőfülkéjéhez képest.
De még a vonatokról is lehetne érdekesebben és stílussal írni. Ez így nagyon ízetlen.

2012.12.25. 09:39:50

Ezt azért vicces egymás után olvasni:

"Sajnos nekem ezt megnézni sem maradt időm, talán majd legközelebb!

Ezután gyalogosan visszaindultam a főpályaudvar felé. Időm még bőven volt, így nem kellett sietnem."

2012.12.25. 09:41:48

Nekem is az a benyomásom, mint másoknak, te igazából az utazás részt szereted, nem a városnézés az igazi profilod.

Kívánom, hogy juss el japánba, bár én nem vagyok "vonatbuzi" de azért rám is hatással voltak a különböző Shinkansen-ek (Hikari, Nozomi, etc.) meg a Sonic és a helyi vonat is, ami minden vastagabb fánál megáll :)

Dagda 2012.12.25. 09:43:39

Ne bántsátok szegény srácot, őt nem a történelem érdekli, egy nagy terepasztalnak látja a világot. Nincs is azzal semmi gond így gyerekkorban (legalábbis a fogalmazásmód és az értékrend alapján nem gondolom 12 évesnél többnek).
Azért kíváncsian várom a folytatást. :)

Malaka 2012.12.25. 09:48:34

Oreg, te forditva vagy bekotve. Roma nem tetszik de a vonatokra ra vagy zubbanva, meg azt is tudod mettol meddig gyartottak. Maradtal volna otthon a terepasztalod mellett.

2012.12.25. 09:53:21

Zsolt, ne szegje kedved a sok fanyalgó, ha nincs index címlap sose jutnak ide.

Etihad 2012.12.25. 09:55:37

Én ha 300kmh val akarok vonatozni fillerekert kirepulok Brusszelbe aztan onnan irany Parizs vagy Köln. Vonatbuzi vagyok en is de azert mazochista nem vagyok hogy ennyit rohadjak vonaton a semmiert.

genyamagyar 2012.12.25. 09:57:39

@Dagda: Ja téged meg történelem érdekel... hogy Néró hányszor szopta le a lovát....

Tudod, nem mindenki olyan sznob, mint te meg itt egyesek...

Szerintem te is leszarod a síneket a Déliben...

genyamagyar 2012.12.25. 09:58:57

@Malaka: Na, még egy sznob, akinek az tetszik ha átmehet a pirosnál...

Van bajod elég! :DDD

din viesel (törölt) 2012.12.25. 10:00:56

@légügyi megfigyelő: +1

6 eve elek olaszorszagban,jobban nehez lenne osszefoglalni,min ahogy leirtad...

genyamagyar 2012.12.25. 10:05:54

Egy bangladesinek biztos Budapest a világ közepe, de azért mi azt tudjuk, hogy egy koszos-büdös élhetetlen város.

Mások így vannak Rómával. Egy intelligens ember észreveszi a szemetet, a mocskot. Én speciel úgy vagyok, hogy ha valami mocskos és büdös, akkor leszarom a műemlékeit. Takarítsák ki, akkor majd eljövök újra, de addig valami kultúrkörnyékre megyek.

neduddki21 2012.12.25. 10:38:09

@Balogh Zsolt: "Rómáról rengeteget lehet írni, én is tudnék a Colosseumról, a Vatikánról, a Forum Romanumról, mert ezt mind láttam!"
Nekem ez vitte el a pálmát. Nahát, ezt mind láttad Rómából? De még ezek közül is: a Vatikáni Múzeum (tudod: pápai palota, képtár, Sixtusi kápolna) pl. megvolt? Ez ugyanis egymagában egy fél nap. Egyetértek azokkal, akik írták: ezért kár kiszállni a vonatból.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2012.12.25. 17:23:04

@Dagda: a korban tévedsz, a többiben nem! :) Ha az ókori történelem érdekelt volna, végig ottmaradok, és már egyből repülővel megyek!
@Malaka: Bocsi, ez egy vonatos poszt...
@neduddki21: Neked is leírom ismét: az utazás célja nem Róma volt, hanem egy megálló az út során! Tisztában vagyok vele, hogy hetekig el lehet ott lenni! De ettől még eldönthetem nem, hogy tetszik vagy sem, akarok-e tovább maradni vagy sem...

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2012.12.25. 22:01:54

@dollar papa: Jogos! :) De este 6 után és este 9 között a látványosságok többsége zárva van! Messzire menni az ido kevés, a pályaudvaron a padon ülni sok!

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.12.26. 14:50:17

Münchenhez képest Olaszország nem csodálom, hogy szívinfarktust okozott. :D Oda Magyarországról kell menni, úgy nem akkora sokk. :D

légügyi megfigyelő 2012.12.27. 09:48:17

@din viesel: :))) én húsz éve ÉLNÉK Olaszországban, csak nem sikerül... mindenesetre bejártam az ország kétharmadát.

Rikki Harcos 2014.01.06. 22:34:05

Méghogy a szar miatt meszelik a vágányokat! A hézagnélküli vágányok fokozott felmelegedésének elkerülése miatt.

Ja, és Róma tényleg romos...

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.01.08. 16:24:53

@Rikki Harcos: Szerintem azért én sem tévedtem olyan nagyot, sehol máshol nem láttam még olyan koszos vágányokat, mint Rómában és Nápolyban! Meg érdekes, hogy a zárt csarnokokban is megy a meszelés, pedig ott jobban védve vannak a sínek a közvetlen napsütéstől!
süti beállítások módosítása